Ένα μαγευτικό ταξίδι από Άνδεις ως την Ακτή του Ισημερινού. Μια εξαιρετική διαδρομή μέσα από τα υψίπεδα του Εκουαδόρ στον πολιτισμό, τα έθιμα και τις παραδόσεις πάνω σε ένα ξεχωριστό τραίνο. Ένα ταξίδι διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο: εκπληκτικά τοπία, διανυκτέρευση σε επιλεγμένα ξενοδοχεία και γεύματα με παραδοσιακά πιάτα της κάθε περιοχής. Η διαδρομή περνάει κοντά από 10 ηφαίστεια που βρίσκονται γύρω από τη σιδηροδρομική γραμμή. Επίσης περνάει από τη μύτη του διαβόλου (Devil's nose). Το Tren Crucero αποτελείται από ατμομηχανή και 4 βαγόνια το καθένα με ξεχωριστό στυλ χωρητικότητα 54 επιβατών.
Οι σιδηρόδρομοι του Ισημερινού αποτελούν κάτι το μοναδικό. Το έργο των εργατών και των μηχανικών που δημιούργησαν το πέρασμα από Κίτο προς Γκουαγιακίλ πριν από έναν αιώνα με τα φτωχά τότε διαθέσιμα τεχνικά μέσα είναι αξιοθαύμαστο. Η διαδρομή περνά από βραχώδεις χαράδρες, πάνω από ορμητικά ποτάμια και μέσα από πυκνά τροπικά δάση.
Αλλά μακράν το πιο εντυπωσιακό τμήμα της διαδρομής είναι η λεγόμενη «μύτη του διαβόλου", ένα ανατριχιαστικό ταξίδι στις βραχώδεις πλαγιές των Άνδεων μέσα από μερικά από τα πιο εντυπωσιακά τοπία του Ισημερινού.
Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στο κεντρικό οροπέδιο ή στις παράκτιες πεδιάδες, ήταν σχετικά εύκολο έργο. Το δύσκολο κομμάτι ήταν να βρεθεί ένα πέρασμα μεταξύ Κίτο και Guayaquil όπου θα μπορούσαν να συνδεθούν. Το 1901, οι μηχανικοί βρήκαν τη θέση αυτή: τη «μύτη του διαβόλου» λόγω των πολλών θανάτων μεταξύ των εργαζομένων που συνέβησαν εκεί.
Η ανύψωση της γραμμής είναι περίπου 500 μέτρα σε μια διαδρομή μόλις δώδεκα χιλιομέτρων. Το Quito βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 2800 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η διέλευση από μύτη του διαβόλου γίνεται με τη χρήση ζιγκ ζαγκ (switchbacks): το τραίνο σκαρφαλώνει και περνάει από μια διασταύρωση, έπειτα παλινδρομεί στο επόμενο τμήμα γραμμής της αλλαγής για να πάει και πάλι μπροστά στην επόμενη αλλαγή.
Ήταν ο μόνος τρόπος για να σκαρφαλώσει εκεί το τραίνο. Η ιστορία πίσω από την κατασκευή αυτού του τμήματος "μύτη του διαβόλου" είναι ενδιαφέρουσα. Περίπου 3.000 Τζαμαϊκανοί και 1.000 Πορτορικανοί κλήθηκαν να εργαστούν για το έργο. Πολλοί άνδρες (περίπου 2.000) έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Η Μύτη του Διαβόλου ήταν πάντα το πιο δημοφιλές τμήμα της γραμμής του τραίνου του Ισημερινού. Ακόμη και στη δεκαετία του 1990, όταν σχεδόν όλα τα τμήματα του τρένου είχαν πέσει σε αχρηστία, η μύτη του διαβόλου παρέμεινε ανοικτή, λόγω των πολλών τουριστών που ήθελαν να την διαβούν. Σήμερα η γραμμή έχει ανακαινιστεί ως μέρος της συνεχιζόμενης αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου του Ισημερινού. Επίσης έχει γίνει η ανακαίνιση και του τροχαίου υλικού που καλύπτει τη διαδρομή.
Πηγή:
- Tren Crucero: Quito - Guayaquil or Guayaquil - Quito by Train
http://www.ecuadorrail.net/trains-of-ecuador/tren-crucero.html
- History of Ecuador's Rail System
http://www.ecuadorrail.net/trains-of-ecuador/history.html
- The Devil's Nose Train Route
http://www.ecuadorrail.net/trains-of-ecuador/devils-nose.html
-
https://www.youtube.com/watch?v=zMJpho6r0xU
- wiki: Zig zag (railway)
https://en.wikipedia.org/wiki/Zig_zag_(railway)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου