Η παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη και του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη στην Αργολίδα για το θέμα της επαναλειτουργίας του τρένου έβαλε τα πράγματα στη θέση τους: Ποιες είναι οι προθέσεις της Κυβέρνησης και του ΟΣΕ και πώς μπορεί να λειτουργήσει το εγχείρημα. Τα όσα ακούστηκαν κάθε άλλο παρά αισιόδοξα είναι…
Ο κ. Μαυραγάνης και ο κ. Πετράκης (που ήρθαν στο Ναύπλιο με πρωτοβουλία του Γιάννη Γκιόλα και της Κατερίνας Μπόμπου), ανέφεραν πως το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Κόρινθο μέχρι το Ναύπλιο χρειάζεται συντήρηση πριν λειτουργήσει. Θα κοστίσει περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα μπορούν να βρεθούν από τον ΟΣΕ και να γίνουν οι εργασίες με μια προϋπόθεση: Αυτός που θα διαχειριστεί τη λειτουργία του τρένου, να κάνει μελέτη βιωσιμότητας που να αποδεικνύει πως πράγματι μπορεί να το λειτουργεί συνεχώς. Να μη δοθούν δηλαδή τα χρήματα συντήρησης άσκοπα…
Το βασικό θέμα βέβαια, είναι ποιος θα λειτουργεί το τρένο, εφόσον η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που πρόσφατα πουλήθηκε σε Ιταλούς με χαμηλότατο αντίτιμο) δεν είναι διατεθειμένη, καθώς θεωρεί ζημιογόνα τη γραμμή.
Η νομοθεσία επιτρέπει σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει τις δυνατότητες, να μπορεί να λειτουργήσει σιδηροδρομική γραμμή. Ο Υφυπουργός πρότεινε να φτιαχτεί μια εταιρεία με τη συμμετοχή φορέων, ιδιωτών, της αυτοδιοίκησης κλπ από την Αργολίδα και την Κορινθία, η οποία θα μπορεί να λειτουργεί το τρένο.
Αυτή βέβαια η προοπτική φαίνεται προς το παρόν αδύνατη με βάση τα δεδομένα που ισχύουν. Τι θα κάνουν άραγε οι Δήμοι, η Περιφέρεια και οι υπόλοιποι φορείς των δύο νομών και κυρίως της Αργολίδας που την ενδιαφέρει περισσότερο το θέμα; Είναι διατεθειμένοι να συμμετέχουν οικονομικά και μάλιστα σε ένα εγχείρημα με μεγάλο κόστος και επιχειρηματικό ρίσκο;
Στο θέμα των υποδομών, θα πρέπει να δοθούν χρήματα για την ανακαίνιση των κτηρίων των σταθμών, τα οποία βρίσκονται σε άθλια κατάσταση (υπάρχει η σκέψη να ενοικιάζεται μέρος των κτηρίων σε ιδιώτες για καταστήματα ώστε να καλυφθούν τα έξοδα). Ο ΟΣΕ δεν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει υπαλληλικό προσωπικό ενώ ο φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του τρένου που θα δημιουργεί θα πρέπει να πληρώνει και τις αμαξοστοιχίες που θα ενοικιάζει.
Όπως είπαν Υφυπουργός και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο να γίνει διαπλάτυνση των γραμμών από 1 μέτρο σε 1,40 αφού κάτι τέτοιο θα σήμαινε τεράστια έξοδα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Αλλά πιθανότατα θα υπάρχει άμεση ανταπόκριση με τον προαστιακό στην Κόρινθο.
Πηγή:
- Η μόνη λύση για το τρένο: Σιδηροδρομική εταιρεία να φτιαχτεί από τους φορείς της Αργολίδας!
https://argolika.gr/2017/05/30/%CE%B7-%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%B7-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου