Στον διπλανό χάρτη αλλά και στον ακόλουθο πίνακα μπορεί κανείς να δει με μια γρήγορη ματιά τα διάφορα συστήματα ηλεκτροκίνησης που χρησιμοποιούνται σήμερα στις χώρες της Ευρώπης. Η Ελλάδα αν και καθυστέρησε να εγκαταστήσει δίκτυο ηλεκτροκίνησης σχετικά με τις υπόλοιπες χώρες αλλά ίσως λόγω αυτής της καθυστέρησης πέρασε κατευθείαν στο πιο σύγχρονο δίκτυο 25.000Volt 50Hz.
Για πολλές χώρες η αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου τους με ένα πιο σύγχρονο θα απαιτήσει τεράστιο κόστος τόσο σε υποδομές όσο και σε τροχαίο υλικό.
Στα πλαίσια της διαλειτουργικότητας πρέπει να βρεθούν τεχνικές λύσεις που να γεφυρώνουν το τεχνολογικό χάσμα των υποδομών από χώρα σε χώρα.
Στα πλαίσια αυτά πολλές σύγχρονες ηλεκτράμαξες κατασκευάζονται με δυνατότητα λειτουργίας σε περισσότερα από ένα δίκτυα ούτως ώστε η αλλαγή χώρας και δικτύου να μην σημαίνει αναγκαστικά και αλλαγή ελκτικής μηχανής. Δείτε τον πίνακα:
Για πολλές χώρες η αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου τους με ένα πιο σύγχρονο θα απαιτήσει τεράστιο κόστος τόσο σε υποδομές όσο και σε τροχαίο υλικό.
Στα πλαίσια της διαλειτουργικότητας πρέπει να βρεθούν τεχνικές λύσεις που να γεφυρώνουν το τεχνολογικό χάσμα των υποδομών από χώρα σε χώρα.
Στα πλαίσια αυτά πολλές σύγχρονες ηλεκτράμαξες κατασκευάζονται με δυνατότητα λειτουργίας σε περισσότερα από ένα δίκτυα ούτως ώστε η αλλαγή χώρας και δικτύου να μην σημαίνει αναγκαστικά και αλλαγή ελκτικής μηχανής. Δείτε τον πίνακα:
συστήματα ισχύος | χώρες |
25 kV AC, 50 Hz | Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Κροατία, Π.Γ.Δ.τ.Μ., Πορτογαλία, Λιθουανία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία Μαυροβούνιο, Σλοβακία, Ισπανία, Τσεχία, Τουρκία, Ουκρανία, Ουγγαρία, Λευκορωσία | ||
15 kV AC, 16 Hz ⅔ * | Γερμανία, Νορβηγία, Αυστρία, Σουηδία, Ελβετία | ||
3 kV = | Βέλγιο, Εσθονία, Ιταλία, Λετονία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Ρωσία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Τσεχία | ||
1.5 kV = | Γαλλία, Ιρλανδία, Ολλανδία |
Περισσότερα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη |
συνεχές ρεύμα | Χώρες και τομείς εφαρμογής |
180 V =
| • SIEMENS tram in Berlin-Lichterfelde (1881-1891) | ||
500 V =
| • many trams throughout Europe | ||
600 V =
| • many trams throughout Europe and Others Gothenburg • trolleybuses in Switzerland | ||
630 V =
| • Metro London | ||
660 V =
| • tram in Blackpool | ||
750 V =
| • Germany: Berlin S-Bahn, Albtalbahn • United Kingdom: remote tracks in southern England • Trams throughout Europe, among others Cologne / Bonn, Stuttgart, Sheffield • subways in Berlin, Budapest, Bucharest, Glazkov, Hamburg, Munich, Nuremberg, Prague, Russia, Stockholm, Vienna | ||
800 V =
| • Austria: Styrian Railways (StLB), various local railways of Stern & Hafferl • Poland: Warsaw feed path | ||
850 V =
| • Austria: Wiener Lokalbahn | ||
860 V =
| • Switzerland: Montreux-Oberland Bernois Railway (MOB) | ||
900 V =
| • Austria: Stubaitalbahn (StB) • Sweden: Saltsjöbanan • Switzerland: Gruyère-Fribourg-Morat Bahn (GFM) | ||
1000 V =
| • Switzerland: Sihltal Zurich Uetliberg Bahn (SZU) | ||
1.350 V =
| • Switzerland / Italy: Route Locarno - Domodossola | ||
1200 V =
| • Germany: Hamburg S-Bahn • Italy: Società di Imprese Subalpina Ferroviarie (SSIF) • Switzerland: Forchbahn • Spain: Soller Railway | ||
1500 V =
| • Denmark: Copenhagen S-Bahn • Italy: Circum-Vesuvius railway • Switzerland: Appenzell Railway (AB), Bernese Oberland Railway (BOB), Wengeralp-Bahn (WAB) Rhaetian Railway (RhB) • Spain: EUKO Trenbideak (ET), Feve (FEVE) Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) | ||
1.650 V =
| • Italy: tram Roma Magliana - Ostida Lido | ||
2400 V =
| • Germany: industrial railways of Lausitz lignite AG • Switzerland: Rhaetian Railway (RhB) Chur - Arosa (until 1997) | ||
2.600 V =
| • Italy: Ferrovia Genova - Casella (FGC) | ||
3.300 V =
| • Italy: Ferrovia Roma - Viterbo Nord (COTRAL) | ||
3.400 V =
| • Italy: Ferrovia Bari Nord | ||
4000 V =
| • Italy: Turin-Ceres railway | ||
6000 V =
| • Russia: experimental facilities |
τριφασικό | Χώρες και τομείς εφαρμογής |
0.750 kV, 50 Hz
| • Switzerland: Gornergrat Bahn | ||
1.125 kV, 50 Hz
| • Switzerland: Jungfraubahn | ||
3.6 kV, 16 Hz ⅔
| • Italy: in Northern Italy from 1912 to 1976 by means of two-pole overhead line | ||
15 kV, 50 Hz
| • Germany: Test runs between Zossen and Marienfelde of 1901-1904 with three pole overhead line |
μονοφασικό | Χώρες και τομείς εφαρμογής |
6.25 kV AC, 50 Hz | • Germany: industrial railway Rheinbraun AG | ||
6.30 kV AC, 25 Hz | • Austria: Mariazellerbahn | ||
11 kV AC, 16 Hz ⅔ | • Switzerland: Rhaetian Railway (RhB), Furka-Oberalp railway (FO) | ||
15 kV AC, 16 Hz ⅔ | • Sweden: S-Bahn Stockholm • Switzerland: Südostbahn (SOB) | ||
20 kV AC, 50 Hz | • Germany: Höllentalbahn (1933 - 1960) | ||
25 kV AC, 50 Hz | • Germany: Rübelandbahn in resin (until 2005) |
σιδηροδρομικά συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας σε όλο τον κόσμο |
Συνεχές | Χώρες και περιοχές εφαρμογής |
600 V = | • USA: Metro North (Hudson & Harlem Line) | ||
750 V = | • USA: Long Iceland Railroad (LIRR) | ||
1200 V = | • Cuba | ||
1500 V = | • Egypt, Australia (New South Wales), India, • Japan: JR East, JR West, JR Central, JR Shikoku, several smaller tracks • USA: Metra, Northern Indiana Commuter Transpotation District (NICTD) | ||
2400 V = | • Canada | ||
2.700 V = | • Canada | ||
3000 V = | • Brazil, Chile, North Korea, South Africa |
μονοφασικό | Χώρες και περιοχές εφαρμογής |
11 kV AC, 60 Hz | • USA: Metro-North Railroad | ||
12 kV AC, 25 Hz | • USA: Amtrak North-East (Boston - New York - Washington DC) SEPTA (Philadelphia area) | ||
12 kV AC, 60 Hz | • USA: Amtrak, Coastline (New Jersey Transit) | ||
15 kV AC, 20 Hz | • Costa Rica | ||
20 kV AC, 50 Hz | • China, India, Iran, • Japan (JR Hokkaido) | ||
20 kV AC, 60 Hz | • Japan (JR Kyushu) | ||
25 kV AC, 50 Hz
| • Australia: Queensland Rail (QLD), West Rail (WA) • Iran, South Africa | ||
25 kV AC, 60 Hz
| • Costa Rica, South Korea, • USA: Amtrak, New Jersey Transit | ||
50 kV AC, 60 Hz
| • Canada: British Columbia (BC Rail) • South Africa: Mine dissipation paths |
Πηγή:
- Bahnstromsyteme Europa
- Europe rail electrification
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου