Tο ταξίδι νόστου της ατμήλατης ΔΚ8001 στην πατρίδα της μeτά την περιποίηση "lifting" που έλαβε από τους "εραστές" σιδηροδρομικούς μαστόρους,έτοιμη για νέες περιπέτειες στα στενά του Βουραϊκού ποταμού!
Μετά από χρόνια ακινησίας, η «ιστορική» ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 που κάποτε έκανε το δρομολόγιο Διακοπτό-Ζαχλωρού-Καλάβρυτα σφυρίζει και πάλι στην ορεινή Αχαΐα, στο φαράγγι του Βουραϊκού.
Ειδικότερα, η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ), κατόπιν αιτήματος του ΟΣΕ, πριν από λίγους μήνες ανέλαβε τη μεταφορά της στο Εργοστάσιο της εταιρείας στον Πειραιά, προκειμένου να την ανακατασκευάσει εξ ολοκλήρου και να την παραδώσει στον ΟΣΕ.
Όπως δήλωσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου «παραδίδουμε σήμερα στον ΟΣΕ την ατμήλατη μηχανή πλήρως ανακατασκευασμένη, σε άριστη κατάσταση προκειμένου σύντομα να κάνει και πάλι ένα από τα ωραιότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια της χώρας. Οι άνθρωποι της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. εργάστηκαν δύο μήνες με πολύ αγάπη και σεβασμό στην ιστορία της ατμήλατης για να επαναδρομολογηθεί».
Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος εγκαινιάστηκε επί κυβερνήσεως Χαριλάου Τρικούπη το 1896, ενώ η ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 αποτελεί ιστορικό κομμάτι του σιδηροδρομικού στόλου της χώρας και η αξιοποίησή της θα δώσει σίγουρα χαρά στους φίλους του τρένου.
Από μέρους του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος δήλωσε ότι «σήμερα είναι μία ιστορική στιγμή για τον ΟΣΕ και τον Σιδηρόδρομο γιατί λειτουργεί και πάλι μία εμβληματική ατμήλατη μηχανή, η ΔΚ 8001. Πέραν του ισχυρού συμβολισμού που εκπέμπει η σημερινή εκδήλωση, σηματοδοτεί και την αφετηρία για την οργάνωση του σιδηροδρομικού θεματικού τουρισμού στη χώρα μας σε νέα βάση, κάτι που θα γίνει πραγματικότητα με την συνεργασία των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ με την Αυτοδιοίκηση και φορείς που σχετίζονται με τον σιδηρόδρομο».
Πηγή:
- Οι φωτογραφίες είναι από τον Τάκη Καπασά και τον Αρτέμη Κλώνο.
- Ο Μουτζούρης "σφυρίζει" και πάλι! Παραδόθηκε στον ΟΣΕ η ατμήλατη μηχανή
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/11451-i-eessty-anelave-tin-anakataskevi-tou-moutzoyri.html
Μετά από χρόνια ακινησίας, η «ιστορική» ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 που κάποτε έκανε το δρομολόγιο Διακοπτό-Ζαχλωρού-Καλάβρυτα σφυρίζει και πάλι στην ορεινή Αχαΐα, στο φαράγγι του Βουραϊκού.
Ειδικότερα, η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ), κατόπιν αιτήματος του ΟΣΕ, πριν από λίγους μήνες ανέλαβε τη μεταφορά της στο Εργοστάσιο της εταιρείας στον Πειραιά, προκειμένου να την ανακατασκευάσει εξ ολοκλήρου και να την παραδώσει στον ΟΣΕ.
Όπως δήλωσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου «παραδίδουμε σήμερα στον ΟΣΕ την ατμήλατη μηχανή πλήρως ανακατασκευασμένη, σε άριστη κατάσταση προκειμένου σύντομα να κάνει και πάλι ένα από τα ωραιότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια της χώρας. Οι άνθρωποι της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. εργάστηκαν δύο μήνες με πολύ αγάπη και σεβασμό στην ιστορία της ατμήλατης για να επαναδρομολογηθεί».
Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος εγκαινιάστηκε επί κυβερνήσεως Χαριλάου Τρικούπη το 1896, ενώ η ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 αποτελεί ιστορικό κομμάτι του σιδηροδρομικού στόλου της χώρας και η αξιοποίησή της θα δώσει σίγουρα χαρά στους φίλους του τρένου.
Από μέρους του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος δήλωσε ότι «σήμερα είναι μία ιστορική στιγμή για τον ΟΣΕ και τον Σιδηρόδρομο γιατί λειτουργεί και πάλι μία εμβληματική ατμήλατη μηχανή, η ΔΚ 8001. Πέραν του ισχυρού συμβολισμού που εκπέμπει η σημερινή εκδήλωση, σηματοδοτεί και την αφετηρία για την οργάνωση του σιδηροδρομικού θεματικού τουρισμού στη χώρα μας σε νέα βάση, κάτι που θα γίνει πραγματικότητα με την συνεργασία των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ με την Αυτοδιοίκηση και φορείς που σχετίζονται με τον σιδηρόδρομο».
Πηγή:
- Οι φωτογραφίες είναι από τον Τάκη Καπασά και τον Αρτέμη Κλώνο.
- Ο Μουτζούρης "σφυρίζει" και πάλι! Παραδόθηκε στον ΟΣΕ η ατμήλατη μηχανή
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/11451-i-eessty-anelave-tin-anakataskevi-tou-moutzoyri.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου