Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2018

Τα ασημένια βέλη αλλάζουν χρώμα...

Αναδημοσιεύουμε μια ανάρτηση του
Basilis Tsihrinis:
σύμφωνα με την οποία ναι μεν θα έρθει το Σεπτέμβριο για δοκιμές στην Ελλάδα η αυτοκινητάμαξα ETR 485 31 (ασημένιο βέλος) και όταν ολοκληρωθούν θα επιστρέψει στην Ιταλία. Αλλά για δρομολόγια στη χώρα μας θα έρθουν οι πέντε αυτοκινητάμαξες ETR 470 της πρώην υπηρεσίας Cisalpino καί νυν Frecciabianca (λευκά βέλη) όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής τους σε 25 kV.


Στη φωτογραφία φαίνεται ένας συρμός ETR.470 της Trenitalia με τα χρώματα της Cisalpino στο Milano Centrale έτοιμο για αναχώρηση για την Ελβετία (Φωτογραφία Andrea Fava - 27 Ιουλίου 2014)

Ακολουθεί το σχετικό άρθρο από τη ιστοσελίδα της ferrovie.it (η απόδοση στην ελληνική γλώσσα έγινε από τον Ιωάννης Ασλανίδης):


Αθήνα (Ελλάδα) – Από την Ελβετία στην Ελλάδα περνώντας από την Ιταλία. Αυτός φαίνεται να είναι ο προορισμός των πέντε (5) τελευταίων ETR.470 της Trenitalia, τα ηλεκτροκίνητα τρένα της πρώην σιδηροδρομικής εταιρείας Cisalpino που διασφάλιζαν τα τελευταία περίπου 15 χρόνια τις διεθνείς συνδέσεις μεταξύ Ιταλίας – Ελβετίας, και λειτουργούν σήμερα σε εσωτερικά δρομολόγια στην Ιταλία με την ονομασία Frecciabianca (Λευκά Βέλη). Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον είναι πιθανόν να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Στην Ελλάδα η ομάδα συρμών ETR.470 θα κυκλοφορούν για λογαριασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον κύριο ελληνικό σιδηροδρομικό μεταφορέα που τον περασμένο Σεπτέμβριο, πέρασε στην ιδιοκτησία του ομίλου FS Italiane, μια επένδυση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Θα προηγηθεί μια σειρά ελέγχων και δοκιμαστικών διαδρομών που θα διεξαχθούν το Σεπτέμβριο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με το ETR. 485 (no. 31) το οποίο θα μεταφερθεί ειδικά από την Ιταλία και θα οδηγηθεί από Έλληνες μηχανοδηγούς, οι οποίοι τις τελευταίες βδομάδες εκπαιδεύτηκαν πάνω στο συγκεκριμένο Τροχαίο Υλικό στην Ιταλία. Η επιλογή του ETR. 485  έγινε δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργεί στα 25 kV εναλλασσόμενου ρεύματος (δυνατότητα που έχουν τα ETR485) και που είναι εν μέρη παρόμοιο με τους συρμούς της σειράς ETR.470 που τελικά θα έρθουν στην Ελλάδα για δρομολόγια τα επόμενα χρόνια. 

Στο τέλος των δοκιμαστικών δρομολογίων στην Ελλάδα, το ETR.485 (no. 31) θα επιστρέψει στην Ιταλία και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η μετατροπή των πέντε (5) ETR.470, στα οποία θα γίνει η μετατροπή τους για δίκτυο ηλεκτροκίνησης στα 25 kV εναλλασσόμενο ρεύματος από τα 15 kV εναλλασσόμενου ρεύματος που διαθέτουν για να κυκλοφορούν στο ελβετικό δίκτυο. Θα ακολουθήσει η μεταφορά των συρμών στην Ελλάδα για την έναρξη της εμπορικής εκμετάλλευσής τους.

Η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης έχει μήκος περίπου 530 χιλιόμετρα, ηλεκτροδοτούμενη με 25 kV εναλλασσόμενου ρεύματος και σηματοδότησης ETCS επιπέδου 1. Η διαδρομή υποστηρίζει μέγιστη ταχύτητα 200 km/h και είναι εξ’ ολοκλήρου διπλής διαδρομής, εκτός από το ορεινό κομμάτι μεταξύ της Τιθορέας – Δομοκού (απόστασης 122 χιλιομέτρων), η οποία θα αντικατασταθεί από μια νέα χάραξη υψηλής ταχύτητας με μέγιστη ταχύτητα τα 200 km/h εξοπλισμένη με ETCS επιπέδου 1, εξοικονομώντας περίπου 1 ώρα στο χρόνο του ταξιδιού.

Η σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η κυριότερη στην Ελλάδα όσον αφορά τον όγκο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, εξυπηρετείται σήμερα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από ένα νυχτερινό τρένο και μερικά ζεύγη IC ημερησίως που διαρκούν περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά, στο σύνολο του ταξιδιού.

Η σειρά ETR.470 αποτελούνταν αρχικά από 9 ηλεκτρικά τρένα μεταβλητού μεγέθους (που σήμερα έχουν αποσυρθεί), τα οποία κατασκευάστηκαν από τη FIAT Ferroviaria μεταξύ 1994 και 1997 για την υπηρεσία Cisalpino (διεθνή δρομολόγια μεταξύ Ιταλίας - Ελβετίας). Έπειτα από τη διάλυση της Ιταλό-ελβετικής εταιρείας, η Trenitalia απέκτησε 5 από αυτά τα 9 ηλεκτρικά τρένα (Ν1, 4, 6, 7, 8) ενώ τα υπόλοιπα 4 της ελβετικής FFS-SBB εκποιήθηκαν, εκτός από το τρένο με το Ν9 που είχε διαφορετική τύχη.

Πηγή:
- Nuova vita in Grecia per gli ETR.470
http://www.ferrovie.it/portale/articoli/7660

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου