Μετά τις εργασίες υπογόμωσης και τακτοποίησης της γραμμής (μπουρέζα και ρεγκαλέζα), συνήθως παρατηρείται μείωσητης αντίστασης της σιδηροτροχιάς σε πλευρική κίνηση. Η αντίσταση ανακάμπτει σταδιακά με το πέρασμα των διερχόμενων τραίνων, αλλά μπορεί να απαιτηθεί περιορισμός της ταχύτητας για όλη τη διάρκεια της ανάκαμψης. Αυτή η διαδικασία μπορεί να επιτευχθεί ταχύτερα και με πιο ελεγχόμενο τρόπο με τη χρήση ενός άλλου μηχανήματο γραμμής που ονομάζεται δυναμικός σταθεροποιητής γραμμής (Dynamic Track Stabiliser - DTS).
Dynamic track stabilizers
Dynamic track stabilizers are used after the tamping machines have finished tamping and straightening the track. The dynamic track stabilizers are surface vibration devices that compact and stiffen the track-bearing ballast bed, thereby securing the track more firmly in the ballast and improving the resistance.
Ο σταθεροποιητής θα πρέπει κανονικά να χρησιμοποιείται μόνο αφού ένα τμήμα της γραμμής έχει ευθυγραμμιστή και υπογομμωθεί.
Ο δυναμικός σταθεροποιητής έχει μια δονούμενη μονάδα η οποία κρατά σταθερό τη γραμμή στη θέση της ενώ εφαρμόζει οριζόντια δόνηση και κατακόρυφο φορτίο που προσομοιώνουν τη διέλευση των συρμών. Οι παράμετροι της γραμμής (στο εγκάρσιο επίπεδο), πριν και μετά από τη σταθεροποίηση, μπορούν να καταγράφονται με τη διέλευση δυο φορείων στο εμπρός και πίσω τμήμα του σταθεροποιητή.
Η χρήση δυναμικού σταθεροποιητή έχει τα εξής πλεονεκτήματα, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η ασφάλεια:
Αυξάνει την αντίσταση της τροχιάς σε εγκάρσια κίνηση
Δημιουργεί ένα ομοιογενές έρμα
Επιτρέπει νωρίτερα τη χαλάρωση των περιορισμών ταχύτητας
Εξαλείφει την μη ομοιόμορφη διαφορική καθίζηση που μπορεί να προκληθεί αρχικά από τις πρώτες διελεύσεις συρμών
Διατηρεί τη σωστή γεωμετρία της γραμμής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι θα είχαμε αν χρησιμοποιούσαμε μόνο μηχανήματα υπογόμμωσης γραμμής
Συχνότητα ταλάντωσης: 30-35 Hz
Ταχύτητα εργασίας: 1-2 km / h
Κατακόρυφη πίεση που ασκείται: 100 kg / cm²
Η σταθεροποίηση επιτυγχάνεται με ένα πέρασμα ενός Δυναμικού Σταθεροποιητή είναι αντίστοιχη με εκείνη που επιτυγχάνεται από τη διέλευση φορτίων 100.000 τόνων, και επιτρέπει την χαλάρωση του περιορισμού της ταχύτητας από 20 χιλ/ώρα σε 40 χλμ/ώρα
Mε λίγα λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι το συγκεκριμένο μηχάνημα σταθεροποιεί την γραμμή και ταχτοποιεί της αιχμές των τάσεων.
Η δυναμική σταθεροποίηση συνήθως αποφεύγεται σε γέφυρες ή γύρω από τα γενικά δομές, διότι υπάρχει κίνδυνος βλάβης για τα θεμέλια.
Πηγές:
- Track Stabilizer TS-30
https://www.youtube.com/watch?v=oWUmx0sp-q0
- Dynamic track stabilizers
http://www.struktonrail.com/machinery/dynamic-track-stabilizers/
- wiki, Tamping machine (Dynamic Track Stabiliser - DTS)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tamping_machine
- Η φωτογραφία στην οποία φαίνεται ο ΣΓ-4 (Σταθεροποιητής Γραμμής Ν4 του ΟΣΕ) είναι του συναδέλφου Γιώργου Κουρουκλίδη που τον ευχαριστούμε και για την γενικότερη βοήθεια για το θέμα.
Dynamic track stabilizers
Dynamic track stabilizers are used after the tamping machines have finished tamping and straightening the track. The dynamic track stabilizers are surface vibration devices that compact and stiffen the track-bearing ballast bed, thereby securing the track more firmly in the ballast and improving the resistance.
Ο δυναμικός σταθεροποιητής έχει μια δονούμενη μονάδα η οποία κρατά σταθερό τη γραμμή στη θέση της ενώ εφαρμόζει οριζόντια δόνηση και κατακόρυφο φορτίο που προσομοιώνουν τη διέλευση των συρμών. Οι παράμετροι της γραμμής (στο εγκάρσιο επίπεδο), πριν και μετά από τη σταθεροποίηση, μπορούν να καταγράφονται με τη διέλευση δυο φορείων στο εμπρός και πίσω τμήμα του σταθεροποιητή.
Η χρήση δυναμικού σταθεροποιητή έχει τα εξής πλεονεκτήματα, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η ασφάλεια:
Αυξάνει την αντίσταση της τροχιάς σε εγκάρσια κίνηση
Δημιουργεί ένα ομοιογενές έρμα
Επιτρέπει νωρίτερα τη χαλάρωση των περιορισμών ταχύτητας
Εξαλείφει την μη ομοιόμορφη διαφορική καθίζηση που μπορεί να προκληθεί αρχικά από τις πρώτες διελεύσεις συρμών
Διατηρεί τη σωστή γεωμετρία της γραμμής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι θα είχαμε αν χρησιμοποιούσαμε μόνο μηχανήματα υπογόμμωσης γραμμής
Συχνότητα ταλάντωσης: 30-35 Hz
Ταχύτητα εργασίας: 1-2 km / h
Κατακόρυφη πίεση που ασκείται: 100 kg / cm²
Η σταθεροποίηση επιτυγχάνεται με ένα πέρασμα ενός Δυναμικού Σταθεροποιητή είναι αντίστοιχη με εκείνη που επιτυγχάνεται από τη διέλευση φορτίων 100.000 τόνων, και επιτρέπει την χαλάρωση του περιορισμού της ταχύτητας από 20 χιλ/ώρα σε 40 χλμ/ώρα
Mε λίγα λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι το συγκεκριμένο μηχάνημα σταθεροποιεί την γραμμή και ταχτοποιεί της αιχμές των τάσεων.
Η δυναμική σταθεροποίηση συνήθως αποφεύγεται σε γέφυρες ή γύρω από τα γενικά δομές, διότι υπάρχει κίνδυνος βλάβης για τα θεμέλια.
Τέλος υπάρχουν μηχανήματα που συνδυάζουν δύο σε ένα (κάτι σαν σαμπουάν και μαλακτικό μαζί. Έτσι στη διπλανή φωτογραφία βλέπουμε ένα μηχάνημα γραμμής που είναι ταυτόχρονα και Μηχάνημα υπογόμμωσης (δηλαδή σε απλά ελληνικά Μπουρέζα) και Δυναμικός σταθεροποιητής γραμμής,
- Track Stabilizer TS-30
https://www.youtube.com/watch?v=oWUmx0sp-q0
- Dynamic track stabilizers
http://www.struktonrail.com/machinery/dynamic-track-stabilizers/
- wiki, Tamping machine (Dynamic Track Stabiliser - DTS)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tamping_machine
- Η φωτογραφία στην οποία φαίνεται ο ΣΓ-4 (Σταθεροποιητής Γραμμής Ν4 του ΟΣΕ) είναι του συναδέλφου Γιώργου Κουρουκλίδη που τον ευχαριστούμε και για την γενικότερη βοήθεια για το θέμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου