Τις προηγούμενες μέρες ένα δημοσίευμα του Βαγγέλη Μανδραβέλη στην καθημερινή αναφερόταν στα "νέα" τραίνα που πρόκειται να φέρουν οι Ιταλοί στην Ελλάδα. Αναπαράχθηκε μάλιστα πολλαπλά από πολλά σιδηροδρομικά ιστολόγια αλλά και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο δημοσίευμα αυτό γινόταν λόγος για την πρόθεση των Ιταλών να προσφέρουν μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 ένα πιο γρήγορο δρομολόγιο στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης και πως σχεδιάζουν για το σκοπό αυτό να φέρουν στην Ελλάδα τα "άσπρα βέλη" (Frecciabianca) που "πιάνουν" 250 χλμ/ώρα.
Δεν γνωρίζουμε τις πηγές του άρθρου αλλά αξίζει να σχολιάσουμε τα παρακάτω:
1) τα Frecciabianca είναι μια υπηρεσία τραίνων υψηλής ταχύτητας που ξεκίνησε το 2011.
Τα τραίνα που καλύπτουν αυτά τα δρομολόγια είναι τα ακόλουθα:
α) τα Frecciabianca ETR.460 , ηλεκτρικές αυτοκινητάμαξες που όμως είναι κατασκευασμένες για δίκτυο ηλεκτροκίνησης με συνεχές ρεύμα 3000 V, και άρα δεν μπορούν να δρομολογηθούν στο ελληνικό δίκτυο ηλεκτροκίνησης όπου οι γραμμές φέρουν εναλλασσόμενο ρεύμα 25.000Volt.
β) τα Frecciabianca E.414 που είναι ηλεκτράμαξες που επίσης είναι κατασκευασμένες για δίκτυο ηλεκτροκίνησης με συνεχές ρεύμα 3000 V, και άρα δεν μπορούν να δρομολογηθούν στο ελληνικό δίκτυο ηλεκτροκίνησης όπου οι γραμμές φέρουν εναλλασσόμενο ρεύμα 25.000Volt.
και τέλος γ) τα Frecciabianca E.402B που είναι ηλεκτράμαξες που είναι κατασκευασμένες για δίκτυο ηλεκτροκίνησης τόσο με συνεχές ρεύμα 3000 V, όσο και με εναλλασσόμενο ρεύμα 25.000Volt και άρα από την άποψη της τροφοδοσίας θα μπορούσαν να "εργαστούν" στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ωστόσο ούτε αυτό είναι εφικτό γιατί οι Ηλεκτράμαξες E.402B είναι πολύ βαριές για το αδύναμο ελληνικό δίκτυο (κλάσης C - 20 με ανώτατο επιτρεπτό όριο βάρους 20 τόνους ανά άξονα) με συνολικό βάρος 89 τόνους που ξεπερνά κατά 9 ολόκληρους τόνους τους 80 τόνους .
(*) Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε (μετά από την ευγενική διόρθωση του φίλου Φραγκίσκος Έλλιοττ ότι και στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο στα νεοκατασκευασμένα τμήματα έχουμε τμηματικά αύξηση του μέγιστου επιτρεπτού βάρους κατά άξονα - δηλαδή γραμμή κλάσης D). (Βλ. σχετικά δήλωση δικτύου ΟΣΕ)
Θα μπορούσαν όμως μια χαρά να δρομολογηθούν στην γειτονική Τουρκία που τα τελευταία χρόνια κάνει απίστευτα σιδηροδρομικά άλματα και έχει αναβαθμίσει σχεδόν όλο το σιδηροδρομικό της δίκτυο σε κλάση D (22,5 τόνους ανά άξονα!!!)
Δεν γνωρίζουμε αν οι Ιταλοί σκοπεύουν να προβούν πρώτα σε ανακατασκευή των άσπρων βελών τους ώστε να είναι τεχνικά εφικτή η δρομολόγησή τους στη χώρα μας.
Ακόμη και αν το κάνουν αυτό όμως θα ααπιτηθεί πολύς χρόνος και μεγάλο κόστος και σίγουρα δεν προλαβαίνουν να τα δρομολογήσουν ανακατασκευασμένα στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2018....
Αν δεν πρόκειται όμως να γίνει ανακατασκευή το δημοσίευμα της καθημερινής είναι παντελώς ανακριβές και δεν ξέρουμε το γιατί...
Είχαν τόσο λάθος πληροφόρηση από τους Ιταλούς;;;
Πηγή:
- Νέα τρένα φέρνουν οι Ιταλοί για τον στόλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
http://www.kathimerini.gr/932125/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/nea-trena-fernoyn-oi-italoi-gia-ton-stolo-ths-trainose
- https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciabianca
- https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_ETR_460
- https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_E.414
- https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_E.402
- Δήλωση δικτύου ΟΣΕ
http://www.ose.gr/el/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%B7/%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BF%CF%85
Στο δημοσίευμα αυτό γινόταν λόγος για την πρόθεση των Ιταλών να προσφέρουν μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 ένα πιο γρήγορο δρομολόγιο στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης και πως σχεδιάζουν για το σκοπό αυτό να φέρουν στην Ελλάδα τα "άσπρα βέλη" (Frecciabianca) που "πιάνουν" 250 χλμ/ώρα.
Δεν γνωρίζουμε τις πηγές του άρθρου αλλά αξίζει να σχολιάσουμε τα παρακάτω:
1) τα Frecciabianca είναι μια υπηρεσία τραίνων υψηλής ταχύτητας που ξεκίνησε το 2011.
Τα τραίνα που καλύπτουν αυτά τα δρομολόγια είναι τα ακόλουθα:
α) τα Frecciabianca ETR.460 , ηλεκτρικές αυτοκινητάμαξες που όμως είναι κατασκευασμένες για δίκτυο ηλεκτροκίνησης με συνεχές ρεύμα 3000 V, και άρα δεν μπορούν να δρομολογηθούν στο ελληνικό δίκτυο ηλεκτροκίνησης όπου οι γραμμές φέρουν εναλλασσόμενο ρεύμα 25.000Volt.
β) τα Frecciabianca E.414 που είναι ηλεκτράμαξες που επίσης είναι κατασκευασμένες για δίκτυο ηλεκτροκίνησης με συνεχές ρεύμα 3000 V, και άρα δεν μπορούν να δρομολογηθούν στο ελληνικό δίκτυο ηλεκτροκίνησης όπου οι γραμμές φέρουν εναλλασσόμενο ρεύμα 25.000Volt.
και τέλος γ) τα Frecciabianca E.402B που είναι ηλεκτράμαξες που είναι κατασκευασμένες για δίκτυο ηλεκτροκίνησης τόσο με συνεχές ρεύμα 3000 V, όσο και με εναλλασσόμενο ρεύμα 25.000Volt και άρα από την άποψη της τροφοδοσίας θα μπορούσαν να "εργαστούν" στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ωστόσο ούτε αυτό είναι εφικτό γιατί οι Ηλεκτράμαξες E.402B είναι πολύ βαριές για το αδύναμο ελληνικό δίκτυο (κλάσης C - 20 με ανώτατο επιτρεπτό όριο βάρους 20 τόνους ανά άξονα) με συνολικό βάρος 89 τόνους που ξεπερνά κατά 9 ολόκληρους τόνους τους 80 τόνους .
(*) Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε (μετά από την ευγενική διόρθωση του φίλου Φραγκίσκος Έλλιοττ ότι και στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο στα νεοκατασκευασμένα τμήματα έχουμε τμηματικά αύξηση του μέγιστου επιτρεπτού βάρους κατά άξονα - δηλαδή γραμμή κλάσης D). (Βλ. σχετικά δήλωση δικτύου ΟΣΕ)
Θα μπορούσαν όμως μια χαρά να δρομολογηθούν στην γειτονική Τουρκία που τα τελευταία χρόνια κάνει απίστευτα σιδηροδρομικά άλματα και έχει αναβαθμίσει σχεδόν όλο το σιδηροδρομικό της δίκτυο σε κλάση D (22,5 τόνους ανά άξονα!!!)
Δεν γνωρίζουμε αν οι Ιταλοί σκοπεύουν να προβούν πρώτα σε ανακατασκευή των άσπρων βελών τους ώστε να είναι τεχνικά εφικτή η δρομολόγησή τους στη χώρα μας.
Ακόμη και αν το κάνουν αυτό όμως θα ααπιτηθεί πολύς χρόνος και μεγάλο κόστος και σίγουρα δεν προλαβαίνουν να τα δρομολογήσουν ανακατασκευασμένα στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2018....
Αν δεν πρόκειται όμως να γίνει ανακατασκευή το δημοσίευμα της καθημερινής είναι παντελώς ανακριβές και δεν ξέρουμε το γιατί...
Είχαν τόσο λάθος πληροφόρηση από τους Ιταλούς;;;
Πηγή:
- Νέα τρένα φέρνουν οι Ιταλοί για τον στόλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
http://www.kathimerini.gr/932125/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/nea-trena-fernoyn-oi-italoi-gia-ton-stolo-ths-trainose
- https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciabianca
- https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_ETR_460
- https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_E.414
- https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_E.402
- Δήλωση δικτύου ΟΣΕ
http://www.ose.gr/el/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%B7/%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BF%CF%85
Δείτε ακόμη:
Freccia Rossa, Freccia Argento, Freccia bianca: δείτε τα ιταλικά τραίνα "βέλη" υψηλών ταχυτήτων
Τα Freccia Rossa ETR 1000 (κόκκινα βέλη) είναι σήμερα τα γρηγορότερα τραίνα της Ιταλίας με μέγιστη ταχύτητα δοκιμών 400 χλμ/ώρα (300 χιλ/ώρα μέγιστη κυκλοφοριακή ταχύτητα).
Πρόκειται για μια 8δυμη ηλεκτροκίνητη Αυτοκινητάμαξα, κατασκευή της κοινοπραξίας Bombardier Transportation και AnsaldoBreda που με προσφορά 30 εκατομμύρια ευρώ ανά συρμό κέρδισαν το 2010 το διαγωνισμό έναντι της Alstom που πρόσφερε 35 εκατομμύρια ανά συρμό. Η συνολική παραγγελία αφορούσε την κατασκευή 50 τέτοιων συρμών με συνολικό κόστος περίπου 1,5 δισ ευρώ.
Πρόκειται για μια 8δυμη ηλεκτροκίνητη Αυτοκινητάμαξα, κατασκευή της κοινοπραξίας Bombardier Transportation και AnsaldoBreda που με προσφορά 30 εκατομμύρια ευρώ ανά συρμό κέρδισαν το 2010 το διαγωνισμό έναντι της Alstom που πρόσφερε 35 εκατομμύρια ανά συρμό. Η συνολική παραγγελία αφορούσε την κατασκευή 50 τέτοιων συρμών με συνολικό κόστος περίπου 1,5 δισ ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου