- υγρασίας (βροχή, πάχνη)
- μεγάλη ανωφέρεια,
- λάδια,
- πεσμένα φύλα,
- κάμπιες κλπ
Η επιτόπια ολίσθηση συχνά προκαλεί βλάβη στην κεφαλή της σιδηροτροχιάς. Στην ουσία μπορούμε να πούμε ότι ο τροχός σκάβει την ράγια λόγω της μεγάλης τριβής των τροχών που περιστρέφονται - σπινιάρουν στο ίδιο σημείο (εξού και επιτόπια). Η φθορά αυτή αποφεύγεται αν ο μηχανοδηγός αντιληφθεί έγκαιρα την επιτόπια ολίσθηση και αντιδράσει ρίχνοντας άμμο. Αν η φθορά είναι μικρή μπορεί να γίνει μικροδιόρθωση της ράγιας με ειδικό μηχάνημα. Διαφορετικά πρέπει το φθαρμένο τμήμα να αντικατασταθεί.
Πηγές:
- Λυμπέρης Κ., Σιδηροδρομική Θεωρία και Εφαρμογές, Λέκτορας Ε.Μ.Π., Σχολή Πολιτικών Μηχανικών, Εργαστήριο Σιδηροδρομικής και μεταφορών, Αθήνα Ιούλιος 2007.
- Δοκουμετζίδης Γιάννης, Κούσιος Δημήτρης, Μαλασπίνας Αλέξανδρος, Συγκοινωνιακά Έργα (Σιδηρόδρομοι Αερολιμένες), Ίδρυμα Ευγενίδου, 1980
- Locomotive wheelslip
https://en.wikipedia.org/wiki/Locomotive_wheelslip
- Epic wheelslip!
https://www.youtube.com/watch?v=VZdURcRjEXM
- INSANE CSX Locomotive Wheel Slip
https://www.youtube.com/watch?v=dSmtV8hrlAY
Προσθέτω ένα σχόλιο που έκανε στο FB ο συνάδελφος Harris Paterakis:
Εκτός από τη σιδηροτροχιά, ζημιά από την επιτόπια έχουμε και στους τροχούς. Μαρτενσιτοποίηση και αρχές ρηγμάτων. Συμπληρώνω το άκρως διαφωτιστικό κείμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου