Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Δύο μεγάλες αλλαγές έρχονται έως το καλοκαίρι για τους λάτρεις των μετακινήσεων με σιδηρόδρομο.
Δυο «στοιχειωμένα» έργα τελειώνουν, όπως διαπίστωσε κατά τη χθεσινή επίσκεψή του το κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), και τα τμήματα Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες και Τιθορέα-Δομοκός θα εξυπηρετούνται με ηλεκτροκίνητα τρένα, ενώ την άνοιξη του 2018 προβλέπεται να παραδοθεί και το τελευταίο κομμάτι, Λιανοκλάδι-Δομοκός, που θα επιτρέψει να γίνεται η σύνδεση της πρωτεύουσας με τη Θεσσαλονίκη μέσα σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
Σήμερα οι αμαξοστοιχίες αλλάζουν μηχανές, ενώ το ταξίδι υπερβαίνει τις πέντε ώρες και το σπουδαιότερο λόγω της χρήσης ντίζελ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΣΕ με 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο!
Το μεγάλο κομμάτι των 106 χλμ. από την Τιθορέα έως τον Δομοκό ξεκίνησε το 1997 και πέρασε από «σαράντα κύματα», που περιλαμβάνουν και εκκρεμείς εισαγγελικές έρευνες.
Εχει προϋπολογισμό 1,8 δις ευρώ και περιλαμβάνει νέα διαδρομή, που συνδυάζεται με δύο νέους σταθμούς (Αγιος Στέφανος και Μώλος) και δύο στάσεις (Αγγειές και Θωμακού).
Το πρώτο τμήμα, που βρίσκεται στη φάση των δοκιμαστικών δρομολογίων, περιλαμβάνει τις μεγάλες σήραγγες στο Καλλίδρομο μήκους 9,2 χλμ για κάθε κλάδο, ενώ στο δεύτερο οι σήραγγες στο όρος Ορθρυς φθάνουν τα 6,3 χλμ.
Δοκιμές γίνονται και στο έτοιμο τμήμα Τρεις Γέφυρες-σταθμός Λαρίσης, ενώ το καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση ως τον Πειραιά, που θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων και θα συνδέσει απευθείας το λιμάνι με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Την επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων διαπίστωσαν οι αρμόδιοι της ΕΤΕπ.
Τους τελευταίους 20 μήνες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ κατάφερε να επιλύσει νομικές εκκρεμότητες χρόνων, να εξασφαλίσει κονδύλια 580 εκατ. ευρώ από προγράμματα εκτός ΕΣΠΑ και να απορροφήσει 342 εκατ. ευρώ, ποσά 40% περισσότερα από το αμέσως προηγούμενο διάστημα.
Πηγή:
- Σε ένα χρόνο, Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3,5 ώρες με τρένο
Δύο μεγάλες αλλαγές έρχονται έως το καλοκαίρι για τους λάτρεις των μετακινήσεων με σιδηρόδρομο.
Δυο «στοιχειωμένα» έργα τελειώνουν, όπως διαπίστωσε κατά τη χθεσινή επίσκεψή του το κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), και τα τμήματα Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες και Τιθορέα-Δομοκός θα εξυπηρετούνται με ηλεκτροκίνητα τρένα, ενώ την άνοιξη του 2018 προβλέπεται να παραδοθεί και το τελευταίο κομμάτι, Λιανοκλάδι-Δομοκός, που θα επιτρέψει να γίνεται η σύνδεση της πρωτεύουσας με τη Θεσσαλονίκη μέσα σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
Σήμερα οι αμαξοστοιχίες αλλάζουν μηχανές, ενώ το ταξίδι υπερβαίνει τις πέντε ώρες και το σπουδαιότερο λόγω της χρήσης ντίζελ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΣΕ με 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο!
Το μεγάλο κομμάτι των 106 χλμ. από την Τιθορέα έως τον Δομοκό ξεκίνησε το 1997 και πέρασε από «σαράντα κύματα», που περιλαμβάνουν και εκκρεμείς εισαγγελικές έρευνες.
Εχει προϋπολογισμό 1,8 δις ευρώ και περιλαμβάνει νέα διαδρομή, που συνδυάζεται με δύο νέους σταθμούς (Αγιος Στέφανος και Μώλος) και δύο στάσεις (Αγγειές και Θωμακού).
Το πρώτο τμήμα, που βρίσκεται στη φάση των δοκιμαστικών δρομολογίων, περιλαμβάνει τις μεγάλες σήραγγες στο Καλλίδρομο μήκους 9,2 χλμ για κάθε κλάδο, ενώ στο δεύτερο οι σήραγγες στο όρος Ορθρυς φθάνουν τα 6,3 χλμ.
Δοκιμές γίνονται και στο έτοιμο τμήμα Τρεις Γέφυρες-σταθμός Λαρίσης, ενώ το καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση ως τον Πειραιά, που θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων και θα συνδέσει απευθείας το λιμάνι με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Την επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων διαπίστωσαν οι αρμόδιοι της ΕΤΕπ.
Τους τελευταίους 20 μήνες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ κατάφερε να επιλύσει νομικές εκκρεμότητες χρόνων, να εξασφαλίσει κονδύλια 580 εκατ. ευρώ από προγράμματα εκτός ΕΣΠΑ και να απορροφήσει 342 εκατ. ευρώ, ποσά 40% περισσότερα από το αμέσως προηγούμενο διάστημα.
Πηγή:
- Σε ένα χρόνο, Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3,5 ώρες με τρένο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου