της Μαρίας Μόσχου
Δεκάδες έργα που στόχο έχουν την αύξηση των ταχυτήτων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υλοποιούνται αυτή τη στιγμή από τον ΟΣΕ, ωστόσο πολλά πρέπει ακόμα να γίνουν με προτεραιότητα τις ισόπεδες διαβάσεις και την περίφραξη του δικτύου ώστε να αποφεύγουν τις κλοπές αλλά και τις εισχωρήσεις ζώων. Σχεδόν στο σύνολο του ηλεκτροκινούμενου δικτύου ανατέθηκε η κοπή μεγάλων δεντριών και περιορισμένες εκχορτώσεις – εκθαμνώσεις εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής με στόχο την καλύτερη διέλευση των τρένων χωρίς προβλήματα.
Όμως η νέα διοίκηση του ΟΣΕ έχει πολύ δουλειά μπροστά της καθώς και αρκετή πίεση από την ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να προχωρήσει σε παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο που μπορεί μεν να κοστίζουν ακριβά, ωστόσο θα οδηγήσουν σε σημαντική εξοικονόμηση σημαντικών ποσών από τις κλοπές και τους εκτροχιασμούς.
Δεν ένια τυχαίο ότι ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φ. Τσαλίδης, έχει ανακοινώσει πως έχει ξεκινήσει η κατασκευή νέων υπερσύγχρονων τρένων υψηλών ταχυτήτων, υβριδικής τεχνολογίας που θα έρθουν στην Ελλάδα το 2022. Τα τρένα αυτά θα είναι ότι πιο καινούργιο έχει να παρουσιάσει η σιδηροδρομική βιομηχανία στην Ευρώπη και θα κινούνται με ένα συνδυασμό ηλεκτρισμού, ντίζελ και μπαταρίας.
Ενδιάμεσα το 2020, θα έρθουν έως 8 πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα για να καλύψουν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το οποίο υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθούν τα έργα και να γίνεται τακτική συντήρηση, θα μπορεί να διεξάγεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά.
Οι κλοπές στο ελληνικό δίκτυο
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχει πάρει τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της κλοπής στην χώρα μας με τους «επιτήδειους» να κλέβουν τόσο σιδηροδρομική υποδομή όσο και τροχαίο υλικό που ακόμα και αν πωλούσε για σκραπ το ελληνικό Δημόσιο θα είχε έσοδα που θα ξεπερνούσαν τα 15 κατ. ευρώ!
«Άριστα» οργανωμένες ομάδες, με διακριτούς ρόλους και πλήρη εξοπλισμό αφαιρούν περίτεχνα τμήματα ακόμα και μεταλλικών γεφυρών ακυρώνοντας δεκάδες δρομολόγια!
Οι κλοπές αφορούν κυρίως τα καλώδια της ηλεκτροκίνησης που είναι κατασκευασμένα από χαλκό αλλά οι κλέφτες δεν διστάζουν κατά καιρούς να αφαιρέσουν ακόμη και ράγες από το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ως προς τη ζημιά του ελληνικού δημόσιου μόνο σε τρεις πλήρως ταυτοποιημένες περιπτώσεις το 2017 η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ, ενώ η εκτιμώμενη ποσότητα εκποιήσιμου υλικού υπερέβαινε τα 500.000 κιλά.
Το παράδειγμα της Βρετανίας
Η χώρα με τις λιγότερες κλοπές τροχαίου υλικού είναι η Βρετανία η οποία μετά από απώλειες εκατομμύριων ευρώ στο δίκτυό της προχώρησε σε «θωράκιση» της σιδηροδρομικής γραμμής.
Ειδικότερα εξαιτίας του τεράστιου κόστους για φύλαξη των εγκαταστάσεων από ανθρώπινο δυναμικό η Βρετανία προχώρησε σε εγκατάσταση οπτικής ίνας εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής η οποία καταγράφει τους ήχους που πραγματοποιούνται. Οι ήχοι έχουν κωδικοποιηθεί ώστε να αναγνωρίζεται από τι προέρχεται. Έτσι αν υπάρχει παραβίαση γνωρίζουν αν είναι κάποιο ζώο, καιρικό φαινόμενο ή ανθρώπινη παρέμβαση.
Σύμφωνα με το σύστημα αυτό εφόσον σε απαγορευμένη περιοχή πλησιάσει άνθρωπος, αποστέλλεται άμεσα σήμα στην αστυνομία!
Το νέο αυτό σύστημα μείωσε τις περιπολίες της βρετανικής αστυνομίας η οποία κυκλοφορούσε με …τρένα «φαντάσματα» μέσα στη νύχτα για να περιορίσει το «πλιάτσικο» που γινόταν καθημερινά από τους κλέφτες μετάλλων!
Δεν είναι τυχαίο ότι το φαινόμενο στη Βρετανία είχε πάρει τέτοιες διαστάσεις που μυστικοί αστυνομικοί ταξίδευαν με ειδικές αμαξοστοιχίες στους νεκρούς χρόνους της νύχτας, σε μια προσπάθεια να συλλάβουν τους κλέφτες μετάλλων επ’ αυτοφώρω. Οι κλοπές είχαν απογυμνώσει εντελώς την σιδηροδρομική εταιρεία η οποία μέσα σε ένα χρόνο αναγκαζόταν να ακυρώσει πάνω από 3.000 δρομολόγια λόγω κλοπών καλωδίων χαλκού σε όλο το αγγλικό δίκτυο.
Οι μηχανές – που ονομάστηκαν τραίνα φαντάσμα – ταξίδευαν με τα φώτα τους σβηστά και τους κινητήρες να λειτουργούν υπόκωφα ώστε να επιτρέπουν στους ειδικούς αξιωματικούς της αστυνομίας, που είναι εξοπλισμένοι με υπέρυθρες κάμερες, να εντοπίσουν και να συλλάβουν τους ανυποψίαστους εγκληματίες στην πράξη.
Και αυτό προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές της εταιρείας σιδηροδρομικής υποδομής Network Rail που ξεπερνούσαν τα 10 εκατ. από κλοπές μετάλλων, τα οποία και μετακύλησε στους επιβάτες μέσω της αύξησης των εισιτηρίων.
Πηγή:
- ΟΣΕ: Απαιτούνται παρεμβάσεις για να «φιλοξενήσει» το ελληνικό δίκτυο υπερταχεία τρένα
https://www.movenews.gr/ose-apaitoyntai-parembaseis-gia-na-filejenisei-to-ellhniko-diktyo-ypertazeia-trena/?fbclid=IwAR3FApvwOh2hP5rXJrcMjktDbikavG2Ss6mK9EB4tedmqLcdjU0_phdJ7hY
Δεκάδες έργα που στόχο έχουν την αύξηση των ταχυτήτων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υλοποιούνται αυτή τη στιγμή από τον ΟΣΕ, ωστόσο πολλά πρέπει ακόμα να γίνουν με προτεραιότητα τις ισόπεδες διαβάσεις και την περίφραξη του δικτύου ώστε να αποφεύγουν τις κλοπές αλλά και τις εισχωρήσεις ζώων. Σχεδόν στο σύνολο του ηλεκτροκινούμενου δικτύου ανατέθηκε η κοπή μεγάλων δεντριών και περιορισμένες εκχορτώσεις – εκθαμνώσεις εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής με στόχο την καλύτερη διέλευση των τρένων χωρίς προβλήματα.
Όμως η νέα διοίκηση του ΟΣΕ έχει πολύ δουλειά μπροστά της καθώς και αρκετή πίεση από την ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να προχωρήσει σε παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο που μπορεί μεν να κοστίζουν ακριβά, ωστόσο θα οδηγήσουν σε σημαντική εξοικονόμηση σημαντικών ποσών από τις κλοπές και τους εκτροχιασμούς.
Δεν ένια τυχαίο ότι ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φ. Τσαλίδης, έχει ανακοινώσει πως έχει ξεκινήσει η κατασκευή νέων υπερσύγχρονων τρένων υψηλών ταχυτήτων, υβριδικής τεχνολογίας που θα έρθουν στην Ελλάδα το 2022. Τα τρένα αυτά θα είναι ότι πιο καινούργιο έχει να παρουσιάσει η σιδηροδρομική βιομηχανία στην Ευρώπη και θα κινούνται με ένα συνδυασμό ηλεκτρισμού, ντίζελ και μπαταρίας.
Ενδιάμεσα το 2020, θα έρθουν έως 8 πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα για να καλύψουν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το οποίο υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθούν τα έργα και να γίνεται τακτική συντήρηση, θα μπορεί να διεξάγεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά.
Οι κλοπές στο ελληνικό δίκτυο
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχει πάρει τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της κλοπής στην χώρα μας με τους «επιτήδειους» να κλέβουν τόσο σιδηροδρομική υποδομή όσο και τροχαίο υλικό που ακόμα και αν πωλούσε για σκραπ το ελληνικό Δημόσιο θα είχε έσοδα που θα ξεπερνούσαν τα 15 κατ. ευρώ!
«Άριστα» οργανωμένες ομάδες, με διακριτούς ρόλους και πλήρη εξοπλισμό αφαιρούν περίτεχνα τμήματα ακόμα και μεταλλικών γεφυρών ακυρώνοντας δεκάδες δρομολόγια!
Οι κλοπές αφορούν κυρίως τα καλώδια της ηλεκτροκίνησης που είναι κατασκευασμένα από χαλκό αλλά οι κλέφτες δεν διστάζουν κατά καιρούς να αφαιρέσουν ακόμη και ράγες από το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ως προς τη ζημιά του ελληνικού δημόσιου μόνο σε τρεις πλήρως ταυτοποιημένες περιπτώσεις το 2017 η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ, ενώ η εκτιμώμενη ποσότητα εκποιήσιμου υλικού υπερέβαινε τα 500.000 κιλά.
Το παράδειγμα της Βρετανίας
Η χώρα με τις λιγότερες κλοπές τροχαίου υλικού είναι η Βρετανία η οποία μετά από απώλειες εκατομμύριων ευρώ στο δίκτυό της προχώρησε σε «θωράκιση» της σιδηροδρομικής γραμμής.
Ειδικότερα εξαιτίας του τεράστιου κόστους για φύλαξη των εγκαταστάσεων από ανθρώπινο δυναμικό η Βρετανία προχώρησε σε εγκατάσταση οπτικής ίνας εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής η οποία καταγράφει τους ήχους που πραγματοποιούνται. Οι ήχοι έχουν κωδικοποιηθεί ώστε να αναγνωρίζεται από τι προέρχεται. Έτσι αν υπάρχει παραβίαση γνωρίζουν αν είναι κάποιο ζώο, καιρικό φαινόμενο ή ανθρώπινη παρέμβαση.
Σύμφωνα με το σύστημα αυτό εφόσον σε απαγορευμένη περιοχή πλησιάσει άνθρωπος, αποστέλλεται άμεσα σήμα στην αστυνομία!
Το νέο αυτό σύστημα μείωσε τις περιπολίες της βρετανικής αστυνομίας η οποία κυκλοφορούσε με …τρένα «φαντάσματα» μέσα στη νύχτα για να περιορίσει το «πλιάτσικο» που γινόταν καθημερινά από τους κλέφτες μετάλλων!
Δεν είναι τυχαίο ότι το φαινόμενο στη Βρετανία είχε πάρει τέτοιες διαστάσεις που μυστικοί αστυνομικοί ταξίδευαν με ειδικές αμαξοστοιχίες στους νεκρούς χρόνους της νύχτας, σε μια προσπάθεια να συλλάβουν τους κλέφτες μετάλλων επ’ αυτοφώρω. Οι κλοπές είχαν απογυμνώσει εντελώς την σιδηροδρομική εταιρεία η οποία μέσα σε ένα χρόνο αναγκαζόταν να ακυρώσει πάνω από 3.000 δρομολόγια λόγω κλοπών καλωδίων χαλκού σε όλο το αγγλικό δίκτυο.
Οι μηχανές – που ονομάστηκαν τραίνα φαντάσμα – ταξίδευαν με τα φώτα τους σβηστά και τους κινητήρες να λειτουργούν υπόκωφα ώστε να επιτρέπουν στους ειδικούς αξιωματικούς της αστυνομίας, που είναι εξοπλισμένοι με υπέρυθρες κάμερες, να εντοπίσουν και να συλλάβουν τους ανυποψίαστους εγκληματίες στην πράξη.
Και αυτό προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές της εταιρείας σιδηροδρομικής υποδομής Network Rail που ξεπερνούσαν τα 10 εκατ. από κλοπές μετάλλων, τα οποία και μετακύλησε στους επιβάτες μέσω της αύξησης των εισιτηρίων.
Πηγή:
- ΟΣΕ: Απαιτούνται παρεμβάσεις για να «φιλοξενήσει» το ελληνικό δίκτυο υπερταχεία τρένα
https://www.movenews.gr/ose-apaitoyntai-parembaseis-gia-na-filejenisei-to-ellhniko-diktyo-ypertazeia-trena/?fbclid=IwAR3FApvwOh2hP5rXJrcMjktDbikavG2Ss6mK9EB4tedmqLcdjU0_phdJ7hY
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου