Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

Πράγματι έχουμε πολύ καλούς και προσεκτικούς μηχανοδηγούς !!!

Αναδημοσιεύουμε από τα Σιδηροδρομικά Νέα:

Γράφει ο Μιχάλης Ευσταθόπουλος*

Το δυστύχημα που έγινε στο Άδενδρο στις 13-5-2017 δεν με εξέπληξε καθόλου. Μάλιστα θαυμάζω το γεγονός ότι δεν γίνονται πιο συχνά σε αυτούς τους δύο απαράδεκτους όπως λειτουργούν σταθμούς (ΑΔΕΝΔΡΟ ΚΑΙ ΣΙΝΔΟ).
Πράγματι έχουμε πολύ καλούς και προσεκτικούς μηχανοδηγούς !!!




Μα καλά είμαστε σοβαροί;;;; Είναι δυνατόν σε ένα τμήμα του δικτύου που εκσυγχρονίστηκε σχετικά πρόσφατα και τα τρένα θα μπορούσαν να κινούνται άνετα με 200 km/h (Λόγω κάποιων περιορισμών (κόφτες) κινούνται με ως 170 km/h) να έχουν επιβάλλει τόσα χρόνια βραδυπορίες των 60 ή 40 km/h στους παραπάνω σταθμούς σε όλες τις αμαξοστοιχίες είτε σταθμεύουν είτε όχι και να περνούν από τις παρακαμπτήριες και στις 2 κατευθύνσεις. (Οι κύριες γραμμές έχουν κυριολεκτικά...σκουριάσει ).

Αν αυτό δεν λέγεται παγίδα θανάτου τότε ποια μπορεί άραγε να είναι;

Τέτοια κατάσταση κυκλοφορίας πάνω από λίγες μέρες δεν θα έπρεπε να κρατάει. Εδώ μιλάμε για χρόνια και πάμε για …. δεκαετίες.

Αυτοί που έχουν αναλάβει την διαχείριση της κυκλοφορίας μπορεί να κρύβονται τόσα χρόνια πίσω από δικαιολογίες του στυλ «Δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης ή το ECTS ή δεν υπάρχουν κονδύλια ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο;;

Καλά προτιμούν να έχουν τις αλλαγές στις παρακαμπτήριες και να έχουν στην πράξη αχρηστεύσει τις κύριες γραμμές;;;;; Που έχει ξανακουστεί αυτό; Τάχα για να εξυπηρετούν τις προαστιακές α/α και να γίνεται χρήση των αποβαθρών που υπάρχουν στις παρακαμπτήριες;

Αφού κύριοι είναι το θέμα χρόνιο και ως γνωστόν «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού» καταργήστε τις παρακαμπτήριες και φέρτε τις αποβάθρες στις κύριες. Άλλωστε τόσες στάσεις λειτουργούν έτσι. Και δεν εννοώ να ξηλωθούν οι γραμμές και να χτισθούν νέες τσιμεντένιες αποβάθρες.

Μάλιστα το Αττικό μετρό είχε δώσει το παράδειγμα όταν στον σταθμό του Συντάγματος στην γραμμή 3 τα έτη 2000-2002 ( πριν δοθεί το Μοναστηράκι) είχε φτιάξει προκάτ προσωρινή αποβάθρα (μεταλλική ή ξύλινη) πάνω στην μια γραμμή και γινόταν η κυκλοφορία και η αναστροφή των συρμών από την άλλη. Τόσο πολύ μυαλό θέλει για να το εφαρμόσουν και στο κατακαημένο ΑΔΕΝΔΡΟ ή μήπως είναι τόσο ακριβό;. Αλλά φαίνεται ότι βάζοντας 2 σήματα βραδυπορίας εκατέρωθεν του σταθμού φεύγει η ευθύνη και πάει χωρίς κόπο στον μηχανοδηγό. Είναι πιο εύκολο αυτό. Ας…. Πρόσεχε να έκοβε ταχύτητα λένε από τον καναπέ τους αυτοί οι κύριοι . Αν όμως πέσουν με το αυτοκίνητό τους σε μια λακκούβα ή βγουν εκτός δρόμου σε μια κακότεχνα σχεδιασμένη στροφή του δρόμου, βρίζουν τον εργολάβο και ψάχνουν να αποδώσουν ευθύνες, έστω και αν έχει 3 προειδοποιητικά σήματα πριν το σημείο.

Και να σας πω την αλήθεια καλά κάνουν, διότι σε κάποια θέματα πρέπει να τηρούνται κάποια στάνταρντ. Όπως δεν ανεχόμαστε σε ακριβοπληρωμένα έργα αυτοκινητοδρόμων υψηλής ταχύτητας να υπάρχουν παράλογες κακοτεχνίες και επικίνδυνα τμήματα-παγίδες, το ίδιο θα έπρεπε (και περισσότερο μάλιστα) να είμαστε αυστηροί σε θέματα σαν τον Σ.Σ. Αδένδρου που είναι στο μέσον τμήματος σιδ/κης γραμμής υψηλών ταχυτήτων. Είναι σαν να παίζουμε ζάρια με τις ζωές των ανθρώπων.

Είναι θέμα χρόνου μια ανθρώπινη αμέλεια της στιγμής να αποβεί μοιραία, διότι έχεις της αίσθηση ότι είσαι σε ασφαλές και σύγχρονο δίκτυο και μπορείς να αναπτύξεις ταχύτητα. Δεν είναι σαν το Ελευθεροχώρι ή τον Ασωπό που το ίδιο το τοπίο σου επιβάλλει να κινείσαι με μειωμένη ταχύτητα

Αυτή δυστυχώς είναι η αλήθεια που δεν ακούστηκε από τα Μ.Μ.Ε. αλλά ούτε όπως ήταν αναμενόμενο και από στελέχη των εταιριών ΟΣΕ , ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλπ.

Σταματώ εδώ διότι ο λόγος που έγραψα το παρόν άρθρο είναι κι εσείς με τον τρόπο σας να πιέσετε προς πάσα κατεύθυνση να αλλάξει αυτή η απαράδεκτη και προκλητική κατάσταση.

Μήπως έστω και τώρα αφυπνιστούν αυτιά και συνειδήσεις, διότι με τέτοια νοοτροπία θα έχουμε (ψεύτης να βγω) και χειρότερα.

Σελίδες ολόκληρες για να μην πω τόμοι θα μπορούσαν να γραφούν για την κατάντια τον μαρασμό και την κακομοιριά του σιδηροδρομικού «γίγνεσθαι» αλλά ας σταματήσουμε εδώ.

Με εκτίμηση

Ένας σιδηροδρομόφιλος

*Μιχάλης Ευσταθόπουλος Φυσικός – εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Πηγή:
- Το δυστύχημα στο Άδενδρο
http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2017/05/blog-post_489.html

2 σχόλια: