Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Οι δηλώσεις Βαρουφάκη, οι Βρετανικοί σιδηρόδρομοι και ο ΟΣΕ


Θα ξεκινήσουμε με μια επίκαιρη παρουσίαση που αφορά τα σοβαρότερα σιδηροδρομικά συμβάντα στους Βρετανικούς σιδηροδρόμους τις τελευταίες δεκαετίες, του σπουδαστή κου Γιαννικάκη Εμμανουήλ από το ΤΕΙ Λάρισας Τμ. Ηλεκτρολογίας, που εκπονήθηκε στα πλαίσια της πρακτικής του άσκησης στο Μηχανοστάσιο Λάρισας: 

Σοβαρά Συμβάντα στους Βρετανικούς Σιδηρόδρομους (Μια Ιστορική Αναδρομή)

παρουσίαση 


Διευκρινίζουμε α) ότι δεν αναφέρεται στην Ινδία αλλά στην Αγγλία,
β) την Αγγλία που ο κος Βαρουφάκης άφησε προχθές να εννοηθεί ότι η ιδιωτικοποίηση των σιδηρόδρομων ήταν επιτυχημένη...

Αποτέλεσμα εικόνας για βαρουφάκης ενικοσ

απόσπασμα βίντεο

λέει λοιπόν ο κύριος Βαρουφάκης ότι:

"αν με ρωτήσεις τι θέλουμε να κάνουμε με τους σιδηρόδρομους θα σου απαντήσω ευθαρσώς ότι δεν έχουμε τη δυνατότητα ως ελληνικό κράτος να κάνουμε επενδύσεις που είναι απαραίτητες, οπότε η είσοδος ιδιωτών στον ΟΣΕ είναι απολύτως απαραίτητη για να μπορέσει η Ελλάδα να πάει από το 19ο στον 21 ο αιώνα. Γιατί αυτή τη στιγμή είμαστε πιο κοντά στο 19ο παρά στον 20ο, έτσι; Αν με ρωτήσεις για τη ΔΕΗ θα σου πω σε καμία περίπτωση. Όπου έχει επιχειρηθεί η ιδιωτικοποίηση του συστήματος παροχής και η αντίστοιχη ΔΕ, η αποτυχία ήταν δεδομένη, στην Αμερική με την Enron στη Βρετανία αν δεις ας πούμε την ιδιωτικοποίηση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στη Βρετανία ήταν παταγώδης αποτυχία."



Δεν μπορούμε λέει ως ελληνικό κράτος να κάνουμε επενδύσεις που είναι απαραίτητες.
Μέχρι στιγμής το χρέος του ΟΣΕ είναι περίπου 12 δις ευρώ, δηλαδή
12.000.000.000 € και το μεγαλύτερο μέρος του οφείλεται στα έργα και στους τόκους για τα δάνεια των έργων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας:
- κατασκευής διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Αθήνας Θεσσαλονίκης με νέα χάραξη με μια σειρά από τούνελ και γέφυρες  που όταν ολοκληρωθεί (2017) θα συντομέψει τη διαδρομή σε 3,5 ώρες,
- κατασκευή κανονικής γραμμής με νέα χάραξη Αθήνα Πάτρα
- κατασκευή προαστιακού δικτύου Αθηνών-Αεροδρομίου με διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή
- ανακαίνιση και εγκατάσταση υποδομής ηλεκτροκίνησης της περιφερειακής γραμμής Λάρισας Βόλου (υπό κατασκευή) και Λάρισας- Καλαμπάκας (υπό μελέτη)
- ανακαίνιση των περιφερειακών γραμμών Θεσσαλονίκης Φλώρινας και Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης.
- ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά
- και ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Αφού λοιπόν ο ελληνικός λαός ξόδεψε 12 δις για τα παραπάνω έργα που τα περισσότερα ή έχουν ολοκληρωθεί ή είναι πλέον σε ώριμη φάση ολοκλήρωσης, τώρα μας λέει ο κος Βαρουφάκης ότι δεν μπορεί το ελληνικό κράτος να κάνει άλλες επενδύσεις και είναι απαραίτητη η είσοδος ιδιωτών στον ΟΣΕ.

Ας δούμε τώρα τι θα εισπράξει το ελληνικό δημόσιο από την αποκρατικοποίηση:

Αυτή τη στιγμή είναι σε φάση αποκρατικοποίησης μέσω ΤΑΙΠΕΔ:
α) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλ κάτι σαν το ΚΤΕΛ για να καταλαβαίνει ο κόσμος) που θα εκμεταλλεύεται την υποδομή παρέχοντας υπηρεσίες μεταφοράς (επιβατικές και εμπορικές) και
β) η ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) που είναι η τεχνική βάση (το συνεργείο δηλαδή) συντήρησης των τραίνων.

Τα ποσά που "ακούγονται" στα οποία θα κλείσει η πώληση (αν ολοκληρωθεί η διαδικασία) θα είναι της τάξης των 5-10 εκατομμυρίων ευρώ για την κάθε εταιρία, δηλαδή:
10.000.000€
Την ίδια στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εξασφαλίσει ετήσια κρατική επιδότηση για τις άγονες γραμμές που εξυπηρετεί 50 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο για 5 χρόνια (με Option επέκτασης για επιπλέον 5 χρόνια) δηλαδή 50.000.000€ το χρόνο επιδότηση για 10 χρόνια.

Άρα αν υποθέσουμε ότι σήμερα η εταιρία Α αγοράζει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δώσει στο ελληνικό δημόσιο:
10.000.000€ και για τον πρώτο χρόνο μόνο λειτουργίας της, το ελληνικό δημόσιο θα της επιστρέψει 50.000.000€ ως επιδότηση άγονων γραμμών,

Επομένως με μια απλή πράξη διαπιστώνουμε ότι από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι μόνο δεν θα εισρεύσει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία αλλά τον πρώτο χρόνο θα έχουμε αντίστροφα εκροή 40.000.000€ και τα επόμενα χρόνια εκροή από 50.000.000€ το χρόνο, δηλαδή συνολική εκροή 490.000.000€ από τα κρατικά ταμεία προς τον ιδιώτη "επενδυτή".

Δηλαδή έχεις κατασκευάσει ένα ολοκαίνουριο σπίτι σπίτι που σου κόστισε:
12.000.000.000€
και τώρα που τέλειωσε αντί να μπεις εσύ με τα παιδιά σου να το χαρείς λες σε έναν ενοικιαστή έλα μπες μέσα εσύ να το χαρείς και δώσε μου εφάπαξ
10.000.000€ για να αγοράσεις το δικαίωμα να το το εκμεταλλευτείς και εγώ θα σου δίνω κάθε χρόνο αποζημίωση 
50.000.000€ για τη ζημιά που σου έκανα...

Το κερασάκι στην τούρτα το έβαλε ο κος Μπαρόζο που εδώ και μήνες σε έγγραφό του λέει ότι αν η αποκρατικοποίηση αποτύχει και δεν πραγματοποιηθεί η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε η Ευρωπαϊκή Ένωση (οι θεσμοί ντε;) δεν θα επιτρέψει στο ελληνικό δημόσιο να επιδοτεί την κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα 50.000.000€ το χρόνο γιατί θα κριθεί παράνομη χρηματοδότηση και μάλιστα θα ζητηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιστρέψει περίπου 800.000.000€ από παλιότερες επιδοτήσεις.

Δηλαδή αν την πουλήσεις η επιδότηση είναι νόμιμη για την ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ,
αν όχι η επιδότηση είναι παράνομη για την κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα πληρώσεις και πρόστιμο.

Δεν σας φαίνεται λογικό;
Εμάς πάντως μάλλον σαν ξεκάθαρος παράλογος εκβιασμός μας ακούγεται για να αναγκαστεί το ελληνικό δημόσιο να ξεπουλήσει αντί πινακίου φακής μια υποδομή που κόστισε στον ελληνικό λαό 12 δις (δηλαδή τα μισά περίπου από τα 28 δις που αποτέλεσαν την αιτία εισόδου της χώρας μας στα μνημόνια....)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου