Αναδημοσιεύουμε μια ανάρτηση του
Το railjet είναι σύνθεση push-pull της Siemens πού αποτελείται από ηλεκτράμαξα ES64 "Taurus", έξι οχήματα Viaggio Comfort και ένα ιθυντήριο όχημα Afmpz. Το ιθυντήριο χρησιμεύει για να μην αλλάζει κατεύθυνση η μηχανή στους τερματικούς σταθμούς.
Το Railjet είναι τρένο υψηλής ταχύτητας των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων (ÖBB) και Τσέχικων Σιδηροδρόμων (ČD), το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στην κυκλοφορία το 2008-2009 και λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 230 km / h (143 mph). Το railjet είναι η κορυφαία υπηρεσία των ÖBB και λειτουργεί τόσο στο εσωτερικό της Αυστρίας όσο και σε διεθνή δρομολόγια σε γειτονικές μεγάλες πόλεις της Γερμανίας, της Ουγγαρίας, της Ελβετίας, της Τσεχίας, της Ιταλίας και από τον Δεκέμβριο του 2018 και στη Σλοβακία.
Αντί για την επιλογή Ηλεκτρικών Αυτοκινηταμαξών (σαν τα δικά μας Desiro Electric ή το γερμανικό ICE 3), η ÖBB επέλεξε για τρένα μεγάλης ταχύτητας τις συνθέσεις push pull (ώθησης-έλξης), τα οποία θα μπορούσαν να ρυμουλκούνται από τον υπάρχοντα στόλο των ηλεκτρικών μηχανών υψηλής ταχύτητας Taurus Siemens EuroSprinter (ξαδερφάκια των δικών μας Ηλεκτραμαξών Hellas Sprinter). Στις 9 Φεβρουαρίου 2006, 9 μήνες μετά τη λήψη των σφραγισμένων προσφορών, το διοικητικό συμβούλιο των αυστριακών σιδηροδρόμων έδωσε στη Siemens μια σύμβαση για την κατασκευή 23 επτάδυμων συνθέσεων ακολουθώντας το σχεδιασμό της Siemens. Το Σεπτέμβριο του 2007, η Siemens έλαβε πρόσθετη παραγγελία για 44 επιπλέον συνθέσεων Railjet από τους Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους της Αυστρίας. Η συνολική αξία της παραγγελίας ανήλθε σε 798 εκατ. Ευρώ για 469 επιβατηγά οχήματα.
Κάτι ανάλογο θα μπορούσαμε να κάνουμε και στο ελληνικό δίκτυο αφού διαθέτουμε έναν σχετικά μεγάλο στόλο 30 Ηλεκτραμαξών. Με την λογική των συνθέσεων push pull η σύνθεση μπορεί να φτάνει στον τερματικό σταθμό πχ Καλαμπάκα, ή Θεσσαλονίκη και να επιστρέφει χωρίς την αλλαγή μηχανής από μούρη σε ουρά όπως στις κλασσικές ελκόμενες συνθέσεις εξοικονομώντας έτσι χρόνο, αλλά και βάρδιες σταθμαρχών και κλειδούχων... Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται στην άλλη άκρη της σύνθεσης να υπάρχει το ιθυντήριο όχημα από όπου ο μηχανοδηγός θα μπορεί να ελέγχει την ελκτική μηχανή που θα βρίσκεται στο ταξίδι της επιστροφής στην ουρά της σύνθεσης.
Δείτε το όμορφο βίντεο:
Πηγή:
- ÖBB railjets in Semmering (August 2017)
https://www.youtube.com/watch?v=PPsgMZHmkvA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR31FrjqD3x5sSnzOX08MmWc34E-tgq45nVA9Xm6R7tcoJ4xYyQf-LcH2BA
- https://en.wikipedia.org/wiki/Railjet
- https://www.flickr.com/photos/daniele_sudati/28998474764/in/photolist-euuyXa-LbuLfQ?fbclid=IwAR2xYKL-ebRr7HzcOBt7kFX_T1C6PJAjyXz6I6JHN_uCA-Jpb3YFlRiXV7s
Basilis Tsihrinis:
Το railjet είναι σύνθεση push-pull της Siemens πού αποτελείται από ηλεκτράμαξα ES64 "Taurus", έξι οχήματα Viaggio Comfort και ένα ιθυντήριο όχημα Afmpz. Το ιθυντήριο χρησιμεύει για να μην αλλάζει κατεύθυνση η μηχανή στους τερματικούς σταθμούς.
Το Railjet είναι τρένο υψηλής ταχύτητας των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων (ÖBB) και Τσέχικων Σιδηροδρόμων (ČD), το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στην κυκλοφορία το 2008-2009 και λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 230 km / h (143 mph). Το railjet είναι η κορυφαία υπηρεσία των ÖBB και λειτουργεί τόσο στο εσωτερικό της Αυστρίας όσο και σε διεθνή δρομολόγια σε γειτονικές μεγάλες πόλεις της Γερμανίας, της Ουγγαρίας, της Ελβετίας, της Τσεχίας, της Ιταλίας και από τον Δεκέμβριο του 2018 και στη Σλοβακία.
Αντί για την επιλογή Ηλεκτρικών Αυτοκινηταμαξών (σαν τα δικά μας Desiro Electric ή το γερμανικό ICE 3), η ÖBB επέλεξε για τρένα μεγάλης ταχύτητας τις συνθέσεις push pull (ώθησης-έλξης), τα οποία θα μπορούσαν να ρυμουλκούνται από τον υπάρχοντα στόλο των ηλεκτρικών μηχανών υψηλής ταχύτητας Taurus Siemens EuroSprinter (ξαδερφάκια των δικών μας Ηλεκτραμαξών Hellas Sprinter). Στις 9 Φεβρουαρίου 2006, 9 μήνες μετά τη λήψη των σφραγισμένων προσφορών, το διοικητικό συμβούλιο των αυστριακών σιδηροδρόμων έδωσε στη Siemens μια σύμβαση για την κατασκευή 23 επτάδυμων συνθέσεων ακολουθώντας το σχεδιασμό της Siemens. Το Σεπτέμβριο του 2007, η Siemens έλαβε πρόσθετη παραγγελία για 44 επιπλέον συνθέσεων Railjet από τους Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους της Αυστρίας. Η συνολική αξία της παραγγελίας ανήλθε σε 798 εκατ. Ευρώ για 469 επιβατηγά οχήματα.
Κάτι ανάλογο θα μπορούσαμε να κάνουμε και στο ελληνικό δίκτυο αφού διαθέτουμε έναν σχετικά μεγάλο στόλο 30 Ηλεκτραμαξών. Με την λογική των συνθέσεων push pull η σύνθεση μπορεί να φτάνει στον τερματικό σταθμό πχ Καλαμπάκα, ή Θεσσαλονίκη και να επιστρέφει χωρίς την αλλαγή μηχανής από μούρη σε ουρά όπως στις κλασσικές ελκόμενες συνθέσεις εξοικονομώντας έτσι χρόνο, αλλά και βάρδιες σταθμαρχών και κλειδούχων... Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται στην άλλη άκρη της σύνθεσης να υπάρχει το ιθυντήριο όχημα από όπου ο μηχανοδηγός θα μπορεί να ελέγχει την ελκτική μηχανή που θα βρίσκεται στο ταξίδι της επιστροφής στην ουρά της σύνθεσης.
Δείτε το όμορφο βίντεο:
Πηγή:
- ÖBB railjets in Semmering (August 2017)
https://www.youtube.com/watch?v=PPsgMZHmkvA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR31FrjqD3x5sSnzOX08MmWc34E-tgq45nVA9Xm6R7tcoJ4xYyQf-LcH2BA
- https://en.wikipedia.org/wiki/Railjet
- https://www.flickr.com/photos/daniele_sudati/28998474764/in/photolist-euuyXa-LbuLfQ?fbclid=IwAR2xYKL-ebRr7HzcOBt7kFX_T1C6PJAjyXz6I6JHN_uCA-Jpb3YFlRiXV7s
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου