Τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης μίλησε στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για τις ιδιωτικοποιήσεις, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών.
Για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων
«Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ (*) και των περιφερειακών αεροδρομίων που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία. Προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων, ο οποίος είναι στην ολοκλήρωσή του, γιατί έχει βγει η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport, και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της. Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
(*) προφανώς ο κος Υπουργός αναφέρεται στην ΕΕΣΣΤΥ και όχι στον ΕΔΙΣΥ
Ό Όμιλος ΟΣΕ χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει. Αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δις + 800 εκατ. ευρώ. Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο.
Μάλλον το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να ερωτηθεί για τη διαγωνιστική διαδικασία… Να προβληματίσει αυτό όποιον πρέπει να προβληματίσει. Αυτή τη μορφή ιδιωτικοποιήσεων συμφωνήθηκε και ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό που μπήκε στη συμφωνία είναι για εννέα ιδιωτικοποίησεις να συνεχίσει το ΤΑΙΠΕΔ όπως είχε συμφωνηθεί, και για τους διαγωνισμούς που είχαν συμφωνηθεί. Αυτό έχει επιβληθεί στη χώρα και το σχόλιο το δικό μου – τα έλεγα στο παρελθόν και τα λέω και σήμερα – είναι πως δεν είναι ο βέλτιστος τρόπος διαγωνισμού και για να πάρει χρήματα η χώρα και για να γίνει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας».
Ας μα εξηγήσει κάποιος αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τελευταία 5 χρόνια επιδοτείται με 50 εκατ ευρώ για την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας στις άγονες γραμμές πως προκύπτουν ακριβώς τα 800 εκατομμύρια των ενισχύσεων της από το ελληνικό δημόσιο στα οπαία βασίζεται ο εκβιασμός των εταίρων για το ξεπούλημα των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ?????????????
Πηγή:
- Χρ. Σπίρτζης: Λόγω ΦΠΑ, θα αυξηθούν οι τιμές στα απλά εισιτήρια
http://www.tovima.gr/vimafm/interviews/article/?aid=745207
Για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων
«Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ (*) και των περιφερειακών αεροδρομίων που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία. Προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων, ο οποίος είναι στην ολοκλήρωσή του, γιατί έχει βγει η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport, και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της. Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
(*) προφανώς ο κος Υπουργός αναφέρεται στην ΕΕΣΣΤΥ και όχι στον ΕΔΙΣΥ
Ό Όμιλος ΟΣΕ χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει. Αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δις + 800 εκατ. ευρώ. Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο.
Μάλλον το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να ερωτηθεί για τη διαγωνιστική διαδικασία… Να προβληματίσει αυτό όποιον πρέπει να προβληματίσει. Αυτή τη μορφή ιδιωτικοποιήσεων συμφωνήθηκε και ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό που μπήκε στη συμφωνία είναι για εννέα ιδιωτικοποίησεις να συνεχίσει το ΤΑΙΠΕΔ όπως είχε συμφωνηθεί, και για τους διαγωνισμούς που είχαν συμφωνηθεί. Αυτό έχει επιβληθεί στη χώρα και το σχόλιο το δικό μου – τα έλεγα στο παρελθόν και τα λέω και σήμερα – είναι πως δεν είναι ο βέλτιστος τρόπος διαγωνισμού και για να πάρει χρήματα η χώρα και για να γίνει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας».
Ας μα εξηγήσει κάποιος αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τελευταία 5 χρόνια επιδοτείται με 50 εκατ ευρώ για την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας στις άγονες γραμμές πως προκύπτουν ακριβώς τα 800 εκατομμύρια των ενισχύσεων της από το ελληνικό δημόσιο στα οπαία βασίζεται ο εκβιασμός των εταίρων για το ξεπούλημα των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ?????????????
Πηγή:
- Χρ. Σπίρτζης: Λόγω ΦΠΑ, θα αυξηθούν οι τιμές στα απλά εισιτήρια
http://www.tovima.gr/vimafm/interviews/article/?aid=745207
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου