Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θάνο Βούρδα
Ελπίδες από το πακέτο Γιουνκέρ για το σιδηροδρομικό έργο «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα»
Με το "πακέτο Γιούνκερ" η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα- Οι λεπτομέρειες του έργου των 285 χιλιομέτρων Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θάνο Βούρδα
Η σιδηροδρομική γραμμή «Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα», η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί στο Λαύριο, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο είναι τα τρία μεγάλα έργα τα οποία προτείνονται από την ΕΡΓΟΣΕ για να ενταχθούν στη λίστα και να χρηματοδοτηθούν από το «πακέτο Γιούνκερ».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνο Βούρδα, μιλώντας στις εργασίες του συνεδρίου "Χρηματοδότηση Έργων και Επενδύσεων: Η Επόμενη Ημέρα", τα έργα αυτά είναι έργα συνδυασμένων μεταφορών με κύριο κορμό τον σιδηρόδρομο και είναι μετά από κοινή απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, το πρώτο έργο αφορά την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία - Κατάκολο και Πύργος - Κυπαρισσία - Καλαμάτα στη Δυτική Πελοπόννησο, μήκους 285 χιλιομέτρων, με εκτιμώμενο κόστος 600 εκατ. ευρώ και συνολικά (λιμάνια) τα 800 εκατ. ευρώ.
Σκοπός του έργου είναι να βοηθήσει στην ανάπτυξη, αφού το τρένο θα συνδέσει τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας. Μάλιστα, με κέντρο την Αρχαία Ολυμπία μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων, με βάση τον τουρισμό.
Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας - Πύργου και Κυπαρισσίας - Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα, αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Το δεύτερο έργο αφορά την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής του Προαστιακού από το Κορωπί ως το Λαύριο, με παράλληλη δημιουργία της επέκτασης της Αττικής Οδού και την αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου, έτσι ώστε να φιλοξενεί επιβατικά πλοία από Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο, αλλά και κρουαζιερόπλοια, κρουαζιέρες και επιβατικά πλοία.
Η διαδρομή είναι 32 χιλιόμετρα και το κόστος για το σιδηροδρομικό έργο υπολογίζεται στα 140 εκατ. ενώ το συνολικό κόστος (Αττική οδός και λιμάνι) 300 εκατ.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, τα επενδυτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα είναι:
- Η επέκταση είναι υψηλής σημασίας για το τουριστικό προϊόν της χώρας.
- Συνδέεται με την γενικότερη οικονομική δραστηριότητα στην Μητροπολιτική περιοχή των Αθηνών.
- Η σημαντικότητα του Λιμανιού ως λιμάνι κρουαζιέρας και γραμμών από το Αιγαίο σε συνδυασμό με τον προαστιακό και την Αττική Οδό, δημιουργεί συνέργειες και προστιθέμενη αξία στην όλη επένδυση, έτσι ώστε να προσελκύσει ενδιαφερομένους επενδυτές από διαφόρους οικονομικούς τομείς
- Οι τομείς μπορεί να είναι η κατασκευαστική και η τουριστική βιομηχανία, οι ναυτιλιακές εταιρίες και οι εταιρίες κρουαζιέρας ή και συνδυασμός αυτών.
- Ο όγκος των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Με τον τρόπο αυτό η επένδυση γίνεται ακόμα πιο συμφέρουσα για τον υποψήφιο επενδυτή.
- Οι προβλέψεις που δείχνουν την μεγάλη αύξηση του τουρισμού τα επόμενα χρόνια σε συνδυασμό με τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο που προβλέπει σταθερή φορολογία για τουλάχιστον επτά χρόνια για μεγάλες επενδύσεις, παρέχουν μια ακόμα ασφαλιστική δικλίδα για τους επενδυτές στο μέλλον.
Τέλος, το έργο για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, αφορά την τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο - Σύνορα Βουλγαρίας με παράλληλη αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, λειτουργία ως προαστιακού κατά μήκος του Έβρου ποταμού, σύνδεση με τουρκικό σιδηρόδρομο στο Πύθιο και με το Βουλγαρικό στο Ορμένιο.
Τα οικονομικά και επενδυτικά πλεονεκτήματα απο το συγκεκριμένο έργο θα είναι:
- Η γραμμή διαδραματίζει ρόλο «κλειδί» για εμπορευματικές μεταφορές από το Λιμάνι ως τα Σύνορα με τη Βουλγαρία.
- Γεωστρατηγικά ενδυναμώνει το ρόλο της χώρας καθώς συνδέεται με Μπουργκάς και Τουρκία καθιστώντας την Ελλάδα διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο.
- Αυξημένη επιβατική κίνηση από και προς Βουλγαρία και Τουρκία και αυξημένη κίνηση κατά μήκος του Έβρου ποταμού καθώς θα λειτουργεί σαν προαστιακός σιδηρόδρομος.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ελπίδες από το πακέτο Γιουνκέρ για το σιδηροδρομικό έργο «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα»
Με το "πακέτο Γιούνκερ" η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα- Οι λεπτομέρειες του έργου των 285 χιλιομέτρων Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θάνο Βούρδα
Η σιδηροδρομική γραμμή «Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα», η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί στο Λαύριο, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο είναι τα τρία μεγάλα έργα τα οποία προτείνονται από την ΕΡΓΟΣΕ για να ενταχθούν στη λίστα και να χρηματοδοτηθούν από το «πακέτο Γιούνκερ».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνο Βούρδα, μιλώντας στις εργασίες του συνεδρίου "Χρηματοδότηση Έργων και Επενδύσεων: Η Επόμενη Ημέρα", τα έργα αυτά είναι έργα συνδυασμένων μεταφορών με κύριο κορμό τον σιδηρόδρομο και είναι μετά από κοινή απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, το πρώτο έργο αφορά την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία - Κατάκολο και Πύργος - Κυπαρισσία - Καλαμάτα στη Δυτική Πελοπόννησο, μήκους 285 χιλιομέτρων, με εκτιμώμενο κόστος 600 εκατ. ευρώ και συνολικά (λιμάνια) τα 800 εκατ. ευρώ.
Σκοπός του έργου είναι να βοηθήσει στην ανάπτυξη, αφού το τρένο θα συνδέσει τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας. Μάλιστα, με κέντρο την Αρχαία Ολυμπία μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων, με βάση τον τουρισμό.
Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας - Πύργου και Κυπαρισσίας - Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα, αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Το δεύτερο έργο αφορά την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής του Προαστιακού από το Κορωπί ως το Λαύριο, με παράλληλη δημιουργία της επέκτασης της Αττικής Οδού και την αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου, έτσι ώστε να φιλοξενεί επιβατικά πλοία από Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο, αλλά και κρουαζιερόπλοια, κρουαζιέρες και επιβατικά πλοία.
Η διαδρομή είναι 32 χιλιόμετρα και το κόστος για το σιδηροδρομικό έργο υπολογίζεται στα 140 εκατ. ενώ το συνολικό κόστος (Αττική οδός και λιμάνι) 300 εκατ.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, τα επενδυτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα είναι:
- Η επέκταση είναι υψηλής σημασίας για το τουριστικό προϊόν της χώρας.
- Συνδέεται με την γενικότερη οικονομική δραστηριότητα στην Μητροπολιτική περιοχή των Αθηνών.
- Η σημαντικότητα του Λιμανιού ως λιμάνι κρουαζιέρας και γραμμών από το Αιγαίο σε συνδυασμό με τον προαστιακό και την Αττική Οδό, δημιουργεί συνέργειες και προστιθέμενη αξία στην όλη επένδυση, έτσι ώστε να προσελκύσει ενδιαφερομένους επενδυτές από διαφόρους οικονομικούς τομείς
- Οι τομείς μπορεί να είναι η κατασκευαστική και η τουριστική βιομηχανία, οι ναυτιλιακές εταιρίες και οι εταιρίες κρουαζιέρας ή και συνδυασμός αυτών.
- Ο όγκος των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Με τον τρόπο αυτό η επένδυση γίνεται ακόμα πιο συμφέρουσα για τον υποψήφιο επενδυτή.
- Οι προβλέψεις που δείχνουν την μεγάλη αύξηση του τουρισμού τα επόμενα χρόνια σε συνδυασμό με τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο που προβλέπει σταθερή φορολογία για τουλάχιστον επτά χρόνια για μεγάλες επενδύσεις, παρέχουν μια ακόμα ασφαλιστική δικλίδα για τους επενδυτές στο μέλλον.
Τέλος, το έργο για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, αφορά την τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο - Σύνορα Βουλγαρίας με παράλληλη αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, λειτουργία ως προαστιακού κατά μήκος του Έβρου ποταμού, σύνδεση με τουρκικό σιδηρόδρομο στο Πύθιο και με το Βουλγαρικό στο Ορμένιο.
Τα οικονομικά και επενδυτικά πλεονεκτήματα απο το συγκεκριμένο έργο θα είναι:
- Η γραμμή διαδραματίζει ρόλο «κλειδί» για εμπορευματικές μεταφορές από το Λιμάνι ως τα Σύνορα με τη Βουλγαρία.
- Γεωστρατηγικά ενδυναμώνει το ρόλο της χώρας καθώς συνδέεται με Μπουργκάς και Τουρκία καθιστώντας την Ελλάδα διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο.
- Αυξημένη επιβατική κίνηση από και προς Βουλγαρία και Τουρκία και αυξημένη κίνηση κατά μήκος του Έβρου ποταμού καθώς θα λειτουργεί σαν προαστιακός σιδηρόδρομος.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή:
- Με το "πακέτο Γιούνκερ" η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα- Οι λεπτομέρειες του έργου των 285 χιλιομέτρων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου