H Μάλαγα (νότια Ισπανία, Ανδαλουσία) απέχει από τη Μαδρίτη γύρω στα 600 χιλιόμετρα. Το Μπιλμπάο (βόρεια Ισπανία, χώρα των Βάσκων) περί τα 400 χλμ. Βρίσκονται δηλαδή στα δύο απώτατα σημεία της χώρας, στον Βορρά και τον Νότο, αλλά δεν είναι καθόλου μακριά: μόνο 3,5 ώρες χρειάζεται για να φθάσεις από την Μάλαγα στο Μπιλμπάο, με το renfe.
Γράφει ο: Βασίλης Κατσαρός
Τι εστί renfe; Πρόκειται για το τρένο υψηλής ταχύτητας που κάνει τις διαδρομές μεταξύ των ισπανικών πόλεων σε χρόνο dt. Τρέχει (στην ουσία …πετάει) με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 250 χλμ την ώρα και πολλές φορές πιάνει και τα 300 χλμ. Οι δυνατότητες του είναι τόσο μεγάλες, ώστε …επιβραδύνει πριν φθάσει στον προορισμό του , για να μην είναι πολύ νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό του.
Βρήκα τον φίλο μου Δημήτρη στην Κόρντοβα (πόλη της Ανδαλουσίας στην νότια Ισπανία, με μακρά ιστορία, αφού υπήρξε η μεγαλύτερη πόλη της Βυζαντινής αυτοκρατορίας μετά την Κωνσταντινούπολη). Κουβέντα την κουβέντα, ήλθαμε και στο θέμα του τρένου. Του εξέφρασα τον θαυμασμό μου για αυτό το σύγχρονο θαύμα της τεχνολογίας.
Τι τα θες, ρε Βασίλη, με αποπήρε. Είναι ένα πολύ ακριβό τρένο, το εισιτήριο αυθημερόν από την Μαδρίτη κάνει κοντά στα 100 ευρώ, πρέπει να το προγραμματίσεις ένα μήνα πριν για να βρεις φθηνό. Έτσι, πρόσθεσε, έχει μικρή πληρότητα. Και πρόκειται για τεράστια κεφάλαια από κοινοτικά κονδύλια που κατασπαταλήθηκαν. Στο έργο «χάθηκαν» 100 δισ. ευρώ σχεδόν. Στην Ελλάδα βέβαια, αυτό ποτέ δεν το μάθατε. Αλλά το tren de alta velocidad αποτελεί ίσως και το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Ισπανίας από τη μέρα που εισήλθε στην Ενιαία Ευρώπη.
Συμπέρασμα: Μπορεί κάποιοι στην Ευρώπη να μας κατηγορούν για σκάνδαλα και κατασπατάληση κοινοτικών πόρων αλλά και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν πάνε πίσω. Απλά εμείς έχουμε το προνόμιο να αυτό-καταγγελλόμαστε. Βγάζουμε δηλαδή από μόνοι μας τα... μάτια μας!
Πηγή:
- Τα σκάνδαλα της Εσπερίας και εμείς…
http://www.fmvoice.gr/index.php/stiles/gnomes/item/163359-ta-skandala-tis-esperias-kai-emeis
Γράφει ο: Βασίλης Κατσαρός
Τι εστί renfe; Πρόκειται για το τρένο υψηλής ταχύτητας που κάνει τις διαδρομές μεταξύ των ισπανικών πόλεων σε χρόνο dt. Τρέχει (στην ουσία …πετάει) με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 250 χλμ την ώρα και πολλές φορές πιάνει και τα 300 χλμ. Οι δυνατότητες του είναι τόσο μεγάλες, ώστε …επιβραδύνει πριν φθάσει στον προορισμό του , για να μην είναι πολύ νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό του.
Βρήκα τον φίλο μου Δημήτρη στην Κόρντοβα (πόλη της Ανδαλουσίας στην νότια Ισπανία, με μακρά ιστορία, αφού υπήρξε η μεγαλύτερη πόλη της Βυζαντινής αυτοκρατορίας μετά την Κωνσταντινούπολη). Κουβέντα την κουβέντα, ήλθαμε και στο θέμα του τρένου. Του εξέφρασα τον θαυμασμό μου για αυτό το σύγχρονο θαύμα της τεχνολογίας.
Τι τα θες, ρε Βασίλη, με αποπήρε. Είναι ένα πολύ ακριβό τρένο, το εισιτήριο αυθημερόν από την Μαδρίτη κάνει κοντά στα 100 ευρώ, πρέπει να το προγραμματίσεις ένα μήνα πριν για να βρεις φθηνό. Έτσι, πρόσθεσε, έχει μικρή πληρότητα. Και πρόκειται για τεράστια κεφάλαια από κοινοτικά κονδύλια που κατασπαταλήθηκαν. Στο έργο «χάθηκαν» 100 δισ. ευρώ σχεδόν. Στην Ελλάδα βέβαια, αυτό ποτέ δεν το μάθατε. Αλλά το tren de alta velocidad αποτελεί ίσως και το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Ισπανίας από τη μέρα που εισήλθε στην Ενιαία Ευρώπη.
Συμπέρασμα: Μπορεί κάποιοι στην Ευρώπη να μας κατηγορούν για σκάνδαλα και κατασπατάληση κοινοτικών πόρων αλλά και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν πάνε πίσω. Απλά εμείς έχουμε το προνόμιο να αυτό-καταγγελλόμαστε. Βγάζουμε δηλαδή από μόνοι μας τα... μάτια μας!
Πηγή:
- Τα σκάνδαλα της Εσπερίας και εμείς…
http://www.fmvoice.gr/index.php/stiles/gnomes/item/163359-ta-skandala-tis-esperias-kai-emeis
Επιτρέψτε μου μια μικρή διόρθωση... RENFE (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles = Εθνικό Δίκτυο Ισπανικών Σιδηροδρόμων) είναι ο ισπανικός οργανισμός σιδηροδρόμων και όχι το συγκεκριμένο τραίνο... Αυτό είναι όπως αναφέρεται στην απάντηση του Δημήτρη το T.A.V. (Tren de Alta Velocidad)...
ΑπάντησηΔιαγραφή