Τρίτη, 19 Μαρτίου 2019

Τέσσερις εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το Θριάσιο ΙΙ

Goldair, Pearl, ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed και Damco (όμιλος Κοπελούζου) διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ» ή αλλιώς, για το Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ)

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed, η Goldair, η Pearl και η Damco (όμιλος Κοπελούζου) εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον για το Θριάσιο ΙΙ ή αλλιώς, για το Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ).

Υπενθυμίζεται ότι η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD (PEARL) συνδέεται με συμφέροντα της Cosco και αν και προηγήθηκαν συζητήσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για κοινή κάθοδο τελικά οι δύο όμιλοι ακολούθησαν ξεχωριστούς δρόμους.



Πρόκειται για τον διαγωνισμό για το λεγόμενο «Θριάσιο ΙΙ» που γειτνιάζει με τα 600 στρέμματα «Θριάσιο Ι» που έχουν παραχωρηθεί για 60 χρόνια στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ με την Goldair.

Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη της σύμβασης παραχώρησης, αντικείμενο της σύμβασης είναι η λειτουργία, συντήρηση, εποπτεία, φύλαξη, εκμετάλλευση, προμήθεια εξοπλισμού και η ολοκλήρωση μελετών και κατασκευής έργων του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο.

Φορέας υλοποίησης είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Υποδομών – Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών – Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.

Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης είναι 25 χρόνια (300 μήνες) και ο διαγωνισμός διενεργείται σε 2 φάσεις:

-Α΄ φάση: Εκδήλωση ενδιαφέροντος, η οποία έληξε σήμερα.

-Β΄ φάση: Υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Κατά τη Β΄ φάση του διαγωνισμού, θα καθοριστούν οι βασικές, τεχνικές χρηματοοικονομικές παράμετροι του έργου και θα οριστικοποιηθεί το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης.

Ειδικότερα, το αντικείμενο της σύμβασης εξειδικεύεται στο τεύχος της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και συνοπτικά, περιλαμβάνει, ιδίως: Μεταφόρτωση συνδυασμένων μεταφορών, εξυπηρέτηση Ε/Κ, μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, μεταφόρτωση γενικού φορτίου, μεταφόρτωση οχημάτων, υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και τελωνείου, μεταφόρτωση υγρών φορτίων, συντήρηση υποδομών του ΕΣΣΣΔΙ, πέραν των σιδηροδρομικών, εποπτεία ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου, φύλαξη ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου.

Αμφότερες οι παραχωρήσεις στο Θριάσιο έγιναν και γίνονται αντίστοιχα υπό την πίεση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εξαιτίας των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στις υποδομές της έκτασης ιδιοκτησίας ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ και την απειλή ανάκτησής τους αν δεν προχωρούσε η ιδιωτικοποίησή τους.

Στη δεύτερη μεταμνημονιακή αξιολόγηση της Ε.Ε., υπενθυμίζει η Καθημερινή, αναφέρεται για το Θριάσιο πως «έχει σημειωθεί μικρή πρόοδος» και ότι το Θριάσιο «παραμένει αχρησιμοποίητο». «Μόλις λειτουργήσει πλήρως αυτή η επένδυση –που συγχρηματοδοτείται με κονδύλια της Ε.Ε.– θα μπορούσε να δώσει μεγάλη ώθηση στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και στη συνολική ανταγωνιστικότητα της χώρας».

Στις 31 Μαρτίου εκπνέει η προθεσμία που είχε συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον διαγωνισμό, εξ ου και επισπεύσθηκε τώρα η προκήρυξή του, τονίζει η Καθημερινή, αφού, σε διαφορετική περίπτωση και χωρίς νέα παράταση, η Ελλάδα μπορεί να έπρεπε να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια της τάξης των 235 εκατ., που έχουν δαπανηθεί για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σταθμού.

Πηγή:
- Τέσσερις εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το Θριάσιο ΙΙ
https://www.in.gr/2019/03/18/economy/oikonomikes-eidiseis/tesseris-etaireies-ekdilosan-endiaferon-gia-thriasio-ii/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου