Εγκαινιάστηκε, την Κυριακή 31 Ιουλίου, η κάτω διάβαση στη θέση "Σαράγια" στην πόλη των Τρικάλων, ύψους 2,23 εκατ., σηματοδοτώντας την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής.
Το επόμενο βήμα της ΕΡΓΟΣΕ είναι η "επανεκκίνηση" του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία, καθώς ακολουθούν δύο σημαντικά έργα, ήτοι της ηλεκτροκίνησης στις διαδρομές Παλαιοφάρσαλο - Καλαμπάκα και Λάρισα - Βόλος.
Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο κ. Χρήστο Δουκάκη, τον Δ/ντα Σύμβουλο κ. Θάνο Βούρδα και τα στελέχη της εταιρίας που επέβλεψαν το έργο. Την κυβέρνηση εκπροσώπησε η κυβερνητική εκπρόσωπος κ. Ολγα Γεροβασίλη και η Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη.
Το έργο προσφέρει τα μέγιστα στην κυκλοφοριακή "ανακούφιση" της περιοχής. Μάλιστα, σε συνδυασμό με την Κάτω Διάβαση στη θέση "Γκαζέλο" διευκολύνεται η καθημερινότητα των πολιτών των Τρικάλων, πεζών και οδηγών.
Με το πέρας των εγκαινίων, ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βούρδας δήλωσε πως "Σήμερα ολοκληρώνεται ένα υπερδεκαετές αίτημα των Τρικάλων και ένα έργο που ξεπάγωσε τον Αύγουστο του 2015. Σήμερα επίσης γίνεται η επανεκκίνηση για το Σιδηρόδρομο στη Θεσσαλία, καθώς ακολουθούν δύο έργα σημαντικά, της ηλεκτροκίνησης στις διαδρομές Παλαιοφάρσαλο - Καλαμπάκα και Λάρισα - Βόλος.
Για το πρώτο αναμένουμε άμεσα την πρόσκληση από την Περιφέρεια για να καταθέσουμε το Τεχνικό Δελτίο και να προκηρυχτεί το έργο και για το δεύτερο προχωράμε εντατικά τις μελέτες για την αλλαγή χάραξης στο λατομείο του Βόλου, προκειμένου να κατατεθεί το Δελτίο ως το τέλος του χρόνου στο τομεακό πρόγραμμα.
Τέλος, να τονίσω πως όλα αυτά εντάσσονται στη νέα στρατηγική ενίσχυσης του Σιδηροδρόμου, με πυλώνες τον ΟΣΕ ως διαχειριστή της υποδομής και την ΕΡΓΟΣΕ ως εκτελεστικό βραχίονα μελετών και έργων υπό Δημόσιο χαρακτήρα".
Ακολούθως ο Πρόεδρος κ. Δουκάκης της ΕΡΓΟΣΕ σημείωσε πως "Με ικανοποίηση εγκαινιάζουμε σήμερα ένα έργο πνοής για την περιοχή, που διευκολύνει τη διέλευση του Σιδηροδρόμου, αλλά κυρίως ρυθμίζει την ασφαλή σύνδεση δύο περιοχών των Τρικάλων, οδικά αλλά και για τους πεζούς και τα ΑΜΕΑ. Η ΕΡΓΟΣΕ ένωσε τις δυνάμεις της με τους τοπικούς φορείς και τα καταφέραμε".
Η ομιλία της Μ. Χρυσοβελώνη
Με μεγάλη μας χαρά, εγκαινιάζουμε σήμερα στο Δήμο Τρικκαίων τη Κάτω Διάβαση στη θέση Σαράγια. Ένα έργο πολύ σημαντικό για την περιοχή, για τους δημότες και φυσικά για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Επί 12 έτη το έργο αυτό παρέμενε σε αδράνεια, αλλά χάριν της Διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, τον περασμένο Σεπτέμβριο εξασφαλίστηκε η επιπλέον χρηματοδότηση (600.000 ευρώ) από Εθνικούς Πόρους, ποσό που απαιτούνταν για να ολοκληρωθεί το έργο. Αφότου επιλύθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης, έγινε η επανέναρξη των εργασιών και έτσι μέσα σε ένα έτος το έργο ολοκληρώθηκε και είμαστε στην ευχάριστη θέση να εορτάζουμε σήμερα τα εγκαίνιά του.
Το έργο της ολοκλήρωσης του τμήματος της Κάτω Διάβασης υλοποιήθηκε:
α) με την εγκατάσταση των δύο ανελκυστήρων για την εξυπηρέτηση όλων των χρηστών και ιδιαίτερα των ατόμων με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.),
β) την διαμόρφωση του Περιβάλλοντα Χώρου,
γ) την αντιρρυπαντική επάλειψη της κατασκευής και τέλος
δ) τον ηλεκτροφωτισμό της Κάτω Διάβασης.
Το τμήμα της Κάτω Διάβασης στη θέση «Σαράγια» κόστισε συνολικά 2.230.000 ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο υψηλής σημασίας για την τοπική κοινωνία από άποψη ασφάλειας, εξυπηρέτησης των δημοτών, περιβάλλοντος, αλλά φυσικά και για τον σιδηρόδρομο εφόσον το τμήμα που εγκαινιάζουμε σήμερα αποτελεί μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου
Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Κινούμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, η ΕΡΓΟΣΕ, η Περιφέρεια Θεσσαλίας και το ΥΠΟΜΕΔΙ το οποίο εκπροσωπώ, στην υλοποίηση των έργων που αφορούν την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία αλλά γενικότερα στο σύνολό του.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι υλοποιούμε αυτά για τα οποία έχουμε δεσμευτεί παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές συγκυρίες στη χώρα μας είναι ασφυκτικές. Μέριμνά μας είναι η ανάπτυξη του δικτύου της Θεσσαλίας αλλά και γενικότερα του συνολικού δικτύου.
Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί βασικό πυλώνα της γενικότερης στρατηγικής της κυβέρνησης, η οποία στόχο έχει να καταστήσει την Ελλάδα Διεθνή Διαμετακομιστικό Κόμβο.
Στόχος μας είναι η στρατηγική ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να λειτουργήσει καθοριστικά στην μεταφορά εμπορευμάτων από τον Πειραιά ως τα Βόρεια σύνορά μας.
Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσε η Θεσσαλία να εξελιχθεί λόγω της γεωγραφικής της θέσης σε σημαντικό εμπορευματικό κέντρο της χώρας. Προσβλέποντας λοιπόν και σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι είναι δυνατό προς αυτή την κατεύθυνση και ειδικά στη Θεσσαλία στόχος μας είναι η ισόρροπη κατανομή των έργων και ειδικά:
Εν σχέση με τον Ε65 – Οδικό Έργο
Είμαστε σε αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Έχουν δεσμευτεί 350 εκ. € μέσω ΕΣΠΑ για την χρηματοδότηση του νότιου τομέα και τέλος του έτους αναμένεται η τελική έκθεση
Συζητάμε επίσης με την ΕΤΕπ για την υλοποίηση του βόρειου τομέα διότι ο εν λόγω τομέας δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ
Εν σχέση με την Γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και εκκρεμεί η διαδικασία για δημοπράτηση
Εν σχέση με την Γραμμή Λάρισας - Βόλου
Σε συνεργασία με τη Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχουμε εκκινήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες να είναι δυνατή η ένταξη της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας-Βόλου στο Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020 ως μέρος του ενιαίου έργου της κατασκευής της παραλλαγής της χάραξης στο τμήμα από Σ.Σ. Λατομείου έως Βόλο και της εγκατάστασης σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης σε όλο τον άξονα.
Στην παρούσα φάση έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες χάραξης και εκκρεμούν οι υδραυλικές μελέτες οι οποίες όμως θα έχουν ολοκληρωθεί σύντομα ώστε τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης του έργου.
Πηγή:
- Εγκαινιάστηκε η κάτω διάβαση, στη θέση "Σαράγια", στα Τρίκαλα. Δηλώσεις Μ. Χρυσοβελώνη, Θ. Βούρδα
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/15188-egkainiastike-i-kato-diavasi-sti-thesi-saragia-sta-trikala-diloseis-m-xrysoveloni-th-voyrda.html
Το επόμενο βήμα της ΕΡΓΟΣΕ είναι η "επανεκκίνηση" του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία, καθώς ακολουθούν δύο σημαντικά έργα, ήτοι της ηλεκτροκίνησης στις διαδρομές Παλαιοφάρσαλο - Καλαμπάκα και Λάρισα - Βόλος.
Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο κ. Χρήστο Δουκάκη, τον Δ/ντα Σύμβουλο κ. Θάνο Βούρδα και τα στελέχη της εταιρίας που επέβλεψαν το έργο. Την κυβέρνηση εκπροσώπησε η κυβερνητική εκπρόσωπος κ. Ολγα Γεροβασίλη και η Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη.
Το έργο προσφέρει τα μέγιστα στην κυκλοφοριακή "ανακούφιση" της περιοχής. Μάλιστα, σε συνδυασμό με την Κάτω Διάβαση στη θέση "Γκαζέλο" διευκολύνεται η καθημερινότητα των πολιτών των Τρικάλων, πεζών και οδηγών.
Με το πέρας των εγκαινίων, ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βούρδας δήλωσε πως "Σήμερα ολοκληρώνεται ένα υπερδεκαετές αίτημα των Τρικάλων και ένα έργο που ξεπάγωσε τον Αύγουστο του 2015. Σήμερα επίσης γίνεται η επανεκκίνηση για το Σιδηρόδρομο στη Θεσσαλία, καθώς ακολουθούν δύο έργα σημαντικά, της ηλεκτροκίνησης στις διαδρομές Παλαιοφάρσαλο - Καλαμπάκα και Λάρισα - Βόλος.
Για το πρώτο αναμένουμε άμεσα την πρόσκληση από την Περιφέρεια για να καταθέσουμε το Τεχνικό Δελτίο και να προκηρυχτεί το έργο και για το δεύτερο προχωράμε εντατικά τις μελέτες για την αλλαγή χάραξης στο λατομείο του Βόλου, προκειμένου να κατατεθεί το Δελτίο ως το τέλος του χρόνου στο τομεακό πρόγραμμα.
Τέλος, να τονίσω πως όλα αυτά εντάσσονται στη νέα στρατηγική ενίσχυσης του Σιδηροδρόμου, με πυλώνες τον ΟΣΕ ως διαχειριστή της υποδομής και την ΕΡΓΟΣΕ ως εκτελεστικό βραχίονα μελετών και έργων υπό Δημόσιο χαρακτήρα".
Ακολούθως ο Πρόεδρος κ. Δουκάκης της ΕΡΓΟΣΕ σημείωσε πως "Με ικανοποίηση εγκαινιάζουμε σήμερα ένα έργο πνοής για την περιοχή, που διευκολύνει τη διέλευση του Σιδηροδρόμου, αλλά κυρίως ρυθμίζει την ασφαλή σύνδεση δύο περιοχών των Τρικάλων, οδικά αλλά και για τους πεζούς και τα ΑΜΕΑ. Η ΕΡΓΟΣΕ ένωσε τις δυνάμεις της με τους τοπικούς φορείς και τα καταφέραμε".
Η ομιλία της Μ. Χρυσοβελώνη
Με μεγάλη μας χαρά, εγκαινιάζουμε σήμερα στο Δήμο Τρικκαίων τη Κάτω Διάβαση στη θέση Σαράγια. Ένα έργο πολύ σημαντικό για την περιοχή, για τους δημότες και φυσικά για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Επί 12 έτη το έργο αυτό παρέμενε σε αδράνεια, αλλά χάριν της Διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, τον περασμένο Σεπτέμβριο εξασφαλίστηκε η επιπλέον χρηματοδότηση (600.000 ευρώ) από Εθνικούς Πόρους, ποσό που απαιτούνταν για να ολοκληρωθεί το έργο. Αφότου επιλύθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης, έγινε η επανέναρξη των εργασιών και έτσι μέσα σε ένα έτος το έργο ολοκληρώθηκε και είμαστε στην ευχάριστη θέση να εορτάζουμε σήμερα τα εγκαίνιά του.
Το έργο της ολοκλήρωσης του τμήματος της Κάτω Διάβασης υλοποιήθηκε:
α) με την εγκατάσταση των δύο ανελκυστήρων για την εξυπηρέτηση όλων των χρηστών και ιδιαίτερα των ατόμων με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.),
β) την διαμόρφωση του Περιβάλλοντα Χώρου,
γ) την αντιρρυπαντική επάλειψη της κατασκευής και τέλος
δ) τον ηλεκτροφωτισμό της Κάτω Διάβασης.
Το τμήμα της Κάτω Διάβασης στη θέση «Σαράγια» κόστισε συνολικά 2.230.000 ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο υψηλής σημασίας για την τοπική κοινωνία από άποψη ασφάλειας, εξυπηρέτησης των δημοτών, περιβάλλοντος, αλλά φυσικά και για τον σιδηρόδρομο εφόσον το τμήμα που εγκαινιάζουμε σήμερα αποτελεί μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου
Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Κινούμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, η ΕΡΓΟΣΕ, η Περιφέρεια Θεσσαλίας και το ΥΠΟΜΕΔΙ το οποίο εκπροσωπώ, στην υλοποίηση των έργων που αφορούν την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία αλλά γενικότερα στο σύνολό του.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι υλοποιούμε αυτά για τα οποία έχουμε δεσμευτεί παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές συγκυρίες στη χώρα μας είναι ασφυκτικές. Μέριμνά μας είναι η ανάπτυξη του δικτύου της Θεσσαλίας αλλά και γενικότερα του συνολικού δικτύου.
Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί βασικό πυλώνα της γενικότερης στρατηγικής της κυβέρνησης, η οποία στόχο έχει να καταστήσει την Ελλάδα Διεθνή Διαμετακομιστικό Κόμβο.
Στόχος μας είναι η στρατηγική ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να λειτουργήσει καθοριστικά στην μεταφορά εμπορευμάτων από τον Πειραιά ως τα Βόρεια σύνορά μας.
Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσε η Θεσσαλία να εξελιχθεί λόγω της γεωγραφικής της θέσης σε σημαντικό εμπορευματικό κέντρο της χώρας. Προσβλέποντας λοιπόν και σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι είναι δυνατό προς αυτή την κατεύθυνση και ειδικά στη Θεσσαλία στόχος μας είναι η ισόρροπη κατανομή των έργων και ειδικά:
Εν σχέση με τον Ε65 – Οδικό Έργο
Είμαστε σε αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Έχουν δεσμευτεί 350 εκ. € μέσω ΕΣΠΑ για την χρηματοδότηση του νότιου τομέα και τέλος του έτους αναμένεται η τελική έκθεση
Συζητάμε επίσης με την ΕΤΕπ για την υλοποίηση του βόρειου τομέα διότι ο εν λόγω τομέας δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ
Εν σχέση με την Γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και εκκρεμεί η διαδικασία για δημοπράτηση
Εν σχέση με την Γραμμή Λάρισας - Βόλου
Σε συνεργασία με τη Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχουμε εκκινήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες να είναι δυνατή η ένταξη της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας-Βόλου στο Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020 ως μέρος του ενιαίου έργου της κατασκευής της παραλλαγής της χάραξης στο τμήμα από Σ.Σ. Λατομείου έως Βόλο και της εγκατάστασης σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης σε όλο τον άξονα.
Στην παρούσα φάση έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες χάραξης και εκκρεμούν οι υδραυλικές μελέτες οι οποίες όμως θα έχουν ολοκληρωθεί σύντομα ώστε τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης του έργου.
Πηγή:
- Εγκαινιάστηκε η κάτω διάβαση, στη θέση "Σαράγια", στα Τρίκαλα. Δηλώσεις Μ. Χρυσοβελώνη, Θ. Βούρδα
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/15188-egkainiastike-i-kato-diavasi-sti-thesi-saragia-sta-trikala-diloseis-m-xrysoveloni-th-voyrda.html
Giorgos Kranias · 55 κοινοί φίλοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι νεκροί στα Τρίκαλα σκοτώνονται στην διασταύρωση με την οδό Πύργου, όπου παράλληλα με το ΑΣΙΔ δουλεύει και οδικό φανάρι που πολλές φορές έχει πράσινο όταν τα δίφρακτα είναι πεσμένα. Αυτή η κατάσταση δημιουργεί σύγχιση στους οδηγούς και προκαλεί τα δυστυχήματα. Δυστυχώς οι γραφειοκράτες του ΟΣΕ από ανικανότητα τεμπελιά και βλακεία μαζί δεν έχουν καταφέρει ακόμα να φτιάξουν ένα κανονιστικό πλαίσιο για να δουλεύουν τα δύο συστήματα μαζί. Επίσης δύο νεκροί υπήρξαν στις "τρύπες" της σήτας. Επειδή η γραμμή είναι αρκετά υπερυψωμένη εύκολα θα μπορούσαν να κατασκευαστούν μικρές κάτω διαβάσεις για πεζούς και ποδηλάτες για να κλείσουν επιτέλους και οι θανατηφόρες τρύπες. Όσο για την νεοεγκαινιασθήσα διάβαση, ουδεμία σχέση έχει με όλα αυτά. Ακριβώς δίπλα της υπάρχει η τρύπα της σίτας που οδηγεί στην εκκλησία και λίγα μέτρα παρά πέρα εξακολουθεί να λειτουργεί και η φυλασσόμενη με ΑΣΙΔ ισόπεδη.