Κυριακή 22 Μαΐου 2016

Νέα τροπολογία για την απόσχιση του κλάδου συντήρησης του ΟΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ

Επειδή πολλοί θα το δούνε, λίγοι θα το διαβάσουν, και ακόμη λιγότεροι θα το καταλάβουν ας προσπαθήσουμε να δούμε τι τροποποιεί αυτή τροπολογία. Διορθώστε μας αν κάνουμε λάθος... (το συμπέρασμα μας είναι στο τέλος με ένα παράδειγμα)

Την τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4111/2013, σχετικά με την απόσχιση του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού ΟΣΕ και την απορρόφησή του από την Ελληνική Εταιρεια Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΤΥ ΑΕ), προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις».







Αναλυτικά η αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρει:

"Με την υπ' αριθμ. 1661/9.8.2013 ( Β' 1993/2013) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 24 του ν. 4111/2013 (Α' 18), αποσχίσθηκε ο κλάδος συντήρησης Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ Α.Ε. όπως ο κλάδος αυτός -ως Γενική Διεύθυνση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού- περιγραφόταν στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του ΟΣΕ, και εντάχθηκε στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ("ΕΕΣΣΤΥ"). Ως ημερομηνία μετασχηματισμού ορίστηκε η 31.12.2012.

Με την μεταφορά του συνόλου των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού του κλάδου συντήρησης Τροχαίου Υλικού, όπως αυτά περιγράφηκαν στο σχετικό ισολογισμό μετασχηματισμού, η απορροφούσα εταιρεία ΕΕΣΣΤΥ κατέστη ειδική διάδοχος των απαιτήσεων και υποχρεώσεων του εν λόγω κλάδου.

Η πώληση της εταιρείας ΕΕΣΣΤΥ περιλαμβάνεται στο από 30.07.2015 εγκεκριμένο από το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη σχετική διεθνής διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία σημαντικοί επενδυτές έχουν εκφράσειτο ενδιαφέρον τους.
Με την προτεινόμενη τροποποίηση της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4111/2013 επιχειρείται η ενίσχυση της ασφάλειας των συναλλαγών στο πλαίσιο του προβλεπόμενου προγράμματος αξιοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ, με την ρητή πρόβλεψη, απαλλαγής της Εταιρείας από ευθύνες προκύπτουσες στο πλαίσιο διοικητικών διαδικασιών και συναφών διοικητικών κυρώσεων, καθώς και από αξιώσεις που αφορούν σε μη συμμόρφωση προς διατάξεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, εφόσον οι ανωτέρω ευθύνες ανάγονται στη λειτουργία του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού υπό τον δικαιοπάροχό της ΟΣΕ και γεννήθηκαν σε χρόνο προγενέστερο της συστάσεως της Εταιρείας. Προβλέπεται επίσης η υποχρέωση διενέργειας ή διεξαγωγής των εν λόγω διαδικασιών από τον ΟΣΕ, ακόμη κι αν αυτές ανοίγονται μετά την ημερομηνία μετασχηματισμού, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, εφόσον αφορούν σε ήδη γεννημένες μέχρι την ημερομηνία αυτή, απαιτήσεις ή αξιώσεις.
Στην ίδια αιτιολογική βάση προβλέπεται η απαλλαγή της Εταιρείας από την ευθύνη κατά το άρθρο 479 ΑΚ."
Αν καταλαβαίνουμε σωστά ο "επενδυτής" που θα αγοράσει την ΕΕΣΣΤΥ απαλλάσσεται από οποιαδήποτε υποχρέωση συμμόρφωσης με τη ισχύουσα νομοθεσία και την υποχρέωση αυτή αναλαμβάνει ο ΟΣΕ ανταυτού. 

Για παράδειγμα έστω ότι γίνεται μια καταγγελία ότι ένα Μηχανοστάσιο παραβιάζει την περιβαλλοντική νομοθεσία (πχ δεν λειτουργεί σωστά το σύστημα διαχωρισμού των αποβλήτων σε λάδια νερά). Προκύπτουν πρόστιμα και επιβάλλονται έργα ώστε να συμμορφωθεί η εν λόγω εγκατάσταση. 

Η παραπάνω τροπολογία στην ουσία λέει ότι τα πρόστιμα και το κόστος των έργων θα βαρύνουν τον δημόσιο ΟΣΕ και όχι τον ιδιώτη "επενδυτή". Έτσι ο "επενδυτής" απαλλάσσεται δια του παρόντος νόμου από οποιαδήποτε επιβάρυνση μπορεί να προκύψει. Άλλωστε αυτός ενδιαφέρεται μόνο για τα κέρδη. Τουλάχιστον ρε παιδιά ας μην τον λέμε "επενδυτή"...

Είναι η παλιά γνωστή παροιμία: 
θες να γίνουμε συνέταιροι; 
εγώ τα κέρδη 
εσύ τις ζημιές....

Αυτό το λέμε για όσους νομίζουν ότι με την πώληση θα απαλλαγεί το ελληνικό δημόσιο από τις δυσβάστακτες δαπάνες που του προκαλεί σήμερα ο Δημόσιος Σιδηρόδρομος... 
Μήπως τελικά ο Έλληνας φορολογούμενος θα πληρώνει ακόμη περισσότερα μετά την ιδιωτικοποίηση;

Στο επισυναπτόμενο αρχείο μπορείτε να διαβάσετε όλη την τροπολογία.


Πηγή:
- Νέα τροπολογία για την απόσχιση του κλάδου συντήρησης του ΟΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/14618-nea-tropologia-gia-tin-aposxisi-tou-kladou-syntirisis-tou-ose-stin-eessty.html

- Τροπολογία για απόσχιση του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού ΟΣΕ
http://www.enikonomia.gr/timeliness/101498,tropologia-gia-aposchisi-tou-kladou-syntirisis-trochaiou-ylikou-o.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου