Κυριακή, 10 Ιουνίου 2018

Στις 9 Ιουνίου 1781 γεννήθηκε ο πατέρας των σιδηροδρόμων George Stevenson

Στις 9 Ιουνίου 1781 (δηλαδή 237 χρόνια πριν), στο wylam, στο Ηνωμένο Βασίλειο, γεννήθηκε ο πατέρας των σιδηροδρόμων, Τζορτζ Στίβενσον. Γεννήθηκε σε μια οικογένεια φτωχών ανθρακωρύχων. Κανείς από τους γονείς του δεν ήξερε γραφή και ανάγνωση και δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα για σπουδές των παιδιών τους. Ο ίδιος έπρεπε να βοηθήσει την οικογενειακή οικονομία δουλεύοντας ως αγρότης, τσαγκάρης, ράφτης και ωρολογοποιός. Όταν έγινε 18, ο πατέρας του έμεινε τυφλός σε ένα ατύχημα στα ορυχεία, και για να μην πέσει η οικογένεια στη μιζέρια αποφασίζει να τον αντικαταστήσει στη θέση του στα ορυχεία του killingsworth.




Συνειδητοποιεί τη σημασία της εκπαίδευσης και αποφασίζει να παρακολουθεί νυχτερινό σχολείο μαθήματα γραφής και αριθμητικής. Σταδιακά ανακαλύπτει ότι έχει κλίση στα μαθηματικά. Άρχισε να έχει υπέροχες ιδέες για την ασφάλεια στην εργασία του ορυχείου, όπως μια σειρά από φώτα ασφαλείας για την αποφυγή έκρηξης στο ορυχείο, καθώς και διάφορες βελτιώσεις σε μηχανισμούς στις ράγες. 












Το 1819 άρχισε να δουλεύει πάνω σε ένα λέβητα για μικρή ατμομηχανή, κάτι που θα επέτρεπε την εξαγωγή μετάλλων από το ορυχείο χωρίς ανθρώπινη προσπάθεια. Αν και η σιδηροδρομική μηχανή είχε εφευρεθεί το 1804 από τον Richard Τρεβέθικ και υπήρχε μια δεύτερη έκδοση από τον Ουίλιαμ Χέντλεϊ το 1814, ήταν ο Στίβενσον  που συνέλαβε το τραίνο ως μέσο μετακίνησης και φορτίου όπως το ξέρουμε σήμερα. 

Το 1821 άρχισε να σχεδιάζει και να κατασκευάζει ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφοράς φορτίου και επιβατών μεταξύ Στόκτον και Ντάρλιγκτον, ήταν ο πρωτοπόρος στο σχεδιασμό μηχανών, μηχανισμών ζεύξης , φορταμαξών, σημάτων και σιδηροτροχιών. 

Είναι υπεύθυνος για το κανονικό εύρος γραμμής (1435 χιλ) που έχει επικρατήσει σχεδόν σε όλο το κόσμο σήμερα "4 πόδια, 8 και μισό ίντσες" που οφείλεται στην απόσταση που "χαράσουν" τα πόδια από δυο μουλάρια που περπατούν ζεμένα μαζί. 



Αμέσως μετά την επιτυχία του στο σιδηρόδρομο Στόκτον - Ντάρλιγκτον, όπου η ατμάμαξά του "Locomotion" μετέφερε 38 βαγόνια φορτωμένα με κάρβουνο, σιτάρι και ανθρώπους, άρχισε να δουλεύει την επόμενη πρόκληση του. 










George Stephenson's "Locomotion"




Στις 8 Οκτωβρίου 1829 ο Στίβενσον κέρδισε το διαγωνισμό και του ανατέθηκε η απαιτητική κατασκευή της γραμμής Λίβερπουλ-Μάντσεστερ, σχεδίασε μια νέα ατμομηχανή, την Rocket (πύραυλος) που ξεπέρασε τις προσδοκίες των επενδυτών. 



hideType and origin
Power typeSteam
BuilderRobert Stephenson and Company
Build date1829
hideSpecifications
Configuration:
 • Whyte0-2-2
 • UICA1 n2
Gauge4 ft 8 12 in (1,435 mmstandard gauge
Driver dia.4 ft 8 12 in (1.44 m)
Trailing dia.2 ft 6 in (0.76 m)
Axle load2 long tons 12 cwt 1 qr (5,850 lb or 2.65 t)[1]
Loco weight4 long tons 5 cwt (9,500 lb or 4.3 t)
Fuel typeCoke
Boiler pressure50 lbf/in2 (340 kPa)
CylindersTwo, outside
Cylinder size8 in × 17 in (203 mm × 432 mm)[1][2]
hidePerformance figures
Maximum speed28 mph (45 km/h)
hideCareer
OperatorsLiverpool and Manchester Railway
Lord Carlisle's Railway
Current ownerScience Museum

The Stephenson "Rocket"


The Rocket - Replica of Stephenson's 1829 Steam Locomotive



Η φήμη του εξαπλώθηκε γρήγορα και του ανέθεσαν συμβόλαια για το σχεδιασμό νέων μοντέλων μηχανών και σιδηροδρομικών γραμμών στην Αγγλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία. 

Πέθανε από πλευρίτιδα στις 12 Αυγούστου του 1848,

ενώ το αρχικό μοντέλο rocket εκτίθεται στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου.













Πηγή:
- George Stephenson

- Stephenson Rocket



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου