Οι μελέτες εντάχθηκαν με 4,5 εκατ. στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Τι προβλέπει ο σχεδιασμός για τη νέα σύνδεση. Πάνω από τρεις δρόμους θα περνάει η γέφυρα.
Έγινε το πρώτο βήμα για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο του ΟΣΕ, ενός έργου από τα σημαντικότερα για την ανάπτυξη της περιοχής σε hub συνδυασμένων μεταφορών και ελκυστικό πόλο σύγχρονων υπηρεσιών αποθήκευσης και logistics.
To βήμα αυτό έγινε με τη δέσμευση κονδυλίου, 4,572 εκατ ευρώ, από το ΕΣΠΑ 2014 -2020, για την εκπόνηση των μελετών σύνδεσης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με τη νέα σύνδεση, ο σιδηρόδρομος θα φτάνει απευθείας στο ΣΕΜΠΟ, μέσω της Πύλης 16 και μάλιστα με μια μεγάλη γέφυρα μήκους 1 χλμ., που θα περνάει πάνω από υφιστάμενους δρόμους και γραμμές, κάτι που συνεπάγεται την κατάργηση της τωρινής σύνδεσης με την Πύλη 11, που διασχίζει την οδό 26ης Οκτωβρίου.
Μια τέτοια διευθέτηση θα ομαλοποιήσει την κυκλοφορία στο επίπεδο του δρόμου, του οποίου το οδόστρωμα κατά μήκος των γραμμών του τρένου, είναι κατεστραμμένο, θα απαλλάξει από καθυστερήσεις στην κίνηση των οχημάτων και οπωσδήποτε θα περιορίσει δραστικά τις πιθανότητες ατυχημάτων. Με μία κουβέντα, θα ανασάνει η πόλη στο συγκεκριμένο σημείο όπως και η γύρω περιοχή, πίσω από τη στάση «Μέγαρα» του ΟΑΣΘ.
Ωστόσο θα πρέπει να τονιστεί ότι ο διαγωνισμός για τις μελέτες δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί ενώ όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης του Ε.Π. ΥΜΕ- ΠΕΡΑΑ, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης προβλέπει έναρξη στις 15/12/2018 και ολοκλήρωση στις 14/12/2021. Ήτοι, τέλος του 2021 θα πρέπει να παραδοθούν οι μελέτες για το έργο, το οποίο σημαίνει ότι ακόμη και αν τρέξει η ΕΡΓΟΣΕ, ο διαγωνισμός για την κατασκευή δεν θα προκηρυχθεί πριν να περάσουν 7-8 μήνες, οπότε ανάθεση σε εργολάβο δεν θα έχουμε πριν τα μέσα με τέλος του 2023.
Στα παραπάνω να προσθέσουμε και μία απολύτως σημαντική προϋπόθεση για την εκτέλεση του έργου, την εξεύρεση πόρων καθώς μία πρόχειρη αρχική εκτίμηση – λόγω της υπέργειας σύνδεσης και των πολλών αλλαγών στις οδεύσεις των γραμμών- τοποθετεί το κόστος στα 20 εκατομμύρια και πλέον.
Συνεπώς το κατασκευαστικό έργο δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2024- 2025, αφού οι μελέτες δεν θα είναι έτοιμες πριν το τέλος του 2021. Όταν όμως κατασκευαστεί, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, τη μεταφορά εκεί του Εμπορευματικού Σταθμού και τη δημιουργία logistics centre, τότε πράγματι θα διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες ανάπτυξης των μεταφορών.
Η ταυτότητα του έργου
Το μελετητικό έργο που εντάχθηκε στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, έχει φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για μελέτη νέας μονής σηματοδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σκοπό τη σύνδεση του 6ου προβλήτα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. και τμημάτων δευτερευουσών σιδηροδρομικών γραμμών εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Το έργο αυτό θα χωρίζεται στα δύο διακριτά μεταξύ τους τμήματα:
1) το Τμήμα Α΄μήκους 1,57 χλμ. που βρίσκεται εκτός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΘ, περιλαμβάνει μεγάλη σιδηροδρομική γέφυρα μήκους 1.023,4 μέτρων, για την ανισόπεδη διέλευση της γραμμής υπεράνω των υφιστάμενων εγκάρσιων οδών και σιδηροδρομικών γραμμών
2) το Τμήμα Β' μήκους 1,3 χλμ. που βρίσκεται εντός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΘ, περιλαμβάνει τον νέο επιλιμένιο σιδηροδρομικό σταθμό διαλογής και τις συνδέσεις του με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στον 6ο προβλήτα και άλλους χώρους του ίδιου προβλήτα που προβλέπεται να εξυπηρετούνται σιδηροδρομικώς σύμφωνα με το master plan του ΟΛΘ.
Η γραμμή θα είναι κανονικού εύρους (D=1,435m) με ταχύτητες μελέτης 70 χλμ/ώρα. Στο αντικείμενο των μελετών περιλαμβάνονται επίσης η ανισοπεδοποίηση των υφιστάμενων ισόπεδων διαβάσεων της υφιστάμενης γραμμής καθώς και οδικά τμήματα αποκατάστασης θιγόμενου οδικού δικτύου.
Από τα παραπάνω, το μεγαλύτερο τεχνικό έργο θα είναι η σιδηροδρομική γέφυρα, η οποία θα διασταυρώνεται ανισόπεδα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής σε τέσσερις θέσεις και θα περνά πάνω από την οδό 26ης Οκτωβρίου, τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, την υφιστάμενη σιδηροδρομική γέφυρα προς τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και την οδό Γιαννιτσών, ενώ μετά το πέρας της γέφυρας η γραμμή θα καταλήγει στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, στην περιοχή του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Πηγή:
- Με υπέργεια γέφυρα η νέα σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ
http://www.voria.gr/article/me-ipergia-gefira-i-nea-sidirodromiki-sindesi-tou-olth
Έγινε το πρώτο βήμα για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο του ΟΣΕ, ενός έργου από τα σημαντικότερα για την ανάπτυξη της περιοχής σε hub συνδυασμένων μεταφορών και ελκυστικό πόλο σύγχρονων υπηρεσιών αποθήκευσης και logistics.
To βήμα αυτό έγινε με τη δέσμευση κονδυλίου, 4,572 εκατ ευρώ, από το ΕΣΠΑ 2014 -2020, για την εκπόνηση των μελετών σύνδεσης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με τη νέα σύνδεση, ο σιδηρόδρομος θα φτάνει απευθείας στο ΣΕΜΠΟ, μέσω της Πύλης 16 και μάλιστα με μια μεγάλη γέφυρα μήκους 1 χλμ., που θα περνάει πάνω από υφιστάμενους δρόμους και γραμμές, κάτι που συνεπάγεται την κατάργηση της τωρινής σύνδεσης με την Πύλη 11, που διασχίζει την οδό 26ης Οκτωβρίου.
Μια τέτοια διευθέτηση θα ομαλοποιήσει την κυκλοφορία στο επίπεδο του δρόμου, του οποίου το οδόστρωμα κατά μήκος των γραμμών του τρένου, είναι κατεστραμμένο, θα απαλλάξει από καθυστερήσεις στην κίνηση των οχημάτων και οπωσδήποτε θα περιορίσει δραστικά τις πιθανότητες ατυχημάτων. Με μία κουβέντα, θα ανασάνει η πόλη στο συγκεκριμένο σημείο όπως και η γύρω περιοχή, πίσω από τη στάση «Μέγαρα» του ΟΑΣΘ.
Ωστόσο θα πρέπει να τονιστεί ότι ο διαγωνισμός για τις μελέτες δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί ενώ όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης του Ε.Π. ΥΜΕ- ΠΕΡΑΑ, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης προβλέπει έναρξη στις 15/12/2018 και ολοκλήρωση στις 14/12/2021. Ήτοι, τέλος του 2021 θα πρέπει να παραδοθούν οι μελέτες για το έργο, το οποίο σημαίνει ότι ακόμη και αν τρέξει η ΕΡΓΟΣΕ, ο διαγωνισμός για την κατασκευή δεν θα προκηρυχθεί πριν να περάσουν 7-8 μήνες, οπότε ανάθεση σε εργολάβο δεν θα έχουμε πριν τα μέσα με τέλος του 2023.
Στα παραπάνω να προσθέσουμε και μία απολύτως σημαντική προϋπόθεση για την εκτέλεση του έργου, την εξεύρεση πόρων καθώς μία πρόχειρη αρχική εκτίμηση – λόγω της υπέργειας σύνδεσης και των πολλών αλλαγών στις οδεύσεις των γραμμών- τοποθετεί το κόστος στα 20 εκατομμύρια και πλέον.
Συνεπώς το κατασκευαστικό έργο δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2024- 2025, αφού οι μελέτες δεν θα είναι έτοιμες πριν το τέλος του 2021. Όταν όμως κατασκευαστεί, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, τη μεταφορά εκεί του Εμπορευματικού Σταθμού και τη δημιουργία logistics centre, τότε πράγματι θα διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες ανάπτυξης των μεταφορών.
Η ταυτότητα του έργου
Το μελετητικό έργο που εντάχθηκε στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, έχει φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για μελέτη νέας μονής σηματοδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σκοπό τη σύνδεση του 6ου προβλήτα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. και τμημάτων δευτερευουσών σιδηροδρομικών γραμμών εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Το έργο αυτό θα χωρίζεται στα δύο διακριτά μεταξύ τους τμήματα:
1) το Τμήμα Α΄μήκους 1,57 χλμ. που βρίσκεται εκτός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΘ, περιλαμβάνει μεγάλη σιδηροδρομική γέφυρα μήκους 1.023,4 μέτρων, για την ανισόπεδη διέλευση της γραμμής υπεράνω των υφιστάμενων εγκάρσιων οδών και σιδηροδρομικών γραμμών
2) το Τμήμα Β' μήκους 1,3 χλμ. που βρίσκεται εντός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΘ, περιλαμβάνει τον νέο επιλιμένιο σιδηροδρομικό σταθμό διαλογής και τις συνδέσεις του με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στον 6ο προβλήτα και άλλους χώρους του ίδιου προβλήτα που προβλέπεται να εξυπηρετούνται σιδηροδρομικώς σύμφωνα με το master plan του ΟΛΘ.
Η γραμμή θα είναι κανονικού εύρους (D=1,435m) με ταχύτητες μελέτης 70 χλμ/ώρα. Στο αντικείμενο των μελετών περιλαμβάνονται επίσης η ανισοπεδοποίηση των υφιστάμενων ισόπεδων διαβάσεων της υφιστάμενης γραμμής καθώς και οδικά τμήματα αποκατάστασης θιγόμενου οδικού δικτύου.
Από τα παραπάνω, το μεγαλύτερο τεχνικό έργο θα είναι η σιδηροδρομική γέφυρα, η οποία θα διασταυρώνεται ανισόπεδα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής σε τέσσερις θέσεις και θα περνά πάνω από την οδό 26ης Οκτωβρίου, τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, την υφιστάμενη σιδηροδρομική γέφυρα προς τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και την οδό Γιαννιτσών, ενώ μετά το πέρας της γέφυρας η γραμμή θα καταλήγει στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, στην περιοχή του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Πηγή:
- Με υπέργεια γέφυρα η νέα σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ
http://www.voria.gr/article/me-ipergia-gefira-i-nea-sidirodromiki-sindesi-tou-olth
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου