Σε εφαρμογή τίθεται ο νέος Γενικός Κανονισμός Κίνησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο οποίος εναρμονίζει το εγχώριο νομοθετικό πλαίσιο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων.
Επιπρόσθετα, ο νέος Κανονισμός ικανοποιεί την ανάγκη ενσωμάτωσης διατάξεων για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS).
Όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο αντικαθίσταται, χρονολογείται από το 1974, με διαδοχικές προσαρμογές από τότε μέχρι και σήμερα και χωρίς ποτέ στο μεσοδιάστημα να έχει επιχειρηθεί μία συνολική αναμόρφωση του Κανονισμού.
Επί της ουσίας, ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης αποτελεί τον Κ.Ο.Κ του σιδηροδρόμου και η επικαιροποίηση του ήταν επιβεβλημένη, λόγω και του ανοίγματος της αγοράς εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το νέο Κανονισμό η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών θα υλοποιείται από τον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό, ο οποίος σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει την αποκλειστική ευθύνη για την κυκλοφορία της αμαξοστοιχίας.
Για λόγους ασφάλειας, προβλέπεται το δεύτερο άτομο στην καμπίνα μηχανοδήγησης να είναι μηχανοδηγός, τουλάχιστον έως ότου ολοκληρωθεί σε όλο το δίκτυο η λειτουργία του ETCS (σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών).
Στην Υπουργική Απόφαση περιέχεται η πρόβλεψη για μεταβατική περίοδο έξι μηνών από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, προκειμένου οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στις διατάξεις του επικαιροποιημένου Γενικού Κανονισμού Κίνησης, να καταρτίσουν τους κανόνες που τις αφορούν και να εκπαιδεύσουν σχετικά το προσωπικό τους, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του νέου συστήματος.
Πηγή:
- Σε εφαρμογή ο «νέος ΚΟΚ» στον ελληνικό σιδηρόδρομο: ο νέος Γενικός Κανονισμός Κίνησης
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%BA-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C/?fbclid=IwAR2qbta0Q9xFFOoMs4xruWcM-gFJpaPr_0DIc_feJL5lAES2POViu6yXRMw
Επιπρόσθετα, ο νέος Κανονισμός ικανοποιεί την ανάγκη ενσωμάτωσης διατάξεων για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS).
Όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο αντικαθίσταται, χρονολογείται από το 1974, με διαδοχικές προσαρμογές από τότε μέχρι και σήμερα και χωρίς ποτέ στο μεσοδιάστημα να έχει επιχειρηθεί μία συνολική αναμόρφωση του Κανονισμού.
Επί της ουσίας, ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης αποτελεί τον Κ.Ο.Κ του σιδηροδρόμου και η επικαιροποίηση του ήταν επιβεβλημένη, λόγω και του ανοίγματος της αγοράς εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το νέο Κανονισμό η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών θα υλοποιείται από τον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό, ο οποίος σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει την αποκλειστική ευθύνη για την κυκλοφορία της αμαξοστοιχίας.
Για λόγους ασφάλειας, προβλέπεται το δεύτερο άτομο στην καμπίνα μηχανοδήγησης να είναι μηχανοδηγός, τουλάχιστον έως ότου ολοκληρωθεί σε όλο το δίκτυο η λειτουργία του ETCS (σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών).
Στην Υπουργική Απόφαση περιέχεται η πρόβλεψη για μεταβατική περίοδο έξι μηνών από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, προκειμένου οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στις διατάξεις του επικαιροποιημένου Γενικού Κανονισμού Κίνησης, να καταρτίσουν τους κανόνες που τις αφορούν και να εκπαιδεύσουν σχετικά το προσωπικό τους, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του νέου συστήματος.
Πηγή:
- Σε εφαρμογή ο «νέος ΚΟΚ» στον ελληνικό σιδηρόδρομο: ο νέος Γενικός Κανονισμός Κίνησης
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%BA-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C/?fbclid=IwAR2qbta0Q9xFFOoMs4xruWcM-gFJpaPr_0DIc_feJL5lAES2POViu6yXRMw
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου