Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2018

Νέα παράταση στο διαγωνισμό της ΕΕΣΣΤΥ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επίδοξος αγοραστής

Ευχαριστούμε τον
Ιωάννης Ασλανίδης για την αποστολή του συνδέσμου:

Με την απελευθέρωση της αγοράς του σιδηροδρόμου η ΕΕΣΣΤΥ γίνεται ακόμη πιο απαραίτητη στους παρόχους έργου. Κέρδη για την Εταιρεία το 2017.

 Μία ακόμη παράταση δίνεται για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, την ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε., με την καταληκτική ημερομηνία να μεταφέρεται αυτή τη φορά στις 6 Μαρτίου 2018, από την 14η Φεβρουαρίου.



Η υπόθεση πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ έχει λάβει χαρακτήρα σήριαλ κυριολεκτικώς αφού το ΤΑΙΠΕΔ είχε καλέσει σε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 100% της εταιρείας, τον Αύγουστο του 2013, ενώ η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στη Β’ Φάση από τον Οκτώβριο του 2013. Εάν δεν μπερδευόμαστε στο μέτρημα, αυτή είναι η πέμπτη παράταση που δίνεται για την κατάθεση προσφορών, η οποία τουλάχιστον είναι μικρότερη σε διάρκεια, δεν αφορά μήνες αλλά ημέρες.

Τελικώς η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που υπήρχαν, ότι η παράταση ζητήθηκε από την Ferrovie dello Stato Italiane – τη μία εκ των δύο ενδιαφερομένων, η άλλη είναι η Skoda – καθώς η FSI αιτήθηκε να ολοκληρωθεί η σκοπούμενη εξαγορά μέσω της κατά τα 100% θυγατρικής της, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το αίτημα της FSI εξετάσθηκε από τους συμβούλους του Ταμείου και εγκρίθηκε από το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ, οπότε και εγκρίθηκε η παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας.

Μένει να διαπιστωθεί εάν στις 6 Μαρτίου, πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα υποβάλλει δεσμευτική προσφορά και η SKODA, όπως επίσης μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει και το ύψος της οικονομικής προσφοράς που θα κατατεθεί.

Για την FSI και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πλέον, η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η κατάθεση προσφοράς γίνεται εύκολα κατανοητή αφού η ΕΕΣΣΤΥ, είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει άδεια συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, ενώ υπάρχει και 10ετής σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το αντικείμενο αυτό, μέχρι το 2027. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ιταλικός όμιλος στον οποίο πλέον ανήκει και που προγραμματίζει επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο – όχι σε υποδομή και επιδομή αλλά κυρίως σε τροχαίο υλικό- επόμενο είναι να χρειάζεται το κρίσιμο τμήμα της συντήρησης και να επιδιώκει τον έλεγχό του.

Αλλά με την απελευθέρωση της αγοράς του σιδηροδρόμου και την είσοδο, στις εμπορευματικές μεταφορές της ελληνοαυστριακής Rail Cargo Logistics Goldair, η ΕΕΣΣΤΥ γίνεται ακόμη πιο απαραίτητη για τους παρόχους μεταφορικών υπηρεσιών. Άλλωστε άδεια έλξης από τη ΡΑΣ έχει λάβει και η PEARL, ενώ στο «κάδρο» είναι και οι ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών. 

Το θέμα βεβαίως που θα έχει να αντιμετωπίσει ο επόμενος ιδιοκτήτης της ΕΕΣΣΤΥ έχει να κάνει με τις ελλείψεις της εταιρείας σε μέσα και ανθρώπινο δυναμικό. Σημειώνεται ότι η ΕΕΣΣΤΥ, παρότι το 2016 πέτυχε μείωση εξόδων όπως και περιορισμό ζημιών, είχε αρνητικά αποτελέσματα με προ φόρων ζημίες 3,787 εκατ. ευρώ σε κύκλο εργασιών 24,258 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει τις οικονομικές καταστάσεις για το 2017, αλλά αυτό που γνωρίζουμε, όπως δήλωσε στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ κ. Γ. Αναγνωστόπουλος, είναι ότι η περυσινή χρονιά έκλεισε με μικτά κέρδη (και όχι ζημίες όπως το 2016) ενώ ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 31 εκατ.ευρώ. Η θετική εξέλιξη αυτή ήταν αποτέλεσμα της υλοποίησης του 5ετούς επιχειρησιακού προγράμματος της εταιρείας και των συμφωνιών με ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, για ανάταξη του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Στο πλαίσιο αυτού εντάσσεται και η έγκριση,  από τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, του προϋπολογισμού του 2018 που προβλέπει έσοδα της ΕΕΣΣΤΥ στα 45,76 εκατ., έξοδα στα 43,99 εκατ. και θετικό ισοζύγιο στα 1,77 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι η ΕΕΣΣΤΥ, μπορεί να έχει ελλείψεις σε παραγωγικό προσωπικό αφού προσλήψεις τεχνιτών δεν είχαν γίνει από το 1989 και μετά, τις οποίες προσπάθησε να καλύψει με συνεργάτες (σ.σ. με παροχή υπηρεσιών), αλλά, με τη Σχολή που λειτουργεί θα έχει σε ενάμισι χρόνο εκπαιδευμένους 125 τεχνίτες.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την πιθανή απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τους σιδηροδρομικούς αλλά ως προς το εάν θα υπάρξει ζήτημα με την τήρηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού, αυτό θα κριθεί από νομικούς και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Πηγή:
- Νέα παράταση στο διαγωνισμό της ΕΕΣΣΤΥ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επίδοξος αγοραστής
http://www.voria.gr/article/nea-paratasi-sto-diagonismo-tis-eessti-i-trenose-epidoxos-agorastis


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου