Αναδημοσιεύουμε μια ανάρτηση του Thanasis Skodras :
- https://www.facebook.com/groups/Hellenic.Trains/permalink/1256252287763270/
- SYND 8-3-72 AFTERMATH SCENES OF GREEK TRAIN CRASH
https://youtu.be/gGGdQGUCr4c
Αναδημοσιεύουμε την ανάρτηση του Βασίλη Τσιχρίνη στο Facebook (Basilis Tsihrinis) με μια ανατριχιαστικά λεπτομερή περιγραφή ενός από τα χειρότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ελλάδα. Ενώ στο διπλανό βίντεο βλέπουμε το Trailer από το ντοκιμαντέρ, "«Δοξαράς» Το σιδηροδρομικό δυστύχημα":
Πολλοί φίλοι πού δεν ασχολούνται με τον σιδηρόδρομο με ρωτάνε στο inbox τι είχε συμβεί στον Δοξαρά το 1972.
Το τρέιλερ τού ντοκιμαντέρ και η αφήγηση τού Γεώργιου Νάθενα θα τούς βάλει αμέσως στο κλίμα τού τραγικού συμβάντος:
Το όνομα Δοξαράς έκτοτε στοιχειώνει τη μνήμη όσων ασχολούνται με τον ελληνικό σιδηρόδρομο και ιδιαίτερα όσους εργάζονται σ'αυτόν.
Αυτή η φρίκη είναι ότι έχει απομείνει ύστερα από τόσα χρόνια που έχουν περάσει, αλλά και ένα πελώριο ΓΙΑΤΙ.
Καθώς και ένα ταπεινό προσκυνητάρι στο σημείο του ατυχήματος (Χ.Θ. 318+900) απ'όπου δεν περνούν πια τα τραίνα, καθότι η χάραξη εδώ και χρόνια έχει αλλάξει και περνάει μέσα από το ομώνυμο τούνελ.
Γυρίζουμε το ρολόι πίσω 42 χρόνια.
Γεφυρα Ζλιανας εξω απο το Λιτοχωρο.
Και αφηγηση απο τον Ιασονα Ζωρζο:
Ξημερώνει 7 Μαρτίου, του 1972 ... το "Hellas Express" υπ' αριθμόν 4, ελκόμενο από την Δ/Η Α 307 με εννέα βαγόνια, έχει μόλις περάσει την Λεπτοκαρυά μεταφέροντας ~ 200 επιβάτες, κατευθυνόμενο προς την πρωτεύουσα. Ταυτόχρονα όμως, η "βόρεια", χειμωνιάτικη και πολύ δυνατή βροχή, έχει μετατρέψει παρακείμενο, γενικώς ήρεμο χείμαρο σε ένα ορμητικό ποτάμι, το οποίο καταφέρνει να προκαλέσει "κρυφές" ζημιές στην σιδηροδρομική γέφυρα της Ζλιάνας, κάτω από την οποία περνάει.. Έτσι λοιπόν, καθώς η αμαξοστοιχία 4 περνάει απάνω από την εν λόγω γέφυρα, και ενώ η δηζελάμαξα περνάει πάνω από το τελευταίο βάθρο, η γέφυρα αρχίζει και καταρρέει.
Η διαφορά ύψους που δημιουργείται στην γραμμή έχει σαν αποτέλεσμα να καταστραφεί αυτή, και επομένως να καρφωθεί, κυριολεκτικά, στην 307 μία σιδηροτροχιά, και να παρασυρθούν οι υπόλοιπες σιδηροτροχιές από αυτήν, "σκάβοντας" μέσα το σκύρο της απέναντι όχθης, και τελικά αφήνοντάς την άτυχη Δ/Η στ' αριστερά της γραμμής, εκτροχιασμένη. Τα επόμενα 2 οχήματα ("Επίκουρες" ξύλινες Φ/Α), αφού διανύουν κάποια απόσταση εκτροχιασμένα, προσκρούουν στα δέντρα, ενώ το τρίτο όχημα (σκευοφόρος - ταχυδρομικό "ΔΕφπτ", ξένου δικτύου), έχοντας ήδη πάρει φόρα, καταλήγει στηριζόμενο πάνω στην 307, να κοιτάει τον ουρανό. Η δε γέφυρα, στο μεταξύ, δεχόμενη όλο και περισσότερο βάρος, ολοένα και καταρρέει πιο πολύ, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολη την διάβαση των οχημάτων στην στεριά.. Η επόμενη επιβατάμαξα το καταφέρνει με δυσκολία, και έπειτα από ένα άλμα προσγειώνεται τουμπαρισμένη πλάγια, πλάι στην 307, ενώ η αμέσως επόμενη, η οποία ήταν και κλινοθέσια από τις νεότερες τότε CEGIELSKI του 1967-1968, "αντικαθιστά" στην ουσία το ήδη πεσμένο βάθρο και χάσκει πάνω από το ποτάμι. Από εκείνο το σημείο και πίσω, οι Ε/Α που ακολουθούν, χτυπούν και σφηνώνουν η μία μέσα στην άλλη..Πηγή:
Εκεί, μέσα στα οχήματα αυτά, βρέθηκε και ο μοναδικός νεκρός του δυστυχήματος (σιδηροδρομικός εκτός υπηρεσίας), ο οποίος βοηθώντας συνεπιβάτιδά του με τις αποσκευές της, είχε την ατυχία να βρίσκεται στο άκρο του βαγονιού, οπότε και κατά το σφήνωμα του βαγονιού αυτού στο μπροστινό του, του καρφώθηκε μία από τις μετωπικές πόρτες της επιβατάμαξας, η οποία τελικά και αφαιρέθηκε με οξυγονοκοπή για τον απεγκλωβισμό του. Επίσης, αποτέλεσμα του δυστυχήματος ήταν και 19 τραυματίες, πολλοί εκ των οποίων πολύ σοβαρά.
Σιδηροδρομικοί, αστυνομικοί, πυροσβέστες και στρατιωτικοί συμμετείχαν στην διαδικασία απεγκλωβισμού και αποκατάστασης, κατά την οποία ανοίχτηκαν τρύπες στις οροφές των οχημάτων για να επιτευχθεί είσοδος σε αυτές, ενώ αργότερα, στρατιωτικά άρματα έβαλαν σε μια καλύτερη τάξη τα συντρίμμια.
Αντίστοιχα, αυτό ήταν και το τελευταίο ταξίδι της τότε, ακόμα 9 χρονών Δ/Η Α 307. Κατεστραμμένη σε τεράστιο βαθμό, τόσο στο αμάξωμα όσο και στη βάση, τα συνεργεία περισυλλογής απέκοψαν από αυτήν μεγάλα κομμάτια, ενώ η υπόλοιπη, η οποία περιελάμβανε και τον ένα της θάλαμο, μεταφέρθηκε στο ΚΕΠ όπου και απογυμνώθηκε από οτιδήποτε χρήσιμο είχε απομείνει πάνω της. Φυσικά και χωρίς καμία σκέψη αποκατάστασής της, οδηγήθηκε στην εκποίηση κάποια χρόνια αργότερα...
Αυτή ήταν και η δεύτερη από τις τρεις σοβαρότατες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην Ελλάδα το 1972, δύο μήνες μετά από την 16/01, ενώ τον Νοέμβριο ακολούθησε και η άλλη κοντά στον Κραννώνα με την Α 305 και την Λγ 991...
- https://www.facebook.com/groups/Hellenic.Trains/permalink/1256252287763270/
- SYND 8-3-72 AFTERMATH SCENES OF GREEK TRAIN CRASH
https://youtu.be/gGGdQGUCr4c
Δείτε ακόμη:
Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015
Κυριακή 16/1/1972- «Δοξαράς» : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα (αποσπάσματα εφημερίδων της εποχής)
Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016
Δείτε ολόκληρο το Ντοκιμαντέρ «Δοξαράς» – Το Σιδηροδρομικό Δυστύχημα
Δύο αντιθέτως κινούμενα τραίνα, καλπάζουν προς μία θανατηφόρα συνάντηση χωρίς καμία δύναμη να μπορεί να τα σταματήσει. Τρέχοντας και τα δύο με 100 χιλιόμετρα την ώρα, αγκαλιάζονται θανάσιμα, σε μία τρομακτική μετωπική σύγκρουση που όμοια της στην Ελλάδα, δεν έχει ξαναγίνει.
Χίλια μπράβο στα παιδιά τού amnizia railfan club για την καταπληκτική δουλειά!!!
Χίλια μπράβο στα παιδιά τού amnizia railfan club για την καταπληκτική δουλειά!!!
Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2015
Ντοκιμαντέρ : «Δοξαράς» Το σιδηροδρομικό δυστύχημα - Κυριακή 16/1/1972
Πολλοί φίλοι πού δεν ασχολούνται με τον σιδηρόδρομο με ρωτάνε στο inbox τι είχε συμβεί στον Δοξαρά το 1972.
Το τρέιλερ τού ντοκιμαντέρ και η αφήγηση τού Γεώργιου Νάθενα θα τούς βάλει αμέσως στο κλίμα τού τραγικού συμβάντος:
Το όνομα Δοξαράς έκτοτε στοιχειώνει τη μνήμη όσων ασχολούνται με τον ελληνικό σιδηρόδρομο και ιδιαίτερα όσους εργάζονται σ'αυτόν.
Αυτή η φρίκη είναι ότι έχει απομείνει ύστερα από τόσα χρόνια που έχουν περάσει, αλλά και ένα πελώριο ΓΙΑΤΙ.
Καθώς και ένα ταπεινό προσκυνητάρι στο σημείο του ατυχήματος (Χ.Θ. 318+900) απ'όπου δεν περνούν πια τα τραίνα, καθότι η χάραξη εδώ και χρόνια έχει αλλάξει και περνάει μέσα από το ομώνυμο τούνελ.
Γυρίζουμε το ρολόι πίσω 42 χρόνια.
Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016
Δείτε φωτογραφίες από ένα δεύτερο (λιγότερο γνωστό) συμβάν με μετωπική σύγκρουση τραίνων στο Δοξαρά το Νοέμβριο του 1972
Η περιγραφή είναι από τον Ιάσονας Ζώρζος:
Η σύγκρουση έγινε κατά τις 6:30 το πρωί της 02/11/1972, μεταξύ Δοξαρά και Κραννώνα... Η εμπορική αμαξ/χία 7138 με επικεφαλής την Α/Τ Λγ 991 (αμερικανικής κατασκευής του 1947) συγκρούσθηκε μετωπικά με την επιβατική αμαξ/χία 9103 με επικεφαλής την ALCO ("γουρούνα") Δ/Η Α-305, η οποία πήγαινε αλαργέν (με τον κάθετο θάλαμο μπροστά)... Νεκροί από το συμβάν, ανασύρθηκαν ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξ/χίας Δ. Τσακαλέας, και ο προϊστάμενός της, Κ. Τουρούτσικας, ενώ υπήρχαν φυσικά και πολλοί τραυματίες, μεταξύ των οποίων και οι δύο μηχανοδηγοί της Δ/Η (μηχ/γός και "θερμαστής"), οι οποίοι όταν είδαν τι επρόκειτο να συμβεί.... τράβηξαν ακαριαία, και άνοιξαν την μετωπική πόρτα της Δ/Η και πήδησαν στα πλάγια, γλιτώνοντας τον βέβαιο θάνατο...
Ioannis Siamitras ΗΤΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ Κ ΣΚΟΤΙΝΑΣ Κ ΟΧΙ ΣΤΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Κουκάρας ΑΣ ΕΡΘΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΞΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΚΡΙΒΟΣ
Dimitris Karapanos Για την ιστορία και μόνο, εργολάβος κατασκευαστής της γέφυρας ήταν ο αδελφός πανίσχυρου υπουργού της χούντας και με ένα προκατασκευασμένο πόρισμα φορτώθηκαν όλες οι ευθύνες κακοτεχνιων της γέφυρας στον νεοπροσληφθέντα νεαρό μηχανικό του ΟΣΕ, Κιττα Μιχάλη! Χρειάστηκαν 18 χρόνια δικαστικού αγώνα μέχρις ότου ο κ.Κίττας βρει το δίκιο του και αποκατασταθει επαγγελματικά και υπηρεσιακα!