Στο παρακάτω βίντεο της VOITH φαίνεται η αρχή λειτουργίας ενός υδραυλικού κιβωτίου. Ο αριστερός ανεμιστήρας είναι συνδεδεμένος με το ηλεκτρικό δίκτυο και μπαίνει σε λειτουργία. η φτερωτή του (προπέλα) κινείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα και παράγει στροβιλισμό του αέρα.
https://www.youtube.com/watch?v=i-2LjlDZU10
- Torque Converter Movie
https://www.youtube.com/watch?v=hhwYIs6Lu3M
- How Torque Converters Work! (Animation)
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
Ακριβώς απέναντι έχουν τοποθετήσει έναν ίδιο ανεμιστήρα. Ο στροβιλισμένος αέρας κουνάει τη φτερωτή του δεύτερου ανεμιστήρα που πλέον έχει τη θέση της τουρμπίνας μεταφέροντας έτσι την ενέργειά από τον πρώτο στο δεύτερο χωρίς μηχανική σύζευξη!!!
Ο δεύτερος ανεμιστήρας είναι συνδεδεμένος σε ηλεκτρική μηχανή που τώρα λειτουργεί αντίστροφα όχι σαν κινητήρας αλλά σαν γεννήτρια και το ρεύμα που παράγει τελικά ανάβει το λαμπτήρα που βρίσκεται συνδεδεμένος πίσω από το δεύτερο ανεμιστήρα.
Μόλις παρεμβληθεί ένα εμπόδιο ανάμεσα στους δύο ανεμιστήρες, διακόπτεται η ροή του αέρα άρα και της μετάδοσης της ενέργειας.
Το ανάλογο φαινόμενο συμβαίνει στα υδραυλικά κιβώτια ταχυτήτων όπου αντί για αέρα έχουμε λάδι ως μέσο και αντί για φτερωτές ανεμιστήρα έχουμε ειδικά διαμορφωμένες φτερωτές του υδραυλικού μετατροπέα πάλι σε ζεύγος προπέλας- τουρμπίνας.
Πλεονεκτήματα: αυτόματη αλλαγή σχέσεων, αξιοπιστία, απουσία δίσκων και υπερθέρμανσης
Μειονεκτήματα: αυξημένη κατανάλωση και βάρος, ογκώδες σε διαστάσεις
Πηγή:
- hydrodynamik in der antriebstechnik
http://voith.com/de/1462_d_cr604_de_hydrodynamik-in-der-antriebstechnik.pdf
- Fluid coupling working principle - Voith Turbo- hydrodynamik in der antriebstechnik
http://voith.com/de/1462_d_cr604_de_hydrodynamik-in-der-antriebstechnik.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=i-2LjlDZU10
- Torque Converter Movie
https://www.youtube.com/watch?v=hhwYIs6Lu3M
- How Torque Converters Work! (Animation)
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου