Η International Container Terminal Services Inc, η Dubai Ports και το σχήμα της CMA είναι οι τρεις διεκδικητές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ. Ξεκινά η αξιολόγηση.
Με μια μέρα καθυστέρηση το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι τελικά οι προσφορές για την απόκτηση του ΟΛΘ ΟΛΘ -0,95% είναι τελικά τρεις.
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του παρέλαβε σήμερα τις προσφορές για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, οι οποίες κατατέθηκαν χθες, στη Morgan Stanley, χρηματοοικονομικό σύμβουλο του Ταμείου, στο Λονδίνο. «Δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν οι:
- International Container Terminal Services Inc.
- The Peninsular and Oriental Stream (σ.σ. Dubai Ports)
- Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments LTD and Terminal Link SAS (γκρουπ CMA)
Η έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των προσφορών θα εκκινήσει άμεσα».
Να σημειωθεί πάντως ότι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν ενστάσεις για τις προσφορές που κατατέθηκαν από την Dubai Ports και την International Container Terminal Services οι οποίες αναμένεται να εξεταστούν το επόμενο διάστημα.
Οι οικονομικές προσφορές των υποψηφίων επενδυτών αναμένεται να ανοιχθούν την επόμενη εβδομάδα και αφού ελεγχθεί αν πληρούν τις τυπικές και τεχνικές προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Θεωρείται, επίσης, σχεδόν σίγουρο πως η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτίωση των προσφορών.
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O (Dubai Ports), οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.
Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ ΟΛΘ -0,95% θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, ενώ η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) πρέπει να αυξηθεί, με στόχο να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs. Πρόσθετες επενδύσεις θα χρειαστούν στην προβλήτα 6 του OΛΘ για την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.
Στην προβλήτα 2 προγραμματίζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως. Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία υδατοδρομίου, η ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) και η αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων κ.ά.
Πηγή:
- Τρεις οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1526988/treis-oi-desmeytikes-prosfores-gia-ton-olth.html
Με μια μέρα καθυστέρηση το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι τελικά οι προσφορές για την απόκτηση του ΟΛΘ ΟΛΘ -0,95% είναι τελικά τρεις.
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του παρέλαβε σήμερα τις προσφορές για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, οι οποίες κατατέθηκαν χθες, στη Morgan Stanley, χρηματοοικονομικό σύμβουλο του Ταμείου, στο Λονδίνο. «Δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν οι:
- International Container Terminal Services Inc.
- The Peninsular and Oriental Stream (σ.σ. Dubai Ports)
- Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments LTD and Terminal Link SAS (γκρουπ CMA)
Η έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των προσφορών θα εκκινήσει άμεσα».
Να σημειωθεί πάντως ότι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν ενστάσεις για τις προσφορές που κατατέθηκαν από την Dubai Ports και την International Container Terminal Services οι οποίες αναμένεται να εξεταστούν το επόμενο διάστημα.
Οι οικονομικές προσφορές των υποψηφίων επενδυτών αναμένεται να ανοιχθούν την επόμενη εβδομάδα και αφού ελεγχθεί αν πληρούν τις τυπικές και τεχνικές προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Θεωρείται, επίσης, σχεδόν σίγουρο πως η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτίωση των προσφορών.
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O (Dubai Ports), οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.
Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ ΟΛΘ -0,95% θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, ενώ η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) πρέπει να αυξηθεί, με στόχο να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs. Πρόσθετες επενδύσεις θα χρειαστούν στην προβλήτα 6 του OΛΘ για την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.
Στην προβλήτα 2 προγραμματίζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως. Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία υδατοδρομίου, η ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) και η αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων κ.ά.
Πηγή:
- Τρεις οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1526988/treis-oi-desmeytikes-prosfores-gia-ton-olth.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου