Τον πρώτο της ανταγωνιστή μετά την έκδοση της πρώτης άδειας λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης αποκτά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η Rail Cargo Logistics-Goldair, μία κοινοπραξία του ομίλου Goldair και της κρατικής αυστριακής εταιρείας σιδηροδρόμων Rail Cargo Logistics Austria, θα μπορεί πλέον να εκτελεί σιδηροδρομικά εμπορευματικά δρομολόγια. Στο μεταξύ, τα εμπόδια στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης της εταιρείας είναι αρκετά και δεν εντοπίζονται πλέον μόνο στο «χλιαρό» επενδυτικό ενδιαφέρον. Αντιθέτως, ισχυρότερη φαίνεται ότι είναι η συμμετοχή στην αντίστοιχη διαδικασία που αφορά την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού).
Η αδυναμία του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λάβει την απόφαση, ύστερα από πολλαπλές παρεμβάσεις των συνδικαλιστών του ΟΣΕ, για την υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων με την ΕΕΣΣΤΥ εκτροχιάζει συστηματικά τη διαδικασία αποκρατικοποίησης. Πρόκειται για τις συμβάσεις συντήρησης τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΕΣΣΤΥ, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης. Η ισχύουσα σύμβαση μεταξύ των δύο εταιρειών δεν περιλαμβάνει συγκεκριμένο αριθμό στόλου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η χρέωση της ΕΕΣΣΤΥ, η οποία το 2014 άγγιξε τα 26,3 εκατ. ευρώ, έναντι 20,1 εκατ. ευρώ το 2013. Το θέμα των συμβάσεων του 2014 βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα χέρια διαιτησίας. Η προς υπογραφή νέα σύμβαση περιλαμβάνει διαφορετικό τρόπο τιμολόγησης και είναι 10ετούς διάρκειας. Σε αυτήν προβλέπεται διαχωρισμός της βασικής και της συμπληρωματικής συντήρησης. Η βασική αφορά τη μηχανοστασιακή συντήρηση (καθημερινή) με χρέωση ανά τρενο-χιλιόμετρο και τον τύπο του τροχαίου υλικού, αλλά και τη βαριά συντήρηση που εκτελείται ανά 2ετία ή 4ετία ανάλογα με το τροχαίο υλικό. Η συμπληρωματική συντήρηση περιλαμβάνει κάθε έκτακτη εργασία που πραγματοποιείται στο τροχαίο υλικό. Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι η νέα σύμβαση συντήρησης δεν είναι συμφέρουσα για τον Οργανισμό, ενώ και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει κάνει και τα αδύνατα δυνατά για να καταλήξει σε απόφαση το Δ.Σ.
Σε περίπτωση που επιλυθεί το πρόβλημα των διεταιρικών συμβάσεων και επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ταχύτατες διαδικασίες τις οποίες προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, το Ταμείο θα έρθει αντιμέτωπο με ένα πρόσθετο σοβαρό πρόβλημα. Το περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί από τους τρεις ομίλους που είχαν προσέλθει στην τελική φάση του διαγωνισμού, κανείς δεν φαίνεται να καταθέτει τελικώς δεσμευτική προσφορά, ενώ και ο νεοεισερχόμενος παίκτης (η αμερικανική Watco) δεν μπορεί να ενταχθεί σε υφιστάμενο κοινοπρακτικό σχήμα, σε αυτή τη διαγωνιστική φάση.
Πηγή:
- Δύο πονοκέφαλοι για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ένας ανταγωνιστής
http://www.kathimerini.gr/845993/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/dyo-ponokefaloi-gia-trainose-kai-enas-antagwnisths
Η αδυναμία του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λάβει την απόφαση, ύστερα από πολλαπλές παρεμβάσεις των συνδικαλιστών του ΟΣΕ, για την υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων με την ΕΕΣΣΤΥ εκτροχιάζει συστηματικά τη διαδικασία αποκρατικοποίησης. Πρόκειται για τις συμβάσεις συντήρησης τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΕΣΣΤΥ, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης. Η ισχύουσα σύμβαση μεταξύ των δύο εταιρειών δεν περιλαμβάνει συγκεκριμένο αριθμό στόλου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η χρέωση της ΕΕΣΣΤΥ, η οποία το 2014 άγγιξε τα 26,3 εκατ. ευρώ, έναντι 20,1 εκατ. ευρώ το 2013. Το θέμα των συμβάσεων του 2014 βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα χέρια διαιτησίας. Η προς υπογραφή νέα σύμβαση περιλαμβάνει διαφορετικό τρόπο τιμολόγησης και είναι 10ετούς διάρκειας. Σε αυτήν προβλέπεται διαχωρισμός της βασικής και της συμπληρωματικής συντήρησης. Η βασική αφορά τη μηχανοστασιακή συντήρηση (καθημερινή) με χρέωση ανά τρενο-χιλιόμετρο και τον τύπο του τροχαίου υλικού, αλλά και τη βαριά συντήρηση που εκτελείται ανά 2ετία ή 4ετία ανάλογα με το τροχαίο υλικό. Η συμπληρωματική συντήρηση περιλαμβάνει κάθε έκτακτη εργασία που πραγματοποιείται στο τροχαίο υλικό. Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι η νέα σύμβαση συντήρησης δεν είναι συμφέρουσα για τον Οργανισμό, ενώ και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει κάνει και τα αδύνατα δυνατά για να καταλήξει σε απόφαση το Δ.Σ.
Σε περίπτωση που επιλυθεί το πρόβλημα των διεταιρικών συμβάσεων και επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ταχύτατες διαδικασίες τις οποίες προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, το Ταμείο θα έρθει αντιμέτωπο με ένα πρόσθετο σοβαρό πρόβλημα. Το περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί από τους τρεις ομίλους που είχαν προσέλθει στην τελική φάση του διαγωνισμού, κανείς δεν φαίνεται να καταθέτει τελικώς δεσμευτική προσφορά, ενώ και ο νεοεισερχόμενος παίκτης (η αμερικανική Watco) δεν μπορεί να ενταχθεί σε υφιστάμενο κοινοπρακτικό σχήμα, σε αυτή τη διαγωνιστική φάση.
Πηγή:
- Δύο πονοκέφαλοι για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ένας ανταγωνιστής
http://www.kathimerini.gr/845993/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/dyo-ponokefaloi-gia-trainose-kai-enas-antagwnisths
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου