Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

H ΕΕΣΣΤΥ protagon-ιστεί στις εξελίξεις

Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα με υπότιτλο:
"Κάτω από τα μάτια του υπερταμείου ιδιωτικοποιήσεων και του ΤΑΙΠΕΔ, η προς πώληση ΕΕΣΣΤΥ πολλαπλασιάζει το προσωπικό της και ανατρέπει την περίμετρο της ιδιωτικοποίησης"
που έγινε τελικά και επερώτηση στη Βουλή από τον Βουλευτή κ Χατζιδάκη



θέλουμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

1. Στο άρθρο δεν αναφέρεται τίποτε για ανάγκες, κενές οργανικές θέσεις, παραγόμενο έργο της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. κλπ.





2. Η ΕΕΣΣΤΥ είναι η τεχνική βάση του ΟΣΕ που συντηρεί το τροχαίο υλικό και που αποσχίστηκε από τον ΟΣΕ το 2013 προκειμένου να ιδιωτικοποιηθεί.









3. Το τροχαίο υλικό το διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ.











Ένα μέρος του (περίπου 1100 οχήματα) το μισθώνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να το αξιοποιήσει σε επιβατικά και εμπορικά τραίνα (με ετήσιο μίσθωμα της τάξης των 25 περίπου εκατ. ευρώ).







4. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αναθέσει με σύμβαση στην ΕΕΣΣΤΥ να συντηρεί το τροχαίο υλικό που μισθώνει από την ΓΑΙΑΟΣΕ ώστε να καλύπτει τα εμπορικά και επιβατικά της δρομολόγια. Το ετήσιο μίσθωμα συντήρησης είναι περίπου της τάξης των 30 εκ. ευρώ.






5. Η ΕΕΣΣΤΥ μετά από σειρά προγραμμάτων μείωσης προσωπικού της (μετατάξεις, μισθωτή εφεδρεία με εμπνευστή των σήμερα ερωτώντα κ Χατζιδάκη, κλπ) έχει απομείνει με ελάχιστο μόνιμο προσωπικό που δεν επαρκεί ούτε για να καλύψει τις ανάγκες του στόλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.




6. Τα μοναδικά έσοδα της ΕΕΣΣΤΥ είναι η αμοιβή της για τη συντήρηση τροχαίου υλικού προς τους πελάτες της (μέχρι πρόσφατα είχε μόνο έναν πελάτη την ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ενώ δεν υπάρχει απολύτως καμία επιδότηση από το ελληνικό δημόσιο ή άλλο φορέα ελληνικό ή ξένο






7. Το υπόλοιπο τροχαίο υλικό που δεν εκμεταλλεύεται  ΤΡΑΙΝΟΣΕ (περίπου 3000 σιδηροδρομικά οχήματα...) παραμένει παρκαρισμένο εδώ και χρόνια και απαξιώνεται σε διάφορα σημεία του δικτύου της χώρας, ενώ συχνά υφίσταται βανδαλισμούς και σκυλεύσεις.



8. Πρόσφατα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έδωσε άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής μεταφορικής εταιρίας εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σε δυο νέες εταιρείες:

α) την Rail Cargo Logistics Goldair, αυστριακών συμφερώντων και




β) την PEARL, κινεζικών συμφερόντων που ελπίζουν μαζί με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πάρουν μερίδιο από την πίτα των μεπορευματικών μεταφορών που εγγυάται η εδραίωση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου αναμένεται σύντομα βροχή από τάλιρα...









9. Η ΓΑΙΑΟΣΕ προχώρησε ήδη στη σύναψη συμφωνίας μίσθωσης τροχαίου υλικού στην RailCargo Logistics Goldair που θα της αποφέρει επιπλέον έσοδα μέσω του ετήσιου μισθώματος







10. Επίσης η ΓΑΙΑΟΣΕ προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας με την ΕΕΣΣΤΥ για την ανάταξη του τροχαίου υλικού που θα διαθέσει στην RailCargo Logistics Goldair. Έτσι αξιοποιεί μέρος από τα έσοδά της από τη μίσθωση τροχαίου υλικού προκειμένου να ετοιμάσει κι άλλο τροχαίο υλικό που με τη σειρά του θα μισθωθεί σε άλλους πελάτες. Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει δυο πολύ σημαντικά οφέλη:
α) το τροχαίο υλικό που θα αναταχθεί θα σταματήσει να απαξιώνεται ακίνητο αλλά το κυριότερο
β) θα της αποφέρει κάθε χρόνο επιπλέον έσοδα στη ΓΑΙΑΟΣΕ μέσο της μίσθωσής του σε νέους πελάτες



11. Επίσης η ΕΕΣΣΤΥ προχωρεί στη σύναψη συμφωνίας με την Rail Cargo Logistics Goldair για να συντηρεί για λογαριασμό της το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιεί, αποκτώντας έτσι με τη σειρά της νέο πελάτη (και μάλιστα ιδιώτη  αυστριακών συμφερόντων) και άρα επιπλέον έσοδα.





12. Για την κάλυψη:
α) των παραπάνω αυξημένων αναγκών
β) των αναγκών που προκύπτουν από τον εκσυγχρονισμό του δικτύου και
γ) την αποχώρηση μεγάλου μέρους του προσωπικού της λόγω συνταξιοδότησης
η ΕΕΣΣΤΥ προέβη σε ίδρυση Σχολής Μαθητείας νέων σε τρεις τεχνικές ειδικότητες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη καθώς και σε συνεργασίες με εξειδικευμένους τεχνικούς συνεργάτες για κάλυψη των αναγκών και διατήρηση της σιδηροδρομικής τεχνογνωσίας πριν αποχωρήσει το παλιό προσωπικό.

Είμαστε βέβαιοι ότι αν δεν είχε ακολουθηθεί η παραπάνω πρακτική η ΕΕΣΣΤΥ δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της, και θα οδηγούνταν με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο.

Οι σιδηροδρομικοί που αγαπάμε τη δουλειά μας και εργαζόμαστε υπό αντίξοες συνθήκες για να κρατήσουμε με αξιοπρέπεια τα τραίνα σε κυκλοφορία έχουμε κουραστεί να γινόμαστε αποδέκτες αρνητικών δημοσιευμάτων για το έργο μας υποκινούμενα από ύποπτες σκοπιμότητες. Ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο όπου ο σιδηρόδρομος θα πάρει τη θέση που του αξίζει και στη Χώρα μας.

Πηγή:
- Προς μηδενικά ενοίκια για την Trenitalia λόγω προσλήψεων με «μπλοκάκια»
http://www.protagon.gr/epikairotita/sidirodromoi-44341560920

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου