Για μία ακόμα χρονιά οι Αθηναίοι και οι τουρίστες της πόλης έχουν ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία των συρμών-βραστήρων του Μετρό της Αθήνας. Ενώ η θερμοκρασία είναι κοντά στους 40 βαθμούς οι 28 συρμοί πρώτης γενιάς του Αθηναϊκού Μετρό κυκλοφορούν χωρίς κλιματισμό με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να είναι αποπνικτική και ο ιδρώτας να ρέει άφθονος.
Αν σε αυτό προσθέσουμε και τα θερινά δρομολόγια που σιγά-σιγά λόγω αδειών αρχίζουν και αραιώνουν, τότε σε ένα συρμό-βραστήρα πρώτης γενιάς γεμάτο κόσμο ειδικά τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες, τότε η δυσάρεστη εμπειρία των επιβατών είναι εξασφαλισμένη.
Σε καθημερινή βάση το ταξίδι με κάποιον από αυτούς τους συρμούς είναι ρουλέτα μιας και το Μετρό της πόλης διαθέτει 3 γενιές συρμών. Η 2η και 3η γενιά έχουν κλιματισμό, όμως η πρώτη γενιά συρμών από κατασκευής (αλήθεια ποιοι ήταν εκείνοι που το σκέφτηκαν σε μία πόλη που τα καλοκαίρια είναι γνωστό πως πιάνει 40ρια) δεν διαθέτουν κλιματισμό ...με μία εξαίρεση. Κλιματισμός υπάρχει στην καμπίνα του οδηγού. Έτσι την ώρα που η ζέστη είναι αφόρητη τελικά αυτοί που αναγκάζονται να λουστούν στον ιδρώτα τους είναι μόνο οι επιβάτες.
Το δυστύχημα είναι ότι αυτοί οι συρμοί-βραστήρες θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στο σύστημα Μετρό για αρκετά χρόνια καθως κατασκευαστικά δεν είναι τόσο παλιοί (η λειτουργία τους ξεκίνησε το 2000) και ο μέσος όρος ζωής τους είναι τα 25 χρόνια. Σε αυτό συντελεί και το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα καμία μέριμνα για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση με την -έστω- ετεροχρονισμένη τοποθέτηση κλιματιστικών που θα κάνουν το ταξίδι πιο υποφερτό.
Στο εξωτερικό έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις ανακατασκευές και αναβαθμίσεις συρμών Μετρό που τελικά κερδίζουν χρόνια λειτουργίας. Στην Αθήνα το είδαμε αυτό με την τοποθέτηση κλιματιστικών στους υφιστάμενους συρμούς πριν από μία δεκαετία. Ούτως ή άλλως στην περίπτωση της Αθήνας και να θέλαμε δεν υπάρχουν κονδύλια για την αγορά νέων συρμών που θα αντικαταστήσουν τους συρμούς πρώτης γενιάς.
Μέρος του προβλήματος τα καλοκαίρια το ζούμε και στη Γραμμή 1, όχι όμως γιατί δεν υπάρχουν κλιματιστικά, αλλά γιατί σε πολλές περιπτώσεις οι ίδιοι οι επιβάτες με ανοιχτό τον κλιματισμό ανοίγουν τα παράθυρα με αποτέλεσμα να χάνεται ο δροσερός αέρας που διοχετεύουν τα μηχανήματα.
Αυτά, ενώ έχουμε ακόμα μισό καλοκαίρι μπροστά μας, πιο αραιά δρομολόγια λόγω Αυγούστου και τους τρομερούς συρμούς-βραστήρες που υπόσχονται να ανταγωνίζονται τις περίφημες Φινλανδικές σάουνες να είναι παρόντες στις επόμενες διαδρομές μας.
Πηγή:
- Αντιμέτωποι και πάλι με τους Συρμούς-Βραστήρες οι επιβάτες του Μετρό της Αθήνας
https://www.ypodomes.com/index.php/metafores/astikes/item/47892-antimetopoi-kai-pali-me-tous-syrmoys-vrastires-oi-epivates-tou-metro-tis-athinas
Αν σε αυτό προσθέσουμε και τα θερινά δρομολόγια που σιγά-σιγά λόγω αδειών αρχίζουν και αραιώνουν, τότε σε ένα συρμό-βραστήρα πρώτης γενιάς γεμάτο κόσμο ειδικά τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες, τότε η δυσάρεστη εμπειρία των επιβατών είναι εξασφαλισμένη.
Σε καθημερινή βάση το ταξίδι με κάποιον από αυτούς τους συρμούς είναι ρουλέτα μιας και το Μετρό της πόλης διαθέτει 3 γενιές συρμών. Η 2η και 3η γενιά έχουν κλιματισμό, όμως η πρώτη γενιά συρμών από κατασκευής (αλήθεια ποιοι ήταν εκείνοι που το σκέφτηκαν σε μία πόλη που τα καλοκαίρια είναι γνωστό πως πιάνει 40ρια) δεν διαθέτουν κλιματισμό ...με μία εξαίρεση. Κλιματισμός υπάρχει στην καμπίνα του οδηγού. Έτσι την ώρα που η ζέστη είναι αφόρητη τελικά αυτοί που αναγκάζονται να λουστούν στον ιδρώτα τους είναι μόνο οι επιβάτες.
Το δυστύχημα είναι ότι αυτοί οι συρμοί-βραστήρες θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στο σύστημα Μετρό για αρκετά χρόνια καθως κατασκευαστικά δεν είναι τόσο παλιοί (η λειτουργία τους ξεκίνησε το 2000) και ο μέσος όρος ζωής τους είναι τα 25 χρόνια. Σε αυτό συντελεί και το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα καμία μέριμνα για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση με την -έστω- ετεροχρονισμένη τοποθέτηση κλιματιστικών που θα κάνουν το ταξίδι πιο υποφερτό.
Στο εξωτερικό έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις ανακατασκευές και αναβαθμίσεις συρμών Μετρό που τελικά κερδίζουν χρόνια λειτουργίας. Στην Αθήνα το είδαμε αυτό με την τοποθέτηση κλιματιστικών στους υφιστάμενους συρμούς πριν από μία δεκαετία. Ούτως ή άλλως στην περίπτωση της Αθήνας και να θέλαμε δεν υπάρχουν κονδύλια για την αγορά νέων συρμών που θα αντικαταστήσουν τους συρμούς πρώτης γενιάς.
Μέρος του προβλήματος τα καλοκαίρια το ζούμε και στη Γραμμή 1, όχι όμως γιατί δεν υπάρχουν κλιματιστικά, αλλά γιατί σε πολλές περιπτώσεις οι ίδιοι οι επιβάτες με ανοιχτό τον κλιματισμό ανοίγουν τα παράθυρα με αποτέλεσμα να χάνεται ο δροσερός αέρας που διοχετεύουν τα μηχανήματα.
Αυτά, ενώ έχουμε ακόμα μισό καλοκαίρι μπροστά μας, πιο αραιά δρομολόγια λόγω Αυγούστου και τους τρομερούς συρμούς-βραστήρες που υπόσχονται να ανταγωνίζονται τις περίφημες Φινλανδικές σάουνες να είναι παρόντες στις επόμενες διαδρομές μας.
Πηγή:
- Αντιμέτωποι και πάλι με τους Συρμούς-Βραστήρες οι επιβάτες του Μετρό της Αθήνας
https://www.ypodomes.com/index.php/metafores/astikes/item/47892-antimetopoi-kai-pali-me-tous-syrmoys-vrastires-oi-epivates-tou-metro-tis-athinas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου