Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Σιδηρόδρομοι -Εισαγωγή (Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ)

Το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ έχει αναρτήσει εξαιρετικές σημειώσεις για τη Σιδηροδρομική Τεχνολογία: Στην εισαγωγή γίνεται μια ιστορική αναδρομή ενώ παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του μέσου σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς με απλό και κατανοητό τρόπο. Αξίζει να το δείτε:

"Ο Σιδηρόδροµος αποτελεί µέσο χερσαίων µεταφορών, στο οποίο οχήµατα µε τροχούς φέροντες όνυχες κινούνται πάνω σε δύο παράλληλες χαλύβδινες σιδηροτροχιές ή γραµµές, είτε αυτοκινούµενα είτε ελκόµενα από κινητήρια µονάδα Η λειτουργία του σιδηροδρόµου βασίζεται στην αρχή ότι οι χαλύβδινοι τροχοί, κυλιόµενοι επί χαλύβδινων σιδηροτροχιών, έχουν πολύ µικρή τριβή κύλισης και απαιτούν σχετικώς µικρή κινητήρια δύναµη για να µετακινήσουν ένα βαρύ φορτίο."



Το χαρακτηριστικό αυτό της ελεύθερης κύλισης παρέχει στους σιδηροδρόµους σχέση ισχύος περίπου ενός ίππου ανά µικτό ελκόµενο τόνο. Τα αντίστοιχα οδικά µέσα µεταφοράς φορτίων (φορτηγά µετά ρυµουλκούµενου) απαιτούν ισχύ περίπου δέκα ίππων ανά µικτό ελκόµενο τόνο. Οι σιδηρόδροµοι παρέχουν επίσης, σε σχέση µε τα αντίστοιχα οδικά µέσα, πλεονέκτηµα 10 προς 1 όσον αφορά την οικονοµία καυσίµων και την παραγωγικότητα της εργασίας.







Δείτε περισσότερα στην ιστοσελίδα του εργαστηρίου:
http://portal.survey.ntua.gr/main/labs/roads/Roads-g_files/Edu-g_files/Edu-72-g_files/1-Intro.pdf

Πηγή:
- Α. Καλτσούνης, Λέκτορας, Π. Βυθούλκας, Λέκτορας, Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής - Σιδηροδρομική της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου,
http://portal.survey.ntua.gr/main/labs/roads/Roads-g_files/Edu-g_files/Edu-72-g_files/1-Intro.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου