
Γιούλη Αγγέλη
Κατηφορίζοντας τις σκάλες του σταθμού «Ευκλείδη» του μετρό της Θεσσαλονίκης, φορώντας τα απαραίτητα προστατευτικά, οι εικόνες μαγνητίζουν τη σκέψη και κάθε βήμα είναι μια νέα είδηση, η είδηση ότι πολύ σύντομα οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να περνούν κάτω από την πόλη τους και να αγγίζουν τον προορισμό τους εύκολα και γρήγορα.
Ο σταθμός του «Ευκλείδη» είναι σχεδόν ολοκληρωμένος, με τις σκαλωσιές να ετοιμάζονται να απομακρυνθούν και τους εργαζόμενους να δουλεύουν πυρετωδώς, με στόχο να παραδώσουν έτοιμο και αυτόν το σταθμό, ώστε να προστίθενται σιγά σιγά τα κομμάτια του παζλ της βασικής γραμμής μέσα στο καθορισμένο χρονοδιάγραμμα του 2020, η οποία θα συνδέει το σταθμό «Νέας Ελβετίας» με το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Ανοιχτή πρόσκληση στα στελέχη της ΝΔ

Έτοιμος ο σταθμός «Ευκλείδη»


Ο σταθμός «Βενιζέλου» θα παραδοθεί το 2023, ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, δεν θα αποτελέσει εμπόδιο στη λειτουργία της βασικής γραμμής σε όλο το μήκος της, καθώς οι συρμοί του μετρό θα κινούνται από «Ελβετία» έως Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, χωρίς απλώς να σταματούν στο σταθμό «Βενιζέλου».
Το μετρό βάζει τις βάσεις για να ταξιδέψει… δυτικά

Πρόκειται για το πρώτο βήμα, το οποίο αφορά τη μετακίνηση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας ή αρχαιοτήτων που ενδέχεται να βρεθούν κ.λπ. «Οι πρόδρομες εργασίες πολλές φορές είναι εκείνες που καθυστερούν την εξέλιξη μεγάλων έργων, γι’ αυτό κι εμείς ξεκινάμε νωρίτερα ώστε να μην έχουμε καθυστερήσεις», είπε ο κ. Μυλόπουλος, συμπληρώνοντας ότι η δημοπράτηση του βασικού έργου κατασκευής του μετρό δυτικά υπολογίζεται ότι θα γίνει μετά την ολοκλήρωση και του τμήματος της Καλαμαριάς, δηλαδή μετά το τέλος του 2021. Τότε υπολογίζεται να γίνει και η δημοπράτηση του έργου του μετρό που θα συνδέσει και το αεροδρόμιο, το οποίο είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό μετρό ΑΕ, πιο εύκολο να κατασκευαστεί, καθώς είναι υπέργειο και δεν υπάρχει θέμα με τα δίκτυα οργανισμών κοινής ωφέλειας και αρχαιότητες.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της γραμμής του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, αυτή θα είναι κυκλική, θα ανεβαίνει Νεάπολη, Πολίχνη, Σταυρούπολη, θα περνά από Ηλιούπολη, Εύοσμο, θα κατευθύνεται προς Κορδελιό, Μενεμένη και Επτάλοφο και θα επιστρέφει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. «Η κυκλική γραμμή θα φτάνει μέχρι τα όρια της Περιφερειακής, αλλά στο «Παπαγεωργίου» θα φτάσει στην επόμενη φάση», ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι δεν μπορεί να φτάσει σε περιοχές όπως οι Συκιές καθώς είναι ψηλά και με πολύ μεγάλη κλίση. «Άλλωστε το μετρό είναι ένας βασικός κορμός που σε συνδυασμό με λεωφορεία που θα συνδέουν τις γειτονιές με τους σταθμούς του, θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες».
Οι πρώτες δοκιμές των συρμών

«Ένας υπερσύγχρονος σταθμός γεμάτος την Ιστορία της ρωμαϊκής Θεσσαλονίκης»
Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, ξεκινά η κατασκευή της πλάκας οροφής στο σταθμό «Βενιζέλου», τα αρχαία ευρήματα έχουν καταχωθεί από σάκους με άμμο για λόγους προστασίας τους, και το αποτέλεσμα θα είναι ένας υπερσύγχρονος σταθμός που θα εμπεριέχει και ένα πολύ σημαντικό ζωντανό κομμάτι της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Ιστορίας της πόλης που επιβίωσε 17 – 18 αιώνες. «Παραλάβαμε το σταθμό της Βενιζέλου στο 0%, καθώς μόνο αρχαιότητες βρήκαμε. Για πρώτη φορά καθίσαμε στο τραπέζι με το υπουργείο Πολιτισμού, με το δήμο και σχεδιάσαμε από κοινού. Υπογράψαμε τη συμφωνία συνεργασίας και βρήκαμε τη λύση», κατέληξε ο κ. Μυλόπουλος.
Φωτογραφίες: Σάκης Μητρολίδης
Πηγή:
- Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για δοκιμές ο πρώτος συρμός του Μετρό – Πληθαίνουν οι έτοιμοι σταθμοί! (φωτο)
https://www.dailythess.gr/erchetai-sti-thessaloniki-gia-dokimes-o-protos-syrmos-toy-metro-plithainoyn-oi-etoimoi-stathmoi-foto/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου