Παρασκευή 22 Ιουνίου 2018

Tί δεν ήταν τελικά υποχρεωτικές οι ιδιωτικοποιήσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Υπήρχε κι άλλη εναλλακτική;

Και αν για την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διακύβευμα ήταν τα 700 εκ. χρέη τι ανάγκασε την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ;

Αρχής γενομένης από την 1η Σεπτεμβρίου ξεκινά η αναδιάρθρωση των Λιθουανικών Σιδηροδρόμων (Lithuanian Railways), καθώς η κυβέρνηση της χώρας έδωσε την έγκρισή της στις σχετικές προτάσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Σύμφωνα με το κατατεθέν πλάνο, οι Lithuanian Railways θα «σπάσουν» σε τρία ξεχωριστά τμήματα: των επιβατικών μεταφορών, των εμπορευματικών μεταφορών και των υποδομών. Και τα τρία θα ελέγχονται από μια κατά 100% κρατική εταιρεία holding.

Σύμφωνα με τον Λιθουανό υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Rokas Masiulis, η νέα δομή της Lithuanian Railways βασίστηκε στο γερμανικό μοντέλο και επιλέχθηκε «σύμφωνα με την πλέον προηγμένη διεθνή πρακτική».



Σύμφωνα με τον ίδιο, η αναδιαμόρφωση της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας δεν είναι «δραστικά ριζική», καθώς στόχος είναι να προστατεύσει εγκαταστάσεις στρατηγικής σημασίας για την εθνική ασφάλεια της χώρας.

Οι Lithuanian Railways θα «παραμείνουν υπό κρατικό έλεγχο», αλλά θα γίνουν μια επιχείρηση «πιο διαφανής, οικονομικά σταθερή και εύκολη σε διαχείριση», καταλήγει ο Masiulis.


Πηγή:
- Με γερμανικό μοντέλο η αναδιάρθρωση των Λιθουανικών Σιδηροδρόμων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου