Παρασκευή, 31 Μαΐου 2019

Ο αγώνας κατά των βανδαλισμών του γκράφιτι αρχίζει να αποδίδει τους πρώτους καρπούς

Στα πλαίσια δοκιμών διαφόρων προϊόντων προστασίας που έχει δοκιμάσει η ΕΕΣΣΤΥ στο Εργοστάσιο Θεσσαλονίκης το τελευταίο χρονικό διάστημα προκειμένου να αντιμετωπίσει τη μάστιγα των γκράφιτι, έγινε και η δοκιμαστική προστασία της Αυτοκινητάμαξας 621115-215 με ένα νέο προϊόν.

Η Αυτοκινητάμαξα διατέθηκε στην κυκλοφορία λίγο μετά τα Χριστούγεννα, μετά από εργασίες Γενικής Επισκευής στο Εργοστάσιο Θεσσαλονίκης.

Στα πλαίσια αυτών των εργασιών συμπεριλαμβάνονταν και η ολική βαφή του αμαξώματος, με κόστος σε υλικά και εργασία περίπου 8.000€. Στη συνέχεια ακολούθησε η "βαφή" του με μια προστατευτική στρώση του υπό δοκιμή προϊόντος προστασίας αντιγκράφιτι (μη θυσιαζόμενη στρώση).



Επειδή έχουμε δει το έργο πολλές φορές σε επανάληψη, να ξοδεύουμε χρόνο και χρήμα και σε λιγότερο από μια εβδομάδα να βλέπουμε με λύπη μας τα φρεσκοβαμμένα οχήματα να γίνονται καραγκιόζηδες κάτω από τις "καλλιτεχνικές" διαθέσεις αγνώστων (που δυστυχώς για μας δεν δοκιμάζουν τις ικανότητες τους στο αυτοκίνητο του μπαμπά τους αλλά στα τραίνα), προσπαθήσαμε να δοκιμάσουμε μια σειρά από καινοτόμα προϊόντα που διατίθενται στην αγορά σε όλα τα επίπεδα:


Θυσιαζόμενη προστασία, Μή θυσιαζόμενη προστασία, βινύλιο κλπ.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Σίγουρα δεν μπορεί κανείς να πει ότι στέφθηκε με 100% επιτυχία, αλλά όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες το συγκεκριμένο όχημα είναι σε αρκετά καλύτερη κατάσταση από τα περισσότερα αδέρφια του...







Στον αγώνα μας αυτό θα θέλαμε να έχουμε συμμάχους όλους τους συναδέλφους, τους επιβάτες και τους φίλους του τραίνου, αλλά και όλους τους πολίτες. Χρειαζόμαστε σύμμαχους μας και τους εκπροσώπους της Πολιτείας που οφείλουν να καταδικάσουν το φαινόμενο αυτό απερίφραστα ως βανδαλισμό και όχι ως "έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας", τουλάχιστον όχι πάνω σε ξένη δημόσια περιουσία...






Στον αγώνα μας αυτό θέλουμε σύμμαχο και την Ελληνική Αστυνομία με περισσότερες περιπολίες αλλά και πιθανόν νέα αυστηρότερη νομοθεσία που να προβλέπει τουλάχιστον ότι οι δράστες (ή οι γονείς τους) εφόσον πιαστούν να χρεώνονται το κόστος αποκατάστασης της ζημιάς.










Εκτός όμως από το μεγάλο κόστος που τελικά μετακυλίεται στον επιβάτη, και την ασχήμια σχεδόν σε όλο το στόλο του τροχαίου υλικού, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι κάποιοι άνθρωποι που εργάζονται στον καθαρισμό (σε διάφορες εταιρείες καθαρισμού στα κατά τόπους μηχανοστάσια) δίνουν καθημερινά το δικό τους αγώνα να καθαρίσουν τα γκράφιτι της προηγούμενης νύχτας.






Στην προσπάθειά τους αυτή οι εταιρείες καθαρισμού τους χορηγούν ισχυρά διαλυτικά - καθαριστικά προκειμένου να μπορέσουν να ξεβάψουν τα χρώματα των "καλλιτεχνών" και οι καθαριστές έχουν χορτάσει να αναπνέουν ένα σωρό περισσότερο ή λιγότερο τοξικά προϊόντα.

Παρακαλούμε πολύ όλους τους γονείς και όλους τους δασκάλους να πουν στα παιδιά τους ότι ο Σωτήρης και ο Βησάρης στο Μηχανοστάσιο της Λάρισας αλλά και κάθε άλλος Σωτήρης και Βησάρης σε όλο το δίκτυο δεν χρωστάνε τίποτε για να υφίστανται καθημερινά την έκθεση τους σε όλα αυτά τα καθαριστικά επειδή κάποιοι θέλουν να εξασκήσουν την "τέχνη" τους σε ξένη δημόσια περιουσία.







Ας κάνουν γκράφιτι στον τοίχο του σπιτιού τους ή στο δικό τους αυτοκίνητο για να το θαυμάσουμε όλοι μαζί...













6 σχόλια:

  1. Σωστά όλα αυτά!Δεν ακούω όμως να γίνεται και κάποιος σχολιασμός περί ευθύνης η τρόπου φύλαξης των συρμών η οιονδήποτε άλλων αντικειμένων θυμάτων των βανδαλιστών! Γιατί το Μετρό δεν έχει γκράφιτι;;; Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. https://www.enikos.gr/society/501616/prokalei-i-nea-photo-apo-tin-omada-pou-kanei-gkrafiti-se-vagonia-
      http://www.thessnews.gr/article/49642/athina-19chronos-ekane-gkrafiti-kai-pethane-apo-ilektroplixia
      ..."Ευχαριστώ !!"
      ...επίσης δεν σας άκουσα να σχολιάζετε περί "επιτυχημένης φύλαξης" σε "προηγμένα κράτη" όπου συμβαίνουν τα ίδια (μην πω και χειρότερα)...
      π.χ. στη Γερμανία:
      https://www.spiegel.de/international/zeitgeist/graffiti-on-the-tracks-berlin-s-thriving-trainwriting-scene-hits-the-big-screen-a-743651.html
      https://systemboys.net/justlegallyminded-stuttgart-train-graffiti/
      στο Βέλγιο :
      https://www.alamy.es/foto-colorido-graffiti-en-un-tren-en-belgica-europa-76352292.html
      ...και όπου αλλού θέλει κάποιος να δει...ας κάνει μια "βόλτα" μέσω youtube!

      Υ.Γ. Τώρα λοιπόν που αποσαφηνίσαμε ότι μιλάμε για ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ και όχι μόνο της πολύ μικρής (σε έκταση) Ελλάδος, ας αφήσουμε την εύκολη κριτική του καναπέ κι ας μιλήσουμε με έργα .. όπως σωστά λέει στην ανάρτησή του ο MixanikosOse.

      Διαγραφή
    2. Το μετρό έχει πιο δυσπρόσιτα Αμαξοστάσια, αλλά και πάλι έχει υποστεί αρκετές φορές γκραφιτι. Όμως η παλιά ΑΜΕΛ δεν επιτρέπει να κυκλοφορεί γκραφιταρισμένος συρμός και βγαίνει εκτός κυκλοφορίας μέχρι να καθαριστεί. Γι' αυτό δεν φτάνει ποτέ στα μάτια του επιβάτη η εικόνα του μετρό με γκράφιτι.
      Τέλος ο πρώην ΗΣΑΠ που έχει αρκετούς και διάσπαρτους χώρους εναπόθεσης συρμών κυκλοφορεί με 19 στους 20 συρμούς με γκράφιτι και κάνουμε πάρτυ αν δούμε έναν καθαρό συρμό.

      Διαγραφή
  2. νομίζω ότι πριν μια βδομάδα είδαμε δυστυχώς γκράφιτι και στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και μάλιστα μέσα στο χώρο του εργοταξίου.
    Προφανώς και η φύλαξη δεν είναι επαρκής αλλά και όγκος των σιδ. οχημάτων είναι πολύ μεγαλύτερος, και οι χώροι στάθμευσης είναι πολύ περισσότεροι και διάπσαρτοι σε όλη τη χώρα και επιπλέον και οι περισσότεροι σταθμοί και μηχανοστάσια δεν έχουν και την καλύτερη περίφραξη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια! Επιτέλους ξεκινήσατε να δοκιμάζετε λύσεις για την μάστιγα του μουντζουρώματος των τρένων με παχιές ή αγκυλωτές υπογραφές (γκράφιτι) που αρχικά εμφανίστηκε στο παροπλισμένο υλικό και στη χώρα μας έχει πάρει καθολικές διαστάσεις που δεν συναντάς ούτε στον τρίτο κόσμο και γελοιοποιεί το μέσο που άλλοτε φημιζόταν για την σοβαρότητά του. Ο ΗΣΑΠ στην καλύτερη περίπτωση θυμίζει Λούνα Παρκ και στην ΤΡΕΝΟΣΕ οργή και λύπη προκαλεί η καταστροφή του σύγχρονου τροχαίου υλικού το οποίο θα έπρεπε να το καμαρώνουμε.
    Κατά τη γνώμη μου θα μπορούσε να περιοριστεί το φαινόμενο με:
    1)Καλύτερη φύλαξη των συρμών
    2}Απομάκρυνση από την κυκλοφορία κάθε γκαφιταρισμένου οχήματος ώστε να αποθαρρύνονται οι "καλλιτέχνες"
    3)Χρωματισμός των οχημάτων λευκών σαν υπόστρωμα και μετά επικάλυψη με έγχρωμο φιλμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχαρητήρια! Επιτέλους ξεκινήσατε να δοκιμάζετε λύσεις για την μάστιγα του μουντζουρώματος των τρένων με παχιές ή αγκυλωτές υπογραφές (γκράφιτι) που αρχικά εμφανίστηκε στο παροπλισμένο υλικό και στη χώρα μας έχει πάρει καθολικές διαστάσεις που δεν συναντάς ούτε στον τρίτο κόσμο και γελοιοποιεί το μέσο που άλλοτε φημιζόταν για την σοβαρότητά του. Ο ΗΣΑΠ στην καλύτερη περίπτωση θυμίζει Λούνα Παρκ και στην ΤΡΕΝΟΣΕ οργή και λύπη προκαλεί η καταστροφή του σύγχρονου τροχαίου υλικού το οποίο θα έπρεπε να το καμαρώνουμε.
    Κατά τη γνώμη μου θα μπορούσε να περιοριστεί το φαινόμενο με:
    1)Καλύτερη φύλαξη των συρμών
    2}Απομάκρυνση από την κυκλοφορία κάθε γκαφιταρισμένου οχήματος ώστε να αποθαρρύνονται οι "καλλιτέχνες"
    3)Χρωματισμός των οχημάτων λευκών σαν υπόστρωμα και μετά επικάλυψη με έγχρωμο φιλμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή