Στην αγκαλιά των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται πια ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Η ανακήρυξη της πρώην κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε προτιμητέο επενδυτή για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) καθιστά κυρίαρχους τους Ιταλούς της Ferrovie dello Stato Italiane στις ελληνικές ράγες.
Η βελτιωμένη προσφορά ύψους 22 εκατ. ευρώ που κατατέθηκε στα μέσα Ιουνίου, μετά το «συμμάζεμα» του εργασιακού κόστους της εταιρείας, έλυσε τον γόρδιο δεσμό.
Από τη στιγμή που η Ferrovie dello Stato Italiane απέκτησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήταν πια κοινό μυστικό ότι κρατούσε το «κλειδί» για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας συντήρησης. Πράγμα που αποδείχθηκε στην πράξη καθώς η θυγατρική της ήταν και η μόνη που εκδήλωσε τελικά ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ.
Ενας διαγωνισμός που τράβηξε πέντε ολόκληρα χρόνια, με πλήθος αναβολών και άγονων διαδικασιών, βαίνει με γοργά πια βήματα προς το τέλος του. Ο φάκελος του προτιμητέου επενδυτή πρόκειται άμεσα να υποβληθεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία θα περάσει από την κρίση της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, όχι όμως και της DGComp, λόγω του μικρού μεγέθους της δραστηριότητας της ROSCO, αλλά και της υποχρέωσής της να παρέχει υπηρεσίες συντήρησης σε όλους τους «παίκτες» της αγοράς. Εξάλλου, η εταιρεία έχει ήδη σε ισχύ συμβόλαια με εταιρείες που στο επίπεδο της λειτουργίας είναι ανταγωνιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό θεωρείται ότι θα συμπυκνώσει τους χρόνους και θα φέρει το οριστικό κλείσιμο της συμφωνίας, και τα λεφτά φυσικά στο ταμείο του ΤΑΙΠΕΔ, μέσα στο 2018.
Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ στη συντήρηση φέρνει το deal
Οπως είχε αποκαλύψει ο ισχυρός άνδρας του ιταλικού κρατικού ομίλου, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ρενάτο Ματσοντσίνι, λίγες μόλις ώρες πριν ανοιχτεί η βελτιωμένη προσφορά από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, οι επενδύσεις που θα ακολουθήσουν ανέρχονται σε 25 εκατ. ευρώ. Επισημαίνοντας μάλιστα ότι οι δύο «πρώην» θυγατρικές του ΟΣΕ, δηλαδή ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, θα συγχωνευθούν προκειμένου να δημιουργηθεί μια ενιαία και ισχυρή σιδηροδρομική εταιρεία.
Ο κ. Ματσοντσίνι δεν απέφυγε, μιλώντας σε δημοσιογράφους κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα, να παραδεχθεί ότι η απόκτηση και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού είναι απαραίτητα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό γιατί ακόμη και ορισμένα από τα νέα τρένα που σχεδιάζει ο ιταλικός όμιλος να φέρει στην Ελλάδα, μήκους 200 μ., δεν μπορούν να υποστηριχθούν από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Στις άμεσες επενδύσεις θα είναι η ανανέωση του εξοπλισμού με γνώμονα την ασφάλεια και τις υψηλού επιπέδου συνθήκες εργασίας.
Ανοίγει ο δρόμος για brand new τρένα στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Η απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ ανοίγει τον δρόμο και για περισσότερες επενδύσεις σε νέα τρένα από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οπως έχουν ξεκαθαρίσει τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία θα είναι έτοιμη να φέρει νέα τρένα στις ελληνικές ράγες μόλις θα είναι έτοιμος ο βασικός άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Οι εργασίες που εκτελούνται στο δίκτυο πρόκειται να ολοκληρωθούν το ερχόμενο φθινόπωρο και στο τέλος του 2018 η διαδρομή θα γίνεται σε περίπου 4 ώρες. Με την αναβάθμιση όλων των συστημάτων εντός του 2019, αυτή θα φτάσει τις 3 ώρες και 20 λεπτά.
Σε πρώτο στάδιο, θα έλθουν τρένα τα οποία «τρέχουν» ήδη στην Ιταλία, τα γνωστά «Αργυρά Βέλη», και αναπτύσσουν ταχύτητες ως 250 χλμ./ώρα. Ταυτόχρονα, όπως ενημέρωσε ο κ. Ματσοντσίνι, θα γίνει η παραγγελία για ολοκαίνουργια τρένα τα οποία και θα δρομολογηθούν όταν θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης που είναι συμβατά και επιτρέπουν πολύ μεγάλες ταχύτητες. Τα τρένα νέας γενιάς θα πιάνουν 360 χλμ./ώρα.
Η διοίκηση του ιταλικού ομίλου έχει ανακοινώσει πως προωθεί επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα επόμενα χρόνια, καθώς και 200 προσλήψεις, κυρίως μηχανοδηγών, μέσα στην επόμενη διετία. Εν τω μεταξύ, τον Σεπτέμβριο του 2019, στο δυναμικό της εταιρείας θα ενταχθούν οι πρώτοι 60 καινούργιοι μηχανοδηγοί, συν 10 ακόμη που θα προέρχονται από το δυναμικό της.
Πηγή:
- Ελληνικός σιδηρόδρομος... α λα ιταλικά εντός του 2018.
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=999264
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου