Έξι μήνες συμπληρώνονται σήμερα (14/3) από τη μέρα που έπεσαν οι υπογραφές των πρωθυπουργών Ελλάδας και Ιταλίας για τη μεταφορά του ελέγχου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό δημόσιο στον οργανισμό των Ιταλικών Σιδηροδρόμων. Ακόμα και πριν την ιδιωτικοποίηση είχαμε γράψει πως οποιαδήποτε βαθιά αλλαγή είναι πιθανό πως θα πάρει χρόνο και πως τον πρώτο καιρό δεν πρέπει να περιμένουμε κάτι συγκλονιστικό.
Τι αλλαγές όμως έχουν γίνει σήμερα στον Προαστιακό της Αθήνας αυτούς τους 6 μήνες που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιωτική εταιρεία;
Η απάντηση είναι σχεδόν τίποτα που να μπορούν να δουν οι επιβάτες με την πρώτη ματιά. Καθώς το δημόσιο μέσω του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και άλλων φορέων ελέγχει σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει λυμένα τα χέρια για οποιαδήποτε κίνηση. Επιπλέον, οι πιο βαθιές αλλαγές πρέπει να είναι αποτέλεσμα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και όχι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί από τη μία μέρα στην άλλη.
Δρομολόγια
Η επέκταση των δρομολογίων του Προαστιακού ως τον Πειραιά ήταν κάτι που αναμενόταν εδώ και χρόνια καθώς εκκρεμούσαν τα έργα της ηλεκτροκίνησης. Το ίδιο ισχύει και με την επαναφορά των δρομολογίων στο σταθμό των Άνω Λιοσίων. Όλα αυτά θα τα βλέπαμε ακόμα και αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έμενε στο δημόσιο. Ίσως η μόνη αλλαγή που αποτελεί Ιταλική έμπνευση είναι τα τοπικά δρομολόγια ως το Κορωπί που δεν φτάνουν στο Αεροδρόμιο με αποτέλεσμα η εταιρεία να μη χρεώνεται για τη χρήση του σταθμού ιδιοκτησίας του Δ.Α.Α.
Προσωπικό
Η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάστηκε σχεδόν έξι μήνες μέχρι να εντοπίσει τις ανάγκες για νέο προσωπικό και να δρομολογήσει τις πρώτες προσλήψεις. Την περασμένη εβδομάδα η διαδικασία ξεκίνησε με την προκήρυξη διαγωνισμού για 18 θέσεις επιστημονικού προσωπικού κυρίως στον χρηματοοικονομικό τομέα και την πληροφορική. Προχτές ακολούθησε η αναγγελία για 60 προσλήψεις μηχανοδηγών, της πιο κρίσιμης δηλαδή ειδικότητας. Τι καθυστέρησε τις προσλήψεις; Το γεγονός πως ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που μπορεί να εκπαιδεύσει τους μηχανοδηγούς αυτούς, η Σιδηροδρομική Ακαδημία του ΟΣΕ, είναι μέχρι και σήμερα ανενεργή. Το σχέδιο νόμου για τις μεταφορές που κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή ανοίγει το δρόμο για τη λειτουργία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας που λογικά μέσα στην άνοιξη θα υποδεχτεί τους υποψήφιους μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με την αποφοίτησή τους, το νωρίτερο προς τα τέλη της χρονιάς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι σε θέση να αναδιοργανώσει τα δρομολόγιά της.
Συρμοί
Μετά την ένταξη στο προσωπικό των 60 νέων μηχανοδηγών, θα προκύψει και η ανάγκη για προμήθεια επιπλέον συρμών. Προς το παρόν όμως, το βάρος έχει πέσει στη συντήρηση των ήδη υπαρχόντων που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μισθώνει από την ΓΑΙΑΟΣΕ. Πριν λίγες ημέρες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν η μοναδική εταιρεία που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ για την απόκτηση από το ΤΑΙΠΕΔ της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού, της εταιρείας που έχει ως πελάτες την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Rail Cargo Logistics. Εφόσον δεν υπάρξει κάποια εμπλοκή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε λίγους μήνες θα μπορεί να συντηρεί τους συρμούς της -ιδιόκτητους ή μη- σύμφωνα με τους δικούς της όρους.
Εισιτήρια
Εκτός Αθηνών, η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε αναστολή πολλών προσφορών σε εισιτήρια, μεταξύ των οποίων τα φθηνότερα ομαδικά εισιτήρια καθώς και τα εισιτήρια για Θεσσαλονίκη που ξεκινούσαν από 9 ευρώ. Στην Αθήνα, αυτή τη βδομάδα κυκλοφόρησαν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οποία όμως βρίσκονταν υπό υλοποίηση από τις μέρες της δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όσον αφορά τις τιμές, όσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «τα βρίσκει» με τον ΟΑΣΑ δεν πρόκειται να έχουμε εκπλήξεις, τουλάχιστον στο αστικό τμήμα του Προαστιακού. Το χειρότερο σενάριο για τους επιβάτες θα ήταν κάποια μελλοντική σύρραξη μεταξύ ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΑΣΑ που θα οδηγούσε στην αυτονόμηση του Προαστιακού από το σύστημα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.
Επικοινωνία και εξυπηρέτηση πελατών
Μία από τις πρώτες κινήσεις της νέας διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν να αναθέσει την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις της σε εξειδικευμένη εταιρεία. Αυτό βοήθησε την επικοινωνία με τους δημοσιογράφους καθώς και την οργάνωση κάποιων δράσεων που σπάνια βλέπαμε παλαιότερα (Αγίου Βαλεντίνου, Ημέρα της Γυναίκας) που σίγουρα αφήνουν καλή εντύπωση στους επιβάτες. Στα πιο σημαντικά όμως δεν έχουμε δει ακόμα κάποια διαφοροποίηση. Μέσω του site της, η εταιρεία ενημερώνει πλέον πιο συχνά, αλλά στους σταθμούς και τους συρμούς του Προαστιακού η κατάσταση θυμίζει ακόμα δημόσιο. Ανακοινώσεις γραμμένες με μαρκαδόρους και κολλημένες με σελοτέιπ (αν έχουν όρεξη οι υπάλληλοι του εκδοτηρίου), οθόνες πληροφόρησης εκτός λειτουργίας και υπάλληλοι των εργολάβων εκδοτών, σταθερά ανενημέρωτοι (ποικίλει ανάλογα το εκδοτήριο).
Πηγή:
- 6 μήνες ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τι άλλαξε στον Προαστιακό της Αθήνας;
Τι αλλαγές όμως έχουν γίνει σήμερα στον Προαστιακό της Αθήνας αυτούς τους 6 μήνες που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιωτική εταιρεία;
Η απάντηση είναι σχεδόν τίποτα που να μπορούν να δουν οι επιβάτες με την πρώτη ματιά. Καθώς το δημόσιο μέσω του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και άλλων φορέων ελέγχει σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει λυμένα τα χέρια για οποιαδήποτε κίνηση. Επιπλέον, οι πιο βαθιές αλλαγές πρέπει να είναι αποτέλεσμα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και όχι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί από τη μία μέρα στην άλλη.
Δρομολόγια
Η επέκταση των δρομολογίων του Προαστιακού ως τον Πειραιά ήταν κάτι που αναμενόταν εδώ και χρόνια καθώς εκκρεμούσαν τα έργα της ηλεκτροκίνησης. Το ίδιο ισχύει και με την επαναφορά των δρομολογίων στο σταθμό των Άνω Λιοσίων. Όλα αυτά θα τα βλέπαμε ακόμα και αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έμενε στο δημόσιο. Ίσως η μόνη αλλαγή που αποτελεί Ιταλική έμπνευση είναι τα τοπικά δρομολόγια ως το Κορωπί που δεν φτάνουν στο Αεροδρόμιο με αποτέλεσμα η εταιρεία να μη χρεώνεται για τη χρήση του σταθμού ιδιοκτησίας του Δ.Α.Α.
Προσωπικό
Η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάστηκε σχεδόν έξι μήνες μέχρι να εντοπίσει τις ανάγκες για νέο προσωπικό και να δρομολογήσει τις πρώτες προσλήψεις. Την περασμένη εβδομάδα η διαδικασία ξεκίνησε με την προκήρυξη διαγωνισμού για 18 θέσεις επιστημονικού προσωπικού κυρίως στον χρηματοοικονομικό τομέα και την πληροφορική. Προχτές ακολούθησε η αναγγελία για 60 προσλήψεις μηχανοδηγών, της πιο κρίσιμης δηλαδή ειδικότητας. Τι καθυστέρησε τις προσλήψεις; Το γεγονός πως ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που μπορεί να εκπαιδεύσει τους μηχανοδηγούς αυτούς, η Σιδηροδρομική Ακαδημία του ΟΣΕ, είναι μέχρι και σήμερα ανενεργή. Το σχέδιο νόμου για τις μεταφορές που κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή ανοίγει το δρόμο για τη λειτουργία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας που λογικά μέσα στην άνοιξη θα υποδεχτεί τους υποψήφιους μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με την αποφοίτησή τους, το νωρίτερο προς τα τέλη της χρονιάς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι σε θέση να αναδιοργανώσει τα δρομολόγιά της.
Συρμοί
Μετά την ένταξη στο προσωπικό των 60 νέων μηχανοδηγών, θα προκύψει και η ανάγκη για προμήθεια επιπλέον συρμών. Προς το παρόν όμως, το βάρος έχει πέσει στη συντήρηση των ήδη υπαρχόντων που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μισθώνει από την ΓΑΙΑΟΣΕ. Πριν λίγες ημέρες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν η μοναδική εταιρεία που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ για την απόκτηση από το ΤΑΙΠΕΔ της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού, της εταιρείας που έχει ως πελάτες την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Rail Cargo Logistics. Εφόσον δεν υπάρξει κάποια εμπλοκή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε λίγους μήνες θα μπορεί να συντηρεί τους συρμούς της -ιδιόκτητους ή μη- σύμφωνα με τους δικούς της όρους.
Εισιτήρια
Εκτός Αθηνών, η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε αναστολή πολλών προσφορών σε εισιτήρια, μεταξύ των οποίων τα φθηνότερα ομαδικά εισιτήρια καθώς και τα εισιτήρια για Θεσσαλονίκη που ξεκινούσαν από 9 ευρώ. Στην Αθήνα, αυτή τη βδομάδα κυκλοφόρησαν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οποία όμως βρίσκονταν υπό υλοποίηση από τις μέρες της δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όσον αφορά τις τιμές, όσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «τα βρίσκει» με τον ΟΑΣΑ δεν πρόκειται να έχουμε εκπλήξεις, τουλάχιστον στο αστικό τμήμα του Προαστιακού. Το χειρότερο σενάριο για τους επιβάτες θα ήταν κάποια μελλοντική σύρραξη μεταξύ ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΑΣΑ που θα οδηγούσε στην αυτονόμηση του Προαστιακού από το σύστημα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.
Επικοινωνία και εξυπηρέτηση πελατών
Μία από τις πρώτες κινήσεις της νέας διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν να αναθέσει την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις της σε εξειδικευμένη εταιρεία. Αυτό βοήθησε την επικοινωνία με τους δημοσιογράφους καθώς και την οργάνωση κάποιων δράσεων που σπάνια βλέπαμε παλαιότερα (Αγίου Βαλεντίνου, Ημέρα της Γυναίκας) που σίγουρα αφήνουν καλή εντύπωση στους επιβάτες. Στα πιο σημαντικά όμως δεν έχουμε δει ακόμα κάποια διαφοροποίηση. Μέσω του site της, η εταιρεία ενημερώνει πλέον πιο συχνά, αλλά στους σταθμούς και τους συρμούς του Προαστιακού η κατάσταση θυμίζει ακόμα δημόσιο. Ανακοινώσεις γραμμένες με μαρκαδόρους και κολλημένες με σελοτέιπ (αν έχουν όρεξη οι υπάλληλοι του εκδοτηρίου), οθόνες πληροφόρησης εκτός λειτουργίας και υπάλληλοι των εργολάβων εκδοτών, σταθερά ανενημέρωτοι (ποικίλει ανάλογα το εκδοτήριο).
Πηγή:
- 6 μήνες ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τι άλλαξε στον Προαστιακό της Αθήνας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου