Τα συγχρηματοδοτούμενα έργα σε οδικούς άξονες, σιδηρόδρομο και αστικές συγκοινωνίες που θα δημοπρατηθούν, τη διετία 2018 – 19, παρουσίασε, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, η ειδική γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και Ταμείου Συνοχής του υπουργείου Ανάπτυξης, Ευγενία Φωτονιάτα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως υποστήριξε, το νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται για τα έργα υποδομών και μεταφορών βασίζεται σε περιορισμένους πόρους χρηματοδότησης, μέσω επιχορηγήσεων, σε νέους μηχανισμούς χρηματοδότησης με πιο απαιτητικούς όρους επιλογής έργων (σκοπιμότητα, βιωσιμότητα, ανταποδοτικότητα, κ.λπ.), στη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, στη συμμετοχή εξωτερικών φορέων/σχημάτων στην προετοιμασία προτάσεων και στη συνέργεια πολλαπλών πηγών χρηματοδότησης.
Αναλυτικότερα, στον τομέα του σιδηροδρόμου, την τρέχουσα περίοδο θα δημοπρατηθούν έργα, συνολικού ύψους 533 εκατ. ευρώ.
Από αυτά, εντός του 2018 αναμένεται η δημοπράτηση τεσσάρων έργων, προϋπολογισμού 168 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν:
-Την εγκατάσταση σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης,
-Την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου,
-Την β’ φάση της κατασκευής του σταθμού Αθηνών και τη σύνδεση με το Μετρό,
-Τοπικές βελτιώσεις στο σιδηροδρομικό τμήμα Δομοκός-Θεσσαλονίκη.
Εντός του 2019 αναμένεται η δημοπράτηση ενός έργου, συνολικού προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ που αφορά την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
Μετά το 2019 αναμένεται η δημοπράτηση 5 έργων προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Τα έργα αυτά αφορούν:
-Την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ)-Πάτρας, στο τμήμα Ψαθόπυργος- Μποζαΐτικα (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση),
-Την ολοκλήρωση συστήματος GMRS στον άξονα ΠΑΘΕ/Π,
-Την ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις σε υποδομή-επιδομή αυτής,
-Την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος ΣΚΑ-Οινόη,
-Την σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Όσον αφορά στον τομέα των μεταφορών, μέσα στο 2018, την τρέχουσα περίοδο θα δημοπρατηθούν έργα, ύψους 350 εκατ. ευρώ. Τα πρώτα τρία (155 εκατ. ευρώ) αφορούν:
-Υπολειπόμενες εργασίες για τον ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου, από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 48+500,
-Δράσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό»,
-Δράσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Μέσα στο 2019 αναμένεται η δημοπράτηση μόνο ενός έργου, συνολικού ύψους 160 εκατ. ευρώ, και αφορά την κατασκευή της οδικής παράκαμψης Χαλκίδας.
Επίσης, μετά το 2019, αναμένεται η δημοπράτηση ενός ακόμη έργου, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, για την οδική σύνδεση του ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Στον τομέα των αστικών μεταφορών, θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 162 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν όλα την Θεσσαλονίκη.
Εντός του 2018 αναμένεται η δημοπράτηση τριών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 107 εκατ. ευρώ που αφορούν την προμήθεια συρμών του μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Για το 2019 δρομολογείται η δημοπράτηση έργου 46 εκατ. ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
Μετά το 2020, αναμένεται να δημοπρατηθεί ένα έργο, προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ, για τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης.
Πηγή:
- Ο κατάλογος των συγχρηματοδοτούμενων έργων της διετίας 2018-19 σε οδικούς άξονες, σιδηρόδρομο και αστικές συγκοινωνίες
https://www.metaforespress.gr/mesa-mazikis-metaforas/%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CF%89/
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως υποστήριξε, το νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται για τα έργα υποδομών και μεταφορών βασίζεται σε περιορισμένους πόρους χρηματοδότησης, μέσω επιχορηγήσεων, σε νέους μηχανισμούς χρηματοδότησης με πιο απαιτητικούς όρους επιλογής έργων (σκοπιμότητα, βιωσιμότητα, ανταποδοτικότητα, κ.λπ.), στη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, στη συμμετοχή εξωτερικών φορέων/σχημάτων στην προετοιμασία προτάσεων και στη συνέργεια πολλαπλών πηγών χρηματοδότησης.
Αναλυτικότερα, στον τομέα του σιδηροδρόμου, την τρέχουσα περίοδο θα δημοπρατηθούν έργα, συνολικού ύψους 533 εκατ. ευρώ.
Από αυτά, εντός του 2018 αναμένεται η δημοπράτηση τεσσάρων έργων, προϋπολογισμού 168 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν:
-Την εγκατάσταση σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης,
-Την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου,
-Την β’ φάση της κατασκευής του σταθμού Αθηνών και τη σύνδεση με το Μετρό,
-Τοπικές βελτιώσεις στο σιδηροδρομικό τμήμα Δομοκός-Θεσσαλονίκη.
Εντός του 2019 αναμένεται η δημοπράτηση ενός έργου, συνολικού προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ που αφορά την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
Μετά το 2019 αναμένεται η δημοπράτηση 5 έργων προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Τα έργα αυτά αφορούν:
-Την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ)-Πάτρας, στο τμήμα Ψαθόπυργος- Μποζαΐτικα (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση),
-Την ολοκλήρωση συστήματος GMRS στον άξονα ΠΑΘΕ/Π,
-Την ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις σε υποδομή-επιδομή αυτής,
-Την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος ΣΚΑ-Οινόη,
-Την σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Όσον αφορά στον τομέα των μεταφορών, μέσα στο 2018, την τρέχουσα περίοδο θα δημοπρατηθούν έργα, ύψους 350 εκατ. ευρώ. Τα πρώτα τρία (155 εκατ. ευρώ) αφορούν:
-Υπολειπόμενες εργασίες για τον ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου, από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 48+500,
-Δράσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό»,
-Δράσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Μέσα στο 2019 αναμένεται η δημοπράτηση μόνο ενός έργου, συνολικού ύψους 160 εκατ. ευρώ, και αφορά την κατασκευή της οδικής παράκαμψης Χαλκίδας.
Επίσης, μετά το 2019, αναμένεται η δημοπράτηση ενός ακόμη έργου, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, για την οδική σύνδεση του ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Στον τομέα των αστικών μεταφορών, θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 162 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν όλα την Θεσσαλονίκη.
Εντός του 2018 αναμένεται η δημοπράτηση τριών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 107 εκατ. ευρώ που αφορούν την προμήθεια συρμών του μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Για το 2019 δρομολογείται η δημοπράτηση έργου 46 εκατ. ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
Μετά το 2020, αναμένεται να δημοπρατηθεί ένα έργο, προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ, για τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης.
Πηγή:
- Ο κατάλογος των συγχρηματοδοτούμενων έργων της διετίας 2018-19 σε οδικούς άξονες, σιδηρόδρομο και αστικές συγκοινωνίες
https://www.metaforespress.gr/mesa-mazikis-metaforas/%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CF%89/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου