Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Ηλεκτροδοτούμενα σιδηροδρομικά δίκτυα κανονικού εύρους στην Ευρώπη

 Στον διπλανό χάρτη αλλά και στον ακόλουθο πίνακα μπορεί κανείς να δει με μια γρήγορη ματιά τα διάφορα συστήματα ηλεκτροκίνησης που χρησιμοποιούνται σήμερα στις χώρες της Ευρώπης. Η Ελλάδα αν και καθυστέρησε να εγκαταστήσει δίκτυο ηλεκτροκίνησης σχετικά με τις υπόλοιπες χώρες αλλά ίσως λόγω αυτής της καθυστέρησης πέρασε κατευθείαν στο πιο σύγχρονο δίκτυο 25.000Volt 50Hz.

Για πολλές χώρες η αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου τους με ένα πιο σύγχρονο θα απαιτήσει τεράστιο κόστος τόσο σε υποδομές όσο και σε τροχαίο υλικό.

Στα πλαίσια της διαλειτουργικότητας πρέπει να βρεθούν τεχνικές λύσεις που να γεφυρώνουν το τεχνολογικό χάσμα των υποδομών από χώρα σε χώρα.
Στα πλαίσια αυτά πολλές σύγχρονες ηλεκτράμαξες κατασκευάζονται με δυνατότητα λειτουργίας σε περισσότερα από ένα δίκτυα  ούτως ώστε η αλλαγή χώρας και δικτύου να μην σημαίνει αναγκαστικά και αλλαγή ελκτικής μηχανής.  Δείτε τον πίνακα:



συστήματα ισχύοςχώρες
 
25 kV AC, 50 HzΒοσνία-Ερζεγοβίνη,
Βουλγαρία,
Δανία,
Φινλανδία,
Γαλλία,
Ελλάδα,
Μεγάλη Βρετανία,
Κροατία,

Π.Γ.Δ.τ.Μ.,
Πορτογαλία,
Λιθουανία,
Ρουμανία,
Ρωσία,
Σερβία
Μαυροβούνιο,
Σλοβακία,
Ισπανία,

Τσεχία,
Τουρκία,
Ουκρανία,
Ουγγαρία,
Λευκορωσία
 
15 kV AC, 16 Hz  *Γερμανία,
Νορβηγία,
Αυστρία,
Σουηδία,
Ελβετία
 
3 kV =Βέλγιο,
Εσθονία,
Ιταλία, Λετονία,
Λουξεμβούργο,
Πολωνία,
Ρωσία,
Σλοβακία,
Σλοβενία,
Ισπανία,
Τσεχία
1.5 kV =Γαλλία,
Ιρλανδία,
Ολλανδία
 






Περισσότερα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη
συνεχές ρεύμαΧώρες και τομείς εφαρμογής
180 V =
• SIEMENS tram in Berlin-Lichterfelde (1881-1891)
500 V =
• many trams throughout Europe
600 V =
• many trams throughout Europe and Others Gothenburg
• trolleybuses in Switzerland
630 V =
• Metro London
660 V =
• tram in Blackpool
750 V =
• Germany: Berlin S-Bahn, Albtalbahn
• United Kingdom: remote tracks in southern England
• Trams throughout Europe, among others Cologne / Bonn, Stuttgart, Sheffield
• subways in Berlin, Budapest, Bucharest, Glazkov, Hamburg, Munich, Nuremberg,
Prague, Russia, Stockholm, Vienna
800 V =
• Austria: Styrian Railways (StLB), various local railways of Stern & Hafferl
• Poland: Warsaw feed path
850 V =
• Austria: Wiener Lokalbahn
860 V =
• Switzerland: Montreux-Oberland Bernois Railway (MOB)
900 V =
• Austria: Stubaitalbahn (StB)
• Sweden: Saltsjöbanan
• Switzerland: Gruyère-Fribourg-Morat Bahn (GFM)
1000 V =
• Switzerland: Sihltal Zurich Uetliberg Bahn (SZU)
1.350 V =
• Switzerland / Italy: Route Locarno - Domodossola
1200 V =
• Germany: Hamburg S-Bahn
• Italy: Società di Imprese Subalpina Ferroviarie (SSIF)
• Switzerland: Forchbahn
• Spain: Soller Railway
1500 V =
• Denmark: Copenhagen S-Bahn
• Italy: Circum-Vesuvius railway
• Switzerland: Appenzell Railway (AB), Bernese Oberland Railway (BOB), Wengeralp-Bahn (WAB)
Rhaetian Railway (RhB)
• Spain: EUKO Trenbideak (ET), Feve (FEVE)
Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC)
1.650 V =
• Italy: tram Roma Magliana - Ostida Lido
2400 V =
• Germany: industrial railways of Lausitz lignite AG
• Switzerland: Rhaetian Railway (RhB) Chur - Arosa (until 1997)
2.600 V =
• Italy: Ferrovia Genova - Casella (FGC)
3.300 V =
• Italy: Ferrovia Roma - Viterbo Nord (COTRAL)
3.400 V =
• Italy: Ferrovia Bari Nord
4000 V =
• Italy: Turin-Ceres railway
6000 V =
• Russia: experimental facilities

τριφασικόΧώρες και τομείς εφαρμογής
0.750 kV, 50 Hz
• Switzerland: Gornergrat Bahn
1.125 kV, 50 Hz
• Switzerland: Jungfraubahn
3.6 kV, 16 Hz 
• Italy: in Northern Italy from 1912 to 1976 by means of two-pole overhead line
15 kV, 50 Hz
• Germany: Test runs between Zossen and Marienfelde of
1901-1904 with three pole overhead line

μονοφασικόΧώρες και τομείς εφαρμογής
6.25 kV AC, 50 Hz• Germany: industrial railway Rheinbraun AG
6.30 kV AC, 25 Hz• Austria: Mariazellerbahn
11 kV AC, 16 Hz • Switzerland: Rhaetian Railway (RhB), Furka-Oberalp railway (FO)
15 kV AC, 16 Hz • Sweden: S-Bahn Stockholm
• Switzerland: Südostbahn (SOB)
20 kV AC, 50 Hz• Germany: Höllentalbahn (1933 - 1960)
25 kV AC, 50 Hz• Germany: Rübelandbahn in resin (until 2005)



σιδηροδρομικά συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας σε όλο τον κόσμο

ΣυνεχέςΧώρες και περιοχές εφαρμογής 
 
600 V =• USA: Metro North (Hudson & Harlem Line)
750 V =• USA: Long Iceland Railroad (LIRR)
1200 V =• Cuba
1500 V =
• Egypt, Australia (New South Wales), India,
• Japan: JR East, JR West, JR Central, JR Shikoku, several smaller tracks
• USA: Metra, Northern Indiana Commuter Transpotation District (NICTD)
2400 V =• Canada
2.700 V =• Canada
3000 V =• Brazil, Chile, North Korea, South Africa

μονοφασικόΧώρες και περιοχές εφαρμογής
 
11 kV AC, 60 Hz• USA: Metro-North Railroad
12 kV AC, 25 Hz• USA: Amtrak North-East (Boston - New York - Washington DC)
SEPTA (Philadelphia area)
12 kV AC, 60 Hz• USA: Amtrak, Coastline (New Jersey Transit)
15 kV AC, 20 Hz• Costa Rica
20 kV AC, 50 Hz• China, India, Iran,
• Japan (JR Hokkaido)
20 kV AC, 60 Hz• Japan (JR Kyushu)
25 kV AC, 50 Hz
• Australia: Queensland Rail (QLD), West Rail (WA)
• Iran, South Africa
25 kV AC, 60 Hz
• Costa Rica, South Korea,
• USA: Amtrak, New Jersey Transit
50 kV AC, 60 Hz
• Canada: British Columbia (BC Rail)
• South Africa: Mine dissipation paths

Πηγή:
- Bahnstromsyteme Europa

- Europe rail electrification


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου