Γιατί ο στόχος για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ δεν είναι και τόσο εύκολα επιτεύξιμος. Θα πωληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ή θα πάει στο Υπερταμείο;
Από όλα τα περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου που διαχειρίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό που έχει αποδειχτεί η «πιο μπερδεμένη ιστορία», από τότε, καλοκαίρι του 2013 που ξεκίνησε η διαδικασία πώλησής του, είναι η ΕΕΣΣΤΥ.
Όσοι επιθυμούν «επιτέλους την πώλησή της» ίσως διαπιστώσουν ότι αυτός ο στόχος δεν είναι και τόσο εύκολα επιτεύξιμος, παρότι τελικώς, στις 6 Μαρτίου, κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά. Αλλά κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική πλέον των ιταλικών σιδηροδρόμων, της FSI, αφού η Skoda που είχε συμμετοχή στο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ, δεν έδειξε διατεθειμένη να «βάλει χρήματα στο τραπέζι».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάζεται την ΕΕΣΣΤΥ, όπως και όλοι όσοι εκτελούν μεταφορές με το σιδηρόδρομο (σ.σ. και η ΣΤΑΣΥ στην Αθήνα), γιατί μεταφορικό έργο χωρίς τεχνική βάση που να φροντίζει για την συντήρηση του τροχαίου υλικού δεν νοείται. Όμως και η ΕΕΣΣΤΥ χρειάζεται την ΤΡΑΙΝΟΣΕ γιατί είναι ο βασικός της πελάτης και εγγυητής των περισσοτέρων εσόδων της.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λοιπόν, που είναι και ο μεγάλος και βασικός πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ, κατέθεσε δεσμευτική οικονομική προσφορά και όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr είναι έτοιμη να επενδύσει στην εταιρεία και συγκεκριμένα στα εργοστάσια και μηχανοστάσιά της, που είναι σε προβληματική κατάσταση, κατ’ άλλους… «χάλια». Πρόκειται για κτήρια παλιά, που έχουν ζητήματα επάρκειας σε ό,τι αφορά την κατάστασή τους, αν και το κυριότερο πρόβλημα σχετικά με τη λειτουργία τους είναι η διαχείριση των λυμάτων και οι κίνδυνοι πρόκλησης περιβαλλοντικής ρύπανσης.
Η κατάσταση των εργοστασίων και μηχανοστασίων είναι η αχίλλειος πτέρνα στην περίπτωση της ΕΕΣΣΤΥ, που μέχρι και το 2016, σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική έκθεση, ήταν ζημιογόνος και με αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα αν και οι ζημίες είχαν περιοριστεί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Αυτή λοιπόν η «αχίλλειος πτέρνα», μπορεί να σημαίνει σε επίπεδο οικονομικής προσφοράς, μικρό τίμημα, αφού μάλιστα χρησιμοποιήθηκαν τα στοιχεία που η ίδια η ΕΕΣΣΤΥ δίνει για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται (σ.σ. στο κόκκινο οι δείκτες απόδοσης της Εταιρείας).
Στο ΤΑΙΠΕΔ και μεταξύ των μελών του διοικητικού συμβουλίου υπάρχει προβληματισμός έντονος για την ΕΕΣΣΤΥ. Θα αξιολογηθεί βεβαίως η προσφορά, αλλά μέλη του Ταμείου υποστηρίζουν ότι ίσως τελικώς, σε περίπτωση χαμηλού τιμήματος, θα πρέπει να νίψουν τα χείρας τους και ας οδηγηθεί η εταιρεία στο Υπερταμείο.
Αν βεβαίως μεταβιβαστεί η ΕΕΣΣΤΥ στο Υπερταμείο, θα πρέπει μετά το Δημόσιο να επενδύσει στην εταιρεία, για να φτάσουν οι παραγωγικές της εγκαταστάσεις στο απαιτούμενο επίπεδο λειτουργίας, κάτι το οποίο συνεπάγεται επενδύσεις αντί της είσπραξης εσόδων για το καλάθι του χρέους.
Πηγή:
- Η «αχίλλειος πτέρνα» της ΕΕΣΣΤΥ που χαμήλωσε τον πήχη στον διαγωνισμό
https://voria.gr/article/eessti-tha-polithi-apo-to-teped-i-tha-pai-sto-ipertamio
Από όλα τα περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου που διαχειρίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό που έχει αποδειχτεί η «πιο μπερδεμένη ιστορία», από τότε, καλοκαίρι του 2013 που ξεκίνησε η διαδικασία πώλησής του, είναι η ΕΕΣΣΤΥ.
Όσοι επιθυμούν «επιτέλους την πώλησή της» ίσως διαπιστώσουν ότι αυτός ο στόχος δεν είναι και τόσο εύκολα επιτεύξιμος, παρότι τελικώς, στις 6 Μαρτίου, κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά. Αλλά κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική πλέον των ιταλικών σιδηροδρόμων, της FSI, αφού η Skoda που είχε συμμετοχή στο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ, δεν έδειξε διατεθειμένη να «βάλει χρήματα στο τραπέζι».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάζεται την ΕΕΣΣΤΥ, όπως και όλοι όσοι εκτελούν μεταφορές με το σιδηρόδρομο (σ.σ. και η ΣΤΑΣΥ στην Αθήνα), γιατί μεταφορικό έργο χωρίς τεχνική βάση που να φροντίζει για την συντήρηση του τροχαίου υλικού δεν νοείται. Όμως και η ΕΕΣΣΤΥ χρειάζεται την ΤΡΑΙΝΟΣΕ γιατί είναι ο βασικός της πελάτης και εγγυητής των περισσοτέρων εσόδων της.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λοιπόν, που είναι και ο μεγάλος και βασικός πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ, κατέθεσε δεσμευτική οικονομική προσφορά και όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr είναι έτοιμη να επενδύσει στην εταιρεία και συγκεκριμένα στα εργοστάσια και μηχανοστάσιά της, που είναι σε προβληματική κατάσταση, κατ’ άλλους… «χάλια». Πρόκειται για κτήρια παλιά, που έχουν ζητήματα επάρκειας σε ό,τι αφορά την κατάστασή τους, αν και το κυριότερο πρόβλημα σχετικά με τη λειτουργία τους είναι η διαχείριση των λυμάτων και οι κίνδυνοι πρόκλησης περιβαλλοντικής ρύπανσης.
Η κατάσταση των εργοστασίων και μηχανοστασίων είναι η αχίλλειος πτέρνα στην περίπτωση της ΕΕΣΣΤΥ, που μέχρι και το 2016, σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική έκθεση, ήταν ζημιογόνος και με αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα αν και οι ζημίες είχαν περιοριστεί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Αυτή λοιπόν η «αχίλλειος πτέρνα», μπορεί να σημαίνει σε επίπεδο οικονομικής προσφοράς, μικρό τίμημα, αφού μάλιστα χρησιμοποιήθηκαν τα στοιχεία που η ίδια η ΕΕΣΣΤΥ δίνει για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται (σ.σ. στο κόκκινο οι δείκτες απόδοσης της Εταιρείας).
Στο ΤΑΙΠΕΔ και μεταξύ των μελών του διοικητικού συμβουλίου υπάρχει προβληματισμός έντονος για την ΕΕΣΣΤΥ. Θα αξιολογηθεί βεβαίως η προσφορά, αλλά μέλη του Ταμείου υποστηρίζουν ότι ίσως τελικώς, σε περίπτωση χαμηλού τιμήματος, θα πρέπει να νίψουν τα χείρας τους και ας οδηγηθεί η εταιρεία στο Υπερταμείο.
Αν βεβαίως μεταβιβαστεί η ΕΕΣΣΤΥ στο Υπερταμείο, θα πρέπει μετά το Δημόσιο να επενδύσει στην εταιρεία, για να φτάσουν οι παραγωγικές της εγκαταστάσεις στο απαιτούμενο επίπεδο λειτουργίας, κάτι το οποίο συνεπάγεται επενδύσεις αντί της είσπραξης εσόδων για το καλάθι του χρέους.
Πηγή:
- Η «αχίλλειος πτέρνα» της ΕΕΣΣΤΥ που χαμήλωσε τον πήχη στον διαγωνισμό
https://voria.gr/article/eessti-tha-polithi-apo-to-teped-i-tha-pai-sto-ipertamio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου