Πριν από χρόνια μας είχε επισκεφτεί κλιμάκιο συμβούλων μηχανικών, με είχε ρωτήσει ένας πόσο πετρέλαιο καίει μια Hellas Sprinter. Του έδειξα τότε τον παντογράφο και του είπα ότι δεν καίει πετρέλαιο αλλά ρεύμα (το περιστατικό αποκαλύπτει το πόσο σχετικοί με το σιδηρόδρομο ήταν οι μηχανικοί του κλιμακίου). Για να τα μπαλώσει μου είπε: εννοούσα πόσο καίει ο εφεδρικός ντηζελοκινητήρας και όταν του είπα ότι δεν έχει τέτοιο πράγμα η Hellas Sprinter με ρώτησε και αν κοπεί το ρεύμα τι θα γίνει...
Η συζήτηση τότε σταμάτησε κάπου εκεί αλλά σήμερα μια καινοτόμος ιδέα φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά. Οι πρώτες δίτροπες (Bi-modal) αυτοκινητάμαξες είναι στα σκαριά. Δεν γνωρίζουμε αλλά φανταζόμαστε ότι μάλλον το γειτονικό δίκτυο (Ιταλία) δεν θα θέλει να αξιοποιήσει την ντηζελοκίνητη έλξη μόνο και μόνο σε περίπτωση διακοπής ρεύματος αλλά το πιο πιθανό είναι ότι θα θέλει να καλύπτει με τον τρόπο αυτό κάποιο τμήμα της διαδρομής που δεν διαθέτει δίκτυο ηλεκτροκίνησης.
ΙΤΑΛΙΑ: Η Περιφέρεια Aosta προχώρησε στην παραγγελία μιας ηλεκτρο-ντήζελ έκδοσης του μοντέλου της Stadler Rail Flirt στις 12 Μαΐου. Πέντε Δί-τροπες αυτοκινητάμαξες (ΔΑΑ) , Bi-Modal Multiple Units (BMU) αναμένεται να παραδοθούν το 2018 για να καλύπτουν τα δρομολόγια μεταξύ Αόστα- Τορίνο.
Κάθε Α/Α θα διαθέτει 3 επιβατικά οχήματα και το χώρο του Ντηζελοκινητήρα. Σύμφωνα με τη Stadler ο εσωτερικός σχεδιασμός θα παρέχει την βέλτιστη ισορροπία ευρυχωρίας, μια ευχάριστη εμφάνιση και επαρκή χώρο για άνετα καθίσματα. Κάθε Α/Α θα έχει 178 θέσεις, (περιλαμβάνονται και 19 ανακλινόμενες θέσεις) και μια τουαλέτα συμβατή με το πρότυπο TSI-PRM. Έχει προβλεφθεί η δυνατότητα προσθήκης μιας επιπλέον (4ης) επιβατάμαξας στο μέλλον αν κριθεί αναγκαίο για να καλύψει την επιβατική ζήτηση.
Οι Α/Α θα έχουν ισχύ 2 600 kW με μέγιστη ταχύτητα 160 χιλ/ώρα όταν θα λειτουργούν με ηλεκτροκίνηση από το εναέριο δίκτυο των 3 kV DC και 700 kW με μέγιστη ταχύτητα 140 χιλ/ώρα όταν θα αντλούν την ισχύ τους από δυο συμβατικούς Stage IIIB Deutz TCD 16.0 V8 ντηζελοκινητήρες.
Το συμβόλαιο έχει κόστος 43 εκατομμύρια ευρώ ενώ στην τιμή συμπεριλαμβάνονται η εκπαίδευση του προσωπικού, η τεχνική τεκμηρίωση καθώς και ανταλλακτικά και συντήρηση για 5 χρόνια. Προβλέπεται επιπλέον η επιλογή (option που λέμε στα ελληνικά ντε) για την παραγγελία επιπλέον 5 μονάδων καθώς και η επέκταση του συμβολαίου της συντήρησης κατά επιπλέον τρία χρόνια κάτι που θα αυξήσει το συνολικό κόστος σε 94 εκατομμύρια Ευρώ.
Πηγές:
- First electro-diesel Flirts ordered
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/first-electro-diesel-flirts-ordered.html
- Wikipedia: Stadler_FLIRT
https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT
- Stadler sells its first bi-modal FLIRT
http://www.think-railways.com/stadler-sells-its-first-bi-modal-flirt/
- Stadler receives first order for bi-modal trains
http://www.europeanrailwayreview.com/23799/rail-industry-news/stadler-receives-first-order-for-bi-modal-trains/
Η συζήτηση τότε σταμάτησε κάπου εκεί αλλά σήμερα μια καινοτόμος ιδέα φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά. Οι πρώτες δίτροπες (Bi-modal) αυτοκινητάμαξες είναι στα σκαριά. Δεν γνωρίζουμε αλλά φανταζόμαστε ότι μάλλον το γειτονικό δίκτυο (Ιταλία) δεν θα θέλει να αξιοποιήσει την ντηζελοκίνητη έλξη μόνο και μόνο σε περίπτωση διακοπής ρεύματος αλλά το πιο πιθανό είναι ότι θα θέλει να καλύπτει με τον τρόπο αυτό κάποιο τμήμα της διαδρομής που δεν διαθέτει δίκτυο ηλεκτροκίνησης.
ΙΤΑΛΙΑ: Η Περιφέρεια Aosta προχώρησε στην παραγγελία μιας ηλεκτρο-ντήζελ έκδοσης του μοντέλου της Stadler Rail Flirt στις 12 Μαΐου. Πέντε Δί-τροπες αυτοκινητάμαξες (ΔΑΑ) , Bi-Modal Multiple Units (BMU) αναμένεται να παραδοθούν το 2018 για να καλύπτουν τα δρομολόγια μεταξύ Αόστα- Τορίνο.
Κάθε Α/Α θα διαθέτει 3 επιβατικά οχήματα και το χώρο του Ντηζελοκινητήρα. Σύμφωνα με τη Stadler ο εσωτερικός σχεδιασμός θα παρέχει την βέλτιστη ισορροπία ευρυχωρίας, μια ευχάριστη εμφάνιση και επαρκή χώρο για άνετα καθίσματα. Κάθε Α/Α θα έχει 178 θέσεις, (περιλαμβάνονται και 19 ανακλινόμενες θέσεις) και μια τουαλέτα συμβατή με το πρότυπο TSI-PRM. Έχει προβλεφθεί η δυνατότητα προσθήκης μιας επιπλέον (4ης) επιβατάμαξας στο μέλλον αν κριθεί αναγκαίο για να καλύψει την επιβατική ζήτηση.
Οι Α/Α θα έχουν ισχύ 2 600 kW με μέγιστη ταχύτητα 160 χιλ/ώρα όταν θα λειτουργούν με ηλεκτροκίνηση από το εναέριο δίκτυο των 3 kV DC και 700 kW με μέγιστη ταχύτητα 140 χιλ/ώρα όταν θα αντλούν την ισχύ τους από δυο συμβατικούς Stage IIIB Deutz TCD 16.0 V8 ντηζελοκινητήρες.
Το συμβόλαιο έχει κόστος 43 εκατομμύρια ευρώ ενώ στην τιμή συμπεριλαμβάνονται η εκπαίδευση του προσωπικού, η τεχνική τεκμηρίωση καθώς και ανταλλακτικά και συντήρηση για 5 χρόνια. Προβλέπεται επιπλέον η επιλογή (option που λέμε στα ελληνικά ντε) για την παραγγελία επιπλέον 5 μονάδων καθώς και η επέκταση του συμβολαίου της συντήρησης κατά επιπλέον τρία χρόνια κάτι που θα αυξήσει το συνολικό κόστος σε 94 εκατομμύρια Ευρώ.
Ηλεκτρική Α/Α Stadler Flirt των DB
Εσωτερικό FLIRT της Westfalenbahn (Γερμανία)
Εσωτερικό Elron Stadler FLIRT EMU (Εσθονία)
- First electro-diesel Flirts ordered
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/first-electro-diesel-flirts-ordered.html
- Wikipedia: Stadler_FLIRT
https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT
- Stadler sells its first bi-modal FLIRT
http://www.think-railways.com/stadler-sells-its-first-bi-modal-flirt/
- Stadler receives first order for bi-modal trains
http://www.europeanrailwayreview.com/23799/rail-industry-news/stadler-receives-first-order-for-bi-modal-trains/
- Italian region orders bi-mode Stadler Flirts
- Italian region orders first bi-mode FLIRT trains
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου