Αυτό που συμβαίνει στον σιδηρόδρομο ξεπερνά κάθε φαντασία. Για σχεδόν 200 μέτρα (μπορεί και λιγότερο) ηλεκτροκίνητο τρένο δεν μπορεί να μπει στην Αθήνα!
Του Φώτη Φωτεινού
Δυστυχώς, παρά την ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές – Τιθορέα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητα τρένα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, καθώς το τμήμα από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών έως τον Σ.Σ. Πειραιά ανήκει σε άλλη εργολαβία, η οποία είναι σε εξέλιξη.
Η ηλεκτροκίνηση έχει φτάσει λίγο έξω από τον κεντρικό σταθμό (στα «ψαλίδια», όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί), ωστόσο χωρίς να συνδεθούν οι τρεις γραμμές κυκλοφορίας (1η, 2η και 3η γραμμή) για απόσταση λιγότερη των διακοσίων μέτρων.
Ενδεικτική είναι η επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θανάση Βούρδα, στην οποία, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα ακόλουθα:
«Η ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης έως την Τιθορέα, όχι μόνο δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα εάν δεν συνδεθεί ο Σ.Σ. Αθηνών, αλλά κινδυνεύει να επιφέρει τεράστια ζημία, τόσο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και στο δίκτυο, διότι:
1. Εάν τάχιστα δεν ηλεκτροδοτηθεί και δεν πραγματοποιηθεί η κυκλοφορία ηλεκτροκίνητα, ελλοχεύει ο κίνδυνος για νέους βανδαλισμούς και κλοπές, καθώς οι επιτήδειοι θα δρουν ανενόχλητοι και
2. Πέραν του οικονομικού κόστους που θα επιβαρύνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο είναι «κάποια εκατομμύρια» λόγω πετρελαιοκίνησης, υφίσταται σοβαρό πρόβλημα με το δηζελοκίνητο τροχαίο υλικό, το οποίο βιώνει τα όριά του, χωρίς δυστυχώς εναλλακτικές λύσεις».
Μάλιστα, η ΠΟΣ ζητά να καταβληθεί άμεσα κάθε δυνατή προσπάθεια, έτσι ώστε να καλυφθούν τα διακόσια μέτρα περίπου με ηλεκτροκίνηση στο Σ.Σ. Αθηνών, «αποσοβώντας έτσι και τον κίνδυνο του χλευασμού και της απαξίωσης από κάθε κακόβουλο που καραδοκεί να στοχοποιήσει το σιδηρόδρομο».
Η μη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης έως τον κεντρικό σταθμό των Αθηνών έχει προβληματίσει, τόσο τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και τους νέους ιδιοκτήτες, τους Ιταλούς της FS, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα πιέσουν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για την επίσπευση και τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης των έργων.
Χαρακτηριστικά, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σημαίνει εξοικονόμηση χρημάτων από το πετρέλαιο, λιγότερες βλάβες από τα ηλεκτροκίνητα και εξοικονόμηση προσωπικού. Για τους επιβάτες, καλύτερες υπηρεσίες και ελαχιστοποίηση καθυστερήσεων.
Το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από Αχαρνές – Τιθορέα, που κατέστη αναγκαίο, λόγω εκτεταμένων κλοπών και δολιοφθορών, ανατέθηκε στην «Τέρνα Ενεργειακή» τον Ιούνιο του 2013, με αρχικό κόστος 21,8 εκατ. Μάλιστα, το έργο χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς πόρους.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβανόταν η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του συστήματος Τηλεδιοίκησης, στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στη σύμβαση έχει συμπεριληφθεί ως προαίρεση και η προσωρινή (έως την υπογειοποίησή του) ηλεκτροκίνηση του τμήματος σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.
Στο σημείο αυτό εντοπίζεται το πρόβλημα. Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να «μπει» στον σταθμό Αθηνών, διότι το τμήμα «Σ.Σ Πειραιά ‐ Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών» ανήκει σε άλλη εργολαβία.
Ειδικότερα, το εν λόγω έργο, αξίας 13,64 εκατ. ευρώ, έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία Άκτωρ – Τέρνα. Το ευρύτερο έργο, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά τη συνέχεια της «περιβόητης» σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού, περιλαμβάνει βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ανακαίνιση του Σ.Σ. Αθηνών, με νέες αποβάθρες, στέγαστρα, διαβάσεις πεζών, κτλ.
Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιάς - Αθήνα, συμβάλλοντας στην αύξηση της χωρητικότητάς του, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί, τόσο την προαστιακή, όσο και την υπεραστική μεταφορική κίνηση.
Η συγκεκριμένη εργολαβία υπογράφτηκε τον Οκτώβριο του 2015, ωστόσο – σύμφωνα με σιδηροδρομικούς – παρουσιάζει καθυστερήσεις, λόγω εκκρεμών ζητημάτων από την σύμβαση του 2005.
Ναι, εκείνη την σύμβαση που ανατέθηκε σαν Ολυμπιακό έργο, μετά… την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, σχεδόν με μηδενική έκπτωση στην κοινοπραξία Ακτωρ – Τέρνα – Siemens.
Πηγή:
- Άκτωρ και Τέρνα «κρατούν το μέλλον» του σιδηροδρόμου. Θα βάλουν «τάξη» ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ;
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/15434-aktor-kai-terna-kratoyn-to-mellon-tou-sidirodromou-tha-valoun-taksi-ose-ergose.html
Του Φώτη Φωτεινού
Δυστυχώς, παρά την ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές – Τιθορέα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητα τρένα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, καθώς το τμήμα από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών έως τον Σ.Σ. Πειραιά ανήκει σε άλλη εργολαβία, η οποία είναι σε εξέλιξη.
Η ηλεκτροκίνηση έχει φτάσει λίγο έξω από τον κεντρικό σταθμό (στα «ψαλίδια», όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί), ωστόσο χωρίς να συνδεθούν οι τρεις γραμμές κυκλοφορίας (1η, 2η και 3η γραμμή) για απόσταση λιγότερη των διακοσίων μέτρων.
Ενδεικτική είναι η επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θανάση Βούρδα, στην οποία, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα ακόλουθα:
«Η ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης έως την Τιθορέα, όχι μόνο δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα εάν δεν συνδεθεί ο Σ.Σ. Αθηνών, αλλά κινδυνεύει να επιφέρει τεράστια ζημία, τόσο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και στο δίκτυο, διότι:
1. Εάν τάχιστα δεν ηλεκτροδοτηθεί και δεν πραγματοποιηθεί η κυκλοφορία ηλεκτροκίνητα, ελλοχεύει ο κίνδυνος για νέους βανδαλισμούς και κλοπές, καθώς οι επιτήδειοι θα δρουν ανενόχλητοι και
2. Πέραν του οικονομικού κόστους που θα επιβαρύνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο είναι «κάποια εκατομμύρια» λόγω πετρελαιοκίνησης, υφίσταται σοβαρό πρόβλημα με το δηζελοκίνητο τροχαίο υλικό, το οποίο βιώνει τα όριά του, χωρίς δυστυχώς εναλλακτικές λύσεις».
Μάλιστα, η ΠΟΣ ζητά να καταβληθεί άμεσα κάθε δυνατή προσπάθεια, έτσι ώστε να καλυφθούν τα διακόσια μέτρα περίπου με ηλεκτροκίνηση στο Σ.Σ. Αθηνών, «αποσοβώντας έτσι και τον κίνδυνο του χλευασμού και της απαξίωσης από κάθε κακόβουλο που καραδοκεί να στοχοποιήσει το σιδηρόδρομο».
Η μη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης έως τον κεντρικό σταθμό των Αθηνών έχει προβληματίσει, τόσο τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και τους νέους ιδιοκτήτες, τους Ιταλούς της FS, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα πιέσουν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για την επίσπευση και τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης των έργων.
Χαρακτηριστικά, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σημαίνει εξοικονόμηση χρημάτων από το πετρέλαιο, λιγότερες βλάβες από τα ηλεκτροκίνητα και εξοικονόμηση προσωπικού. Για τους επιβάτες, καλύτερες υπηρεσίες και ελαχιστοποίηση καθυστερήσεων.
Το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από Αχαρνές – Τιθορέα, που κατέστη αναγκαίο, λόγω εκτεταμένων κλοπών και δολιοφθορών, ανατέθηκε στην «Τέρνα Ενεργειακή» τον Ιούνιο του 2013, με αρχικό κόστος 21,8 εκατ. Μάλιστα, το έργο χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς πόρους.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβανόταν η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του συστήματος Τηλεδιοίκησης, στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στη σύμβαση έχει συμπεριληφθεί ως προαίρεση και η προσωρινή (έως την υπογειοποίησή του) ηλεκτροκίνηση του τμήματος σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.
Στο σημείο αυτό εντοπίζεται το πρόβλημα. Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να «μπει» στον σταθμό Αθηνών, διότι το τμήμα «Σ.Σ Πειραιά ‐ Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών» ανήκει σε άλλη εργολαβία.
Ειδικότερα, το εν λόγω έργο, αξίας 13,64 εκατ. ευρώ, έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία Άκτωρ – Τέρνα. Το ευρύτερο έργο, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά τη συνέχεια της «περιβόητης» σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού, περιλαμβάνει βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ανακαίνιση του Σ.Σ. Αθηνών, με νέες αποβάθρες, στέγαστρα, διαβάσεις πεζών, κτλ.
Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιάς - Αθήνα, συμβάλλοντας στην αύξηση της χωρητικότητάς του, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί, τόσο την προαστιακή, όσο και την υπεραστική μεταφορική κίνηση.
Η συγκεκριμένη εργολαβία υπογράφτηκε τον Οκτώβριο του 2015, ωστόσο – σύμφωνα με σιδηροδρομικούς – παρουσιάζει καθυστερήσεις, λόγω εκκρεμών ζητημάτων από την σύμβαση του 2005.
Ναι, εκείνη την σύμβαση που ανατέθηκε σαν Ολυμπιακό έργο, μετά… την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, σχεδόν με μηδενική έκπτωση στην κοινοπραξία Ακτωρ – Τέρνα – Siemens.
Πηγή:
- Άκτωρ και Τέρνα «κρατούν το μέλλον» του σιδηροδρόμου. Θα βάλουν «τάξη» ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ;
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/15434-aktor-kai-terna-kratoyn-to-mellon-tou-sidirodromou-tha-valoun-taksi-ose-ergose.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου