Διαβάστε ένα παλιότερο άρθρο για τους δημόσιους / ιδιωτικούς σιδηρόδρομους στη Βρετανία:
18 April;ioy 2013
Η δημόσια βρετανική σιδηροδρομική μεταφορική εταιρία East coast mainline έχει αναδειχθεί ως η πιο αποτελεσματική σιδηροδρομική μεταφορική εταιρία όσον αφορά την εξάρτησή της από τη χρηματοδότηση των φορολογουμένων, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την επιχείρηση.
18 April;ioy 2013
Η δημόσια βρετανική σιδηροδρομική μεταφορική εταιρία East coast mainline έχει αναδειχθεί ως η πιο αποτελεσματική σιδηροδρομική μεταφορική εταιρία όσον αφορά την εξάρτησή της από τη χρηματοδότηση των φορολογουμένων, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την επιχείρηση.
Η μελέτη, η πιο ολοκληρωμένη οικονομική αξιολόγηση του κλάδου από την εποχή της ιδιωτικοποίησης, αφορούσε τη χρηματοδότηση των επιβατικών υπηρεσιών και το κόστος της συντήρησης της υποδομής από τη Network Rail.
Πολλές από τις μεταφορικές εταιρίες, εκείνες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και στις προαστιακές επιβατικές μεταφορές στα νοτιοανατολικά, βγάζουν αρκετό κέρδος για να καλύπτουν τις πληρωμές στην κυβέρνηση. Αλλά αυτά τα κέρδη αντισταθμίζονται από το κόστος των άλλων ασύμφορων εταιριών που εξυπηρετούν τα περιφερειακά δρομολόγια της Αγγλίας, της Σκωτίας και της Ουαλίας καθώς και από το τεράστιο κόστος της συντήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου. Έτσι καταλήγουμε ο φορολογούμενος να συμβάλει £ 4 δισ στερλίνες στο ετήσιο κόστος £ 11.6 δις για τη λειτουργία των σιδηροδρόμων.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιριών, η σιδηροδρομική μεταφορική εταιρία East coast mainline που από το Νοέμβριο του 2009 διαχειρίζεται από το δημόσιο, είναι εξαρτημένη από μόλις 1 τοις εκατό της κρατικής χρηματοδότησης μετά την αφαίρεση του κόστους συντήρησης της υποδομής.
Αυτό το 1% είναι πολύ μικρό αν συγκριθεί με το 13 τοις εκατό χρηματοδότησης της West Coast mainline, της άλλης δηλαδή εταιρίας που καλύπτει δρομολόγια κορμού από Βορρά σε Νότου και διαχειρίζεται από τη Virgin Rail, μια κοινοπραξία του Sir Richard Virgin Group και της Stagecoach Branson, η οποία ήταν στο επίκεντρο της κατάρρευσης το περασμένο έτους και βύθισε τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες στο χάος.
Η εξάρτηση από την κρατική χρηματοδότηση των υπόλοιπων εννέα σιδηροδρομικών μεταφορικών εταιριών κυμαίνεται από 3 τοις εκατό έως 36 τοις εκατό.
Η μελέτη δημοσιεύεται λίγες μόλις εβδομάδες αφού ο Patrick McLoughlin, υπουργός μεταφορών, ανακοίνωσε ένα νέο σχεδιασμό σιδηροδρομικών υπηρεσιών περιλαμβάνουν σχέδια ιδιωτικοποίησης East coast mainline. Η κίνηση αυτή σχεδιάστηκε σαν αντίδραση μετά από μήνες χάους στη σιδηροδρομική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου που προκλήθηκε από το φιάσκο της ιδιωτικής εταιρίας West Coast mainline.
Οι Υπουργοί δικαιολόγησαν την απόφαση να προχωρήσουν στην ιδιωτικοποίηση της εταιρία East coast mainline με το επιχείρημα ότι χρειάζεται «αναζωογόνηση τώρα». Ο κ McLoughlin είπε βουλευτές ότι: «Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να καλέσουμε πλειοδότες να υποβάλουν προτάσεις για επενδύσεις και τη βελτίωση των υπηρεσιών."
Στην κίνηση αυτή αντιτίθενται οι εργατικοί, που υποστηρίζουν ότι η εταιρία East coast mainline πρέπει να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο για να παρέχει ένα σημείο αναφοράς ανταγωνισμού για τις άλλες ιδιωτικά διοικούμενες σιδηροδρομικές εταιρίες.
Η αντιπολίτευση βασίζεται στην ανάλυση: «Λαμβάνοντας υπόψη ότι η δημόσια εταιρία East coast mainline λειτουργεί με τον αποδοτικότερο τρόπο, λαμβάνει την ελάχιστη επιδότηση και είναι το μόνο τμήμα του δικτύου όπου όλα τα κέρδη επανεπενδύονται στον τομέα των υπηρεσιών, δεν έχει κανένα νόημα η απόφαση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει αυτήν την εταιρία προκειμένου να θέσει τις υπόλοιπες εταιρίες ξανά σε τροχιά », δήλωσε η Μαρία Eagle, σκιώδης υπουργός μεταφορών των Εργατικών.
Ο ένωση των σιδηροδρομικών μεταφορικών εταιριών απέρριψε τη έκθεση συγκριτικής αξιολόγησης για την οικονομική απόδοση των φορέων ως "μια τεράστια υπεραπλούστευση".
"Ο σιδηροδρομικός εταιρείες δραστηριοποιούνται σε διαφορετικές αγορές και κάτω από διαφορετικές συμφωνίες δικαιόχρησης, που υπογράφτηκαν σε διαφορετικές περιόδους. Τα επίπεδα των επενδύσεων σε υποδομές και τροχαίο υλικό διαφέρουν μεταξύ των τμημάτων του δικτύου" λένε.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρίας East coast mainline χαιρέτισε τα συμπεράσματα της έκθεσης: «Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Είμαστε περήφανοι για το ρεκόρ μας για τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου και για τη διασφάλιση ακρίβειας και αξιοπιστίας σιδηροδρομικών υπηρεσιών, καθώς και για την επιστροφή £ 640 εκατομμυρίων στους φορολογούμενο κατά τα τελευταία τρία έτη και έξι μήνες".
Ενώ ο εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείο Μεταφορών, δήλωσε: «Η εταιρία East coast mainline έχει κάνει μια αξιοθαύμαστη δουλειά σε δύσκολες συνθήκες, αλλά τελευταία η αξιοπιστία των υπηρεσιών δεν ήταν τόσο υψηλή όσο η κυβέρνηση θα επιθυμούσε και τα συνολικά επίπεδα απόδοσης έχουν σταθεροποιηθεί. Τώρα πρέπει να αποκτήσουμε ένα μακροπρόθεσμο σταθερό εταίρο που θα είναι σε καλύτερη θέση για να ωθήσει τις επενδύσεις, την καινοτομία και ευκαιρίες που θα αποφέρουν σημαντικά οφέλη και στους επιβάτες και τους φορολογούμενους για τα επόμενα χρόνια.
- State-run railway beats private rivals
https://next.ft.com/content/fe46ffea-a7f8-11e2-8e5d-00144feabdc0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου