To 1995 έκανα με ένα φίλο Interrail (ταξίδι με τραίνα σε όλη την Ευρώπη), ένα από τα πράγματα που με είχε εντυπωσιάσει ήταν η μεταφορά τραίνου με πλοίο (στα ελληνικά φέρι-μποτ). Το ταξίδι μας ήταν με νυχτερινό τραίνο από Βερολίνο για Κοπεγχάγη και στη συνέχεια Στοκχόλμη. Λίγο μετά το Rostock φτάσαμε σιδηροδρομικώς στο Warnemuende. Σύμφωνα με το χάρτη μου ήταν ο τελευταίος σταθμός και μετά θάλασσα. Μη γνωρίζοντας για το σιδηροδρομικό πορθμείο (για την ακρίβεια ούτε περνούσε από το μυαλό μου ότι θα υπήρχε κάτι τέτοιο) φαντάστηκα ότι θα κατέβουμε από το τραίνο και θα πάρουμε καράβι για το νησί Σιέλαν (Sjælland) όπου βρίσκεται χρόνια τώρα η πρωτεύουσα της Δανίας.
Με ανοιχτό το στόμα άκουσα τον διπλανό μου γιαπωνέζο συνταξιδιώτη να με ρωτάει έκπληκτος και αυτός "are we in a ship?" και του κούνησα καταφατικά το κεφάλι μου. Σε λίγο η φωτογραφική μηχανή του γιαπωνέζου είχε πάρει φωτιά.
Μετά από λίγη ώρα φτάσαμε στο απέναντι λιμάνι οπότε ξαναμπήκαμε στο κουπέ μας (κάθε κατεργάρης στον πάγκο του) για να συνεχίσουμε σιδηροδρομικά το ταξίδι μας για την πρωτεύουσα της Δανίας.
Στη συνέχεια του ταξιδιού περάσαμε από την Κοπεγχάγη στο Μάλμε (Σουηδία) με κανονικό καράβι αλλά το ίδιο σκηνικό (με τραίνο σε πλοίο) επαναλήφθηκε και κατά την επιστροφή μας από τη Στοκχόλμη αυτή τη φορά μέσω των δίδυμων λιμανιών Helsingborg (Σουηδία) - Helsingør (Δανία).
Οι περισσότερες τέτοιες συνδέσεις πλέον έχουν διακοπεί χάρη σε νέες γέφυρες που κατασκευάστηκαν και συνδέουν πλέον το νησί της Κοπεγχάγης με τη Γερμανία και τη Σουηδία αντίστοιχα. Μια από αυτές είναι η εικονιζόμενη στη διπλανή φωτογραφία γέφυρα Øresund. Μια διπλή σιδηροδρομική γέφυρα (που περιλαμβάνει και αυτοκινητόδρομο) και που συνδέει τη Σουηδία με τη Δανία στο στενό Øresund. Η γέφυρα έχει μήκος 8 χιλιόμετρα από την ακτή της Σουηδίας ως το τεχνητό νησί Peberholm που βρίσκεται στη μέση του στενού, ενώ η σύνδεση με τη Δανία ολοκληρώνεται με τη σήραγγα Drogden. Πρόκειται για την μακρύτερη σιδηροδρομική και οδική γέφυρα στην Ευρώπη που συνδέει την Κοπενγχάγη με το Μάλμε. Από τη γέφυρα διέρχεται ο ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος Ε20 ενώ σε αυτήν έχει εγκατασταθεί και καλώδιο οπτικών ινών που συνδέει τη Φιλανδία με το διαδίκτυο...
- wikipedia: Train ferry
https://en.wikipedia.org/wiki/Train_ferry
- On to Denmark (The "Train Ferry" - beween Germany & Denmark)
http://bellarine-traveller.blogspot.gr/2012/06/on-to-denmark.html
- Denmark (Berlin - Copenhagen via Warnemuende)
http://www.trains-worldexpresses.com/webships/700/704.htm
- A Rare Trip On The Floating Train Yard Of Hudson Harbor (με πολλές φωτογραφίες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ένα σχετικό σχόλιο: In Germany, we have even a ferry carrying a diesel-Highspeed-ICE-train for crossing the eastern sea to denmark at Fehmarn.)
http://gizmodo.com/a-rare-trip-on-the-floating-train-yard-of-hudson-harbor-1557809294
- The Coolest Auto Trains And Ferries Ever built (Denmark — Germany Train Ferry)
http://jalopnik.com/5961797/the-coolest-auto-trains-and-ferries-ever-built
- Shoots Denmark! Germany bound...February 20, 2012 by Jonathan Greek
http://kauaikimonos.com/blog/shoots-denmark-germany-bound/
- Denmark_Ferries
http://www.ferryto.gr/el/Denmark_Ferries.html#DenmarkFerry
- %C3%98resund Bridge
https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%98resund_Bridge
- Hamburh - Copenhagen Train (on ferry) and connecting two trains together
https://www.youtube.com/watch?v=EfR3q7j84no
- Train Ferry leaving Tatvan Pier
https://www.youtube.com/watch?v=3prLkqU5NRU
Αν και πέρασαν 20 χρόνια βλέπουμε τώρα την τεχνολογία των μεταφορών πόσο είχε προχωρήσει κ τα τρένα μεταφέρονταν μέσα στα πλοία,διότι είχαν γραμμές ,τώρα έχουν γίνει μεγάλες γέφυρες κεμείς εδώ δεν έχουμε ακόμη διπλή γραμμή,αυτά κ η ζωή συνεχίζεται.....--
ΑπάντησηΔιαγραφή