Κοντά στην ολοκλήρωσή τους είναι τα έργα ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης και, όπως δηλώνει ο Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, «ήδη από τον Μάρτιο, με την ολοκλήρωση των έργων, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4,5 ώρες, από 5,5 ώρες που είναι σήμερα. Στα τέλη του 2019 με την ολοκλήρωση και των έργων αυτοματισμού ο χρόνος θα μειωθεί κι άλλο και θα φτάσει στις 3,5 ώρες».
Για να μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής δεν χρειάζεται να έρθει το «Βέλος», το πολυδιαφημισμένο τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ο κ. Γ. Κακουλάκης: «Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν τα τρένα να ταξιδεύουν γρηγορότερα από 200.000 χλμ/ώρα και τα τρένα που έχουμε μπορούν να ταξιδέψουν σε αυτή την ταχύτητα.
Το Βέλος δεν μπορεί να πάει γρηγορότερα από αυτά, αλλά μπορεί να έχει καλύτερο εσωτερικό χώρο».
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει τέλη άνω των 20 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ από το τελευταίο τρίμηνο του 2017 και το σύνολο του 2018, ενώ τα τέλη αυτά τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν σημαντικά.
Στο επικαιροποιημένο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ για την περίοδο 2019-2022 περιλαμβάνονται στόχοι για διπλασιασμό των εσόδων της εταιρείας στα επόμενα χρόνια. Προβλέπεται αύξηση των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής, διαγραφή οφειλών 3 δισ. ευρώ προς το Δημόσιο, προσλήψεις προσωπικού, εξορθολογισμός των δαπανών και ριζική αναδιαμόρφωση όλου του πλαισίου λειτουργίας του.
Εκτιμάται ότι θα αυξηθούν τα έσοδα από τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής τόσο λόγω εισόδου νέων operators ευρέως στον τομέα των μεταφορών και την αύξηση του εμπορευματικού κυρίως έργου όσο και από την αύξηση των τελών που θα είναι υπερδιπλάσια το 2022.
Σήμερα τις γραμμές του ΟΣΕ χρησιμοποιούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό τη διαχείριση της FS, και η Goldair Rail Cargo, η οποία εντός του 2019 θα δραστηριοποιηθεί και στις επιβατικές μεταφορές.
Οι ετήσιες αυξήσεις στα τέλη χρήσης υποδομής ξεκινούν από 2% για φέτος, 3% για το ερχόμενο έτος και από 40% για το 2021 και το 2022.
Τα τέλη χρήσης εκτιμάται ότι θα ανέλθουν το 2019 σε πάνω από 15 εκατ. ευρώ, τα οποία -σε συντριπτικό ποσοστό- θα προέρχονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ το 2020 θα φτάσουν τα 16 εκατ., το 2021 στα 23,8 εκατ. και το 2022 στα 35,5 εκατ. ευρώ.
Τα τέλη χρήσης και η ετήσια κρατική επιδότηση (το 2017 ανήλθε στα 45 εκατ.), αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων του οργανισμού, καθώς τα έσοδα από τη συντήρηση των τρένων εκχωρήθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ και τα έσοδα από την ενοικίαση του τροχαίου υλικού εκχωρήθηκαν στη ΓΑΙΑΟΣΕ). Με τις αυξήσεις των τελών στόχος είναι σε λίγα χρόνια να μη χρειάζεται κρατική επιχορήγηση.
Έρχεται ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2
Μέσα στις επόμενες 15 ημέρες αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο 2 από το υπουργείο Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι στις 31 Μαρτίου εκπνέει η προθεσμία που είχε συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μην κληθεί η Ελλάδα να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια περί τα 235.000.000 ευρώ που είχαν δαπανηθεί για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σταθμού.
Το Θριάσιο 2 είναι το πρώτο «mega» Εμπορευματικό Κέντρο και βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Θριάσιο 1, το Εμπορευματικό Κέντρο που είναι το πρώτο μεγάλο Logistics Park της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair μετά την 60ετή σύμβαση παραχώρησης που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη Βουλή.
Το Θριάσιο 2 είναι 1.450 στρέμματα δηλαδή 2,5 φορές μεγαλύτερο από το Θριάσιο 1.
Το Θριάσιο 2 διαθέτει σε όλη την έκταση του σιδηροδρομικές γραμμές οι οποίες συνδέονται και με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, είναι πολύ κοντά τόσο στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα), την Αττική Οδό (Ελευσίνα-Αεροδρόμιο) αλλά και τη Νέα Οδό (Μεταμόρφωση-Μαλιακός) ενώ είναι δίπλα στο λιμάνι της Ελευσίνας και πολύ κοντά στο λιμάνι του Πειραιά. Επίσης διαθέτει κτίρια διοίκησης, αποθήκες, δευτερεύοντα κτίρια κ.α.
Το συγκρότημα του Θριασίου, με βάση τη συμφωνία με την Κομισιόν, απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις σε υποδομές και, κυρίως, σε εξοπλισμό ώστε να καταστεί λειτουργικό.
Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, ο ΟΣΕ ανέλαβε την αποκλειστική διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευση του συγκροτήματος.
Το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει πως θα έχει πλειοψηφικό πακέτο και στην εταιρεία που θα αναλάβει την πολυετή διαχείριση, σε συνεργασία με ιδιώτη επενδυτή.
Πηγή:
- Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες και χωρίς «Βέλος» – Έρχεται ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2
https://www.mononews.gr/business/g-kakoulakis-ose-athina-thessaloniki-se-35-ores-ke-choris-velos-erchete-o-diagonismos-gia-to-thriasio-2
Για να μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής δεν χρειάζεται να έρθει το «Βέλος», το πολυδιαφημισμένο τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ο κ. Γ. Κακουλάκης: «Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν τα τρένα να ταξιδεύουν γρηγορότερα από 200.000 χλμ/ώρα και τα τρένα που έχουμε μπορούν να ταξιδέψουν σε αυτή την ταχύτητα.
Το Βέλος δεν μπορεί να πάει γρηγορότερα από αυτά, αλλά μπορεί να έχει καλύτερο εσωτερικό χώρο».
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει τέλη άνω των 20 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ από το τελευταίο τρίμηνο του 2017 και το σύνολο του 2018, ενώ τα τέλη αυτά τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν σημαντικά.
Στο επικαιροποιημένο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ για την περίοδο 2019-2022 περιλαμβάνονται στόχοι για διπλασιασμό των εσόδων της εταιρείας στα επόμενα χρόνια. Προβλέπεται αύξηση των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής, διαγραφή οφειλών 3 δισ. ευρώ προς το Δημόσιο, προσλήψεις προσωπικού, εξορθολογισμός των δαπανών και ριζική αναδιαμόρφωση όλου του πλαισίου λειτουργίας του.
Εκτιμάται ότι θα αυξηθούν τα έσοδα από τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής τόσο λόγω εισόδου νέων operators ευρέως στον τομέα των μεταφορών και την αύξηση του εμπορευματικού κυρίως έργου όσο και από την αύξηση των τελών που θα είναι υπερδιπλάσια το 2022.
Σήμερα τις γραμμές του ΟΣΕ χρησιμοποιούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό τη διαχείριση της FS, και η Goldair Rail Cargo, η οποία εντός του 2019 θα δραστηριοποιηθεί και στις επιβατικές μεταφορές.
Οι ετήσιες αυξήσεις στα τέλη χρήσης υποδομής ξεκινούν από 2% για φέτος, 3% για το ερχόμενο έτος και από 40% για το 2021 και το 2022.
Τα τέλη χρήσης εκτιμάται ότι θα ανέλθουν το 2019 σε πάνω από 15 εκατ. ευρώ, τα οποία -σε συντριπτικό ποσοστό- θα προέρχονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ το 2020 θα φτάσουν τα 16 εκατ., το 2021 στα 23,8 εκατ. και το 2022 στα 35,5 εκατ. ευρώ.
Τα τέλη χρήσης και η ετήσια κρατική επιδότηση (το 2017 ανήλθε στα 45 εκατ.), αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων του οργανισμού, καθώς τα έσοδα από τη συντήρηση των τρένων εκχωρήθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ και τα έσοδα από την ενοικίαση του τροχαίου υλικού εκχωρήθηκαν στη ΓΑΙΑΟΣΕ). Με τις αυξήσεις των τελών στόχος είναι σε λίγα χρόνια να μη χρειάζεται κρατική επιχορήγηση.
Έρχεται ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2
Μέσα στις επόμενες 15 ημέρες αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο 2 από το υπουργείο Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι στις 31 Μαρτίου εκπνέει η προθεσμία που είχε συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μην κληθεί η Ελλάδα να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια περί τα 235.000.000 ευρώ που είχαν δαπανηθεί για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σταθμού.
Το Θριάσιο 2 είναι το πρώτο «mega» Εμπορευματικό Κέντρο και βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Θριάσιο 1, το Εμπορευματικό Κέντρο που είναι το πρώτο μεγάλο Logistics Park της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair μετά την 60ετή σύμβαση παραχώρησης που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη Βουλή.
Το Θριάσιο 2 είναι 1.450 στρέμματα δηλαδή 2,5 φορές μεγαλύτερο από το Θριάσιο 1.
Το Θριάσιο 2 διαθέτει σε όλη την έκταση του σιδηροδρομικές γραμμές οι οποίες συνδέονται και με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, είναι πολύ κοντά τόσο στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα), την Αττική Οδό (Ελευσίνα-Αεροδρόμιο) αλλά και τη Νέα Οδό (Μεταμόρφωση-Μαλιακός) ενώ είναι δίπλα στο λιμάνι της Ελευσίνας και πολύ κοντά στο λιμάνι του Πειραιά. Επίσης διαθέτει κτίρια διοίκησης, αποθήκες, δευτερεύοντα κτίρια κ.α.
Το συγκρότημα του Θριασίου, με βάση τη συμφωνία με την Κομισιόν, απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις σε υποδομές και, κυρίως, σε εξοπλισμό ώστε να καταστεί λειτουργικό.
Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, ο ΟΣΕ ανέλαβε την αποκλειστική διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευση του συγκροτήματος.
Το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει πως θα έχει πλειοψηφικό πακέτο και στην εταιρεία που θα αναλάβει την πολυετή διαχείριση, σε συνεργασία με ιδιώτη επενδυτή.
Πηγή:
- Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες και χωρίς «Βέλος» – Έρχεται ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2
https://www.mononews.gr/business/g-kakoulakis-ose-athina-thessaloniki-se-35-ores-ke-choris-velos-erchete-o-diagonismos-gia-to-thriasio-2
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου