Παρασκευή 22 Ιουνίου 2018

Θα ξανακυκλοφορήσει το τραίνο στην Αργολίδα; Παλινδρομήσεις άνευ στρατηγικής...


Τελικά αυτό που λείπει από αυτή τη χώρα είναι μάλλον η στρατηγική...

1. ολοκληρώθηκε το έργο της ανακαίνισης της μετρικής γραμμής στην Πελοπόννησο.
2. αναβαθμίστηκε το Μηχανοστάσιο Καλαμάτας με εξοπλισμό εργοστασιακό ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει αυτόνομα το μετρικό τροχαίο υλικό,
3. Αμέσως μετά (και παρά την ανακαίνιση της γραμμής και την αναβάθμιση του Μηχανοστασίου Καλαμάτας) κρίθηκε τελικά η χρήση του μετρικού δικτύου ασύμφορη και αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων σχεδόν στο σύνολο του μετρικού δικτύου.
4. στη συνέχεια έκλεισαν οι Σιδηροδρομικοί Σταθμοί, Μηχανοστάσια κλπ
5. Το προσωπικό μετατάχθηκε σε νοσοκομεία και αρχαιολογική υπηρεσία
6. το τροχαίο υλικό βανδαλίστηκε, έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από κυκλώματα πώλησης σκραπ και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε ελεγχόμενους χώρους για να διασωθεί
7. και μετά από όλα αυτά σήμερα μιλάμε για επαναλειτουργία...

Πέρα από την παντελή έλλειψη στρατηγικής που αποδεικνύεται από τα παραπάνω, προκειμένου να επαναλειτουργήσει το τραίνο στην Αργολίδα προκύπτουν τα ακόλουθα λειτουργικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν πριν παρθεί η απόφαση  για να αποφύγουμε ανάλογα πισογυρίσματα:
1) Που θα συντηρείται το τροχαίο υλικό (με δεδομένη τη διακοπή της σύνδεσης της Αθήνας με το μετρικό δίκτυο);
2) Ποιος θα το συντηρεί (με δεδομένες τις μετατάξεις του προσωπικού);
3) Ποιος θα το εξασφαλίσει από άποψη κυκλοφορίας (Σταθμάρχες κλειδούχοι, μηχανοδηγοί);
4) Πόσο θα κοστίσει η αρχική ανάταξη του δικτύου και των υποστηρικτικών υποδομών;
5) Πόσο θα κοστίζει η λειτουργία του τραίνου ανά μήνα (ή ανά έτος)
6) και τέλος ποιος θα αναλάβει αυτό το κόστος; 
- η ΤΡΑΙΝΟΣΕ;, 
- ο ΟΣΕ, 
- το υπουργείο μέσω της επιδότησης των άγονων γραμμών;
- οι τοπικοί φορείς (Δήμοι, Περιφέρεια, κλπ);

Ελπίζουμε οι σημερινοί αρμόδιοι να αποφύγουν τα λάθη του παρελθόντος και να μην πάρουν βιαστικές αποφάσεις, χωρίς ολοκληρωμένη μελέτη και στρατηγικό σχεδιασμό...


Στη συνέχεια παραθέτουμε το σχετικό δημοσίευμα από το anagnostis.org:

Αραγές μέτωπο για την επαναλειτουργία του τρένου στην Αργολίδα - Ποιά μόνη προϋπόθεση θέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να ξαναβάλει συρμούς στις ράγες.
Συνάντηση πραγματοποιήθηκε προχθές Τρίτη 29/6 στα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατόπιν αιτήματος της Πρωτοβουλίας Πολιτών για την Επαναλειτουργία Τώρα του Τραίνου στην Αργολίδα για να διερευνηθούν οι προθέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε σχέση με την έναρξη δρομολογίων στη γραμμή Κόρινθος - Μυκήνες - Άργος - Ναύπλιο.


Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδιαφέρεται έντονα να κυκλοφορήσει συρμούς όταν θα είναι αναταγμένη η σιδηροδρομική γραμμή της Αργολίδας σε καθημερινή συχνότητα. Ήδη έχει ξεκινήσει επικοινωνία με την διοίκηση του ΟΣΕ για τον συντονισμό των απαιτούμενων ενεργειών. Ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας, ότι εφόσον ο ΟΣΕ ολοκληρώσει τις τεχνικές εργασίες που θα επαναφέρουν τη γραμμή σε λειτουργικό πλαίσιο, ο συγκεκριμένος πάροχος σιδηροδρομικού έργου επιθυμεί ταυτόχρονα να κινήσει τρένα σε αυτή.
Συνάντηση Πρωτοβουλίας με ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Επομένως, σε προτεραιότητα η Πρωτοβουλία Πολιτών θα επιδιώξει ευρεία σύσκεψη στην Αργολίδα με την διοίκηση του ΟΣΕ για να προκύψει χρονοδιάγραμμα ανάταξης της εν λόγω γραμμής.
Να σημειωθεί πως ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία εκπόνησης μελέτης βιωσιμότητας από τον Δήμο Ναυπλιέων σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.
Συνάντηση Πρωτοβουλίας με ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Συμμετείχαν στην συζήτηση ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, ο διευθυντής επιβατικών μεταφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θεόδωρος Τόλιας, η σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αιμιλία Μαρκοπούλου, οι βουλευτές Αργολίδας Γιάννης Ανδριανός και Γιάννης Μανιάτης, συνεργάτιδα του βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Γκιόλα, ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτρης Κωστούρος, ο Κώστας Γκαργκάσουλας Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αργολίδας, ο Γιάννης Κουλεντιανός συνεργάτης της Αναπτυξιακής Επιμελητηριακής, ο Σπύρος Φασούλας υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου, ο Απόλλωνας Κύρκος μέλος της διαχείρισης του σιδηροδρομικού φόρουμ Amnizia και από την πλευρά της Πρωτοβουλίας Πολιτών οι Δημήτρης Νόνης και Βαγγέλης Ντάνης.

Πηγή:
- Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να βάλει τρένα στην γραμμή Κόρινθος - Ναύπλιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου