Περίπου 10 εκατ. ευρώ θα «χάσει» η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2015 καθώς η έλλειψη προσωπικού οδήγησε τη διοίκηση της εταιρείας να απορρίψει πρόταση της Cosco για διπλασιασμό των μηναίων εμπορευματικών τρένων που ξεκινούν από τη χώρα μας με προορισμό την Ανατολική Ευρώπη.Την ίδια στιγμή, η εταιρεία εκπέμπει «SOS» τονίζοντας ότι αν δεν προχωρήσει στην πρόσληψη 400 - 500 εργαζομένων τότε τον Δεκέμβριο θα αναγκαστεί να περικόψει επιπλέον δρομολόγια είτε επιβατικά είτε εμπορευματικά.
Η εταιρεία παρουσιάζει ελλείψεις σε σταθμάρχες, κλειδούχους και συντηρητές, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκτελέσει το καθημερινό πρόγραμμα δρομολογίων.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η διοίκηση να πει «όχι» όταν η Cosco ζήτησε στα μέσα του καλοκαιριού να διπλασιάσει τα τρένα που ξεκινούν από τον Πειραιά για Τσεχία. Σήμερα εκτελούνται περίπου 20 με 24 δρομολόγια τον μήνα. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από 200 βαγόνια έχουν «παροπλιστεί» για συντήρησην καθώς η Rosco δεν έχει προσωπικό για να τα επισκευάσει.
Στο πλαίσιο αυτόν διοίκηση και εργαζόμενοι στις σιδηροδρομικές εταιρείες «κρούουν» τον κώδωνα του κινδύνου για αδυναμία εκτέλεσης του καθημερινού φόρτου εργασίας ακόμα και μέσα στον χειμώνα. Αλλά και το καλοκαίρι υπήρξαν μεγάλες περικοπές στο καθημερινό πρόγραμμα για δρομολόγια σε Χαλκίδα και Λάρισα. Μάλιστα, προειδοποιούν ότι αν δεν γίνουν άμεσα προσλήψεις μέσα στη διετία θα περιοριστεί στο μισό το μεταφορικό έργο που παράγουν!
«Αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε περικοπές και δεν ξέρουμε αν μπορούμε να επαναφέρουμε αυτά τα δρομολόγια», είπε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλος. Μάλιστα, ανέφερε ότι ήδη η εταιρεία έχει τα χρήματα για την πρόσληψη προσωπικού και δεν πρόκειται να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για να εκτελεστεί το σημερινό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλοι εργαζόμενοι στις σιδηροδρομικές εταιρείες αναγκάζονται σε πολύωρη υπερωριακή απασχόληση, κάτι που κοστίζει ακριβότερα από την πρόσληψη νέων υπαλλήλων.
Η μείωση του προσωπικού
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η ROSCO έχουν μειώσει -σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και 50%- τους εργαζομένους τους στο πλαίσιο της εφαρμογής των προγραμμάτων εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια βάσει των σχετικών νόμων.
Ηδη οι εταιρείες έχουν σημαντικά «κενά» στο προσωπικό, τα οποία δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέσων. Μάλιστα, με τον νόμο για τις μετατάξεις έχουν μεταταχθεί σε άλλους φορείς του Δημοσίου περίπου 3.000 εργαζόμενοι από τις μεταφορικές εταιρείες και τον Όμιλο ΟΣΕ, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι.
ΟΣΕ
Στον ΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται σε 1.351, ενώ σύμφωνα με τον νόμο για την εξυγίανση της εταιρείας θα έπρεπε να απασχολούνται 2.097 άτομα. Την επόμενη τριετία το προσωπικό θα μειωθεί στο ήμισυ, με τον ΟΣΕ να απασχολεί λιγότερους από 700 εργαζόμενους, οδηγώντας την εταιρεία σε αναστολή της λειτουργίας της.
Σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό εντοπίζονται και σήμερα στον ΟΣΕ και κυρίως σε σταθμάρχες. Για τον λόγο αυτό η διοίκηση ζητά την πρόσληψη 162 εργαζομένων, οι οποίοι θα μπορούν να ενταχθούν στο προσωπικό μέσα σε ενάμιση χρόνο που θα τελειώσει η εκπαίδευσή τους. Η διοίκηση προειδοποιεί ότι αν δεν γίνουν οι προσλήψεις το 2016 θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε κατάργηση τουλάχιστον της μίας από τις τρεις βάρδιες με ότι αυτό συνεπάγεται για τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η κατάσταση του ΟΣΕ, ο οποίος απογυμνώθηκε από εργαζομένους, έπειτα από την εφαρμογή του νόμου εξυγίανσης για τον όμιλο του ΟΣΕ και τις συνταξιοδοτήσεις, αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα από τη διοίκηση του σε έγγραφο με αποδέκτη τον πρώην υπουργό Οικονομίας και Υποδομών, όπου τονίζεται ότι η λειτουργία του βρίσκεται σε οριακό σημείο. Υπενθυμίζεται ότι το 2004 έγιναν οι τελευταίες προσλήψεις στον ΟΣΕ, κυρίως σε διοικητικό προσωπικό.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται στους 712, ενώ σύμφωνα με τον νόμο του 2010 θα έπρεπε να είναι 920 άτομα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν προέβη σε προσλήψεις προσωπικού έλξης (μηχανοδηγών) από το 2010 έως και το 2014, ενώ το 2011 και το 2012 αποχώρησαν από την εταιρεία συνολικά 120 μηχανοδηγοί λόγω μετάταξης και παραίτησης. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρείας, προβλέπονται 476 οργανικές θέσεις μηχανοδηγών, ενώ στο τέλος του 2014 υφίστανται 163 κενές οργανικές θέσεις μηχανοδηγών.
Περικοπές
«Αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε περικοπές και δεν ξέρουμε αν μπορούμε να επαναφέρουμε αυτά τα δρομολόγια», είπε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλος.
Διοίκηση και εργαζόμενοι στις σιδηροδρομικές εταιρείες «κρούουν» τον κώδωνα του κινδύνου για αδυναμία εκτέλεσης του καθημερινού φόρτου εργασίας ακόμα και μέσα στον χειμώνα.
Στον ΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται σε 1.351, ενώ σύμφωνα με τον νόμο για την εξυγίανση της εταιρείας θα έπρεπε να απασχολούνται 2.097 άτομα.
Της Μαρίας Μόσχου
Πηγή:
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113711366
Η εταιρεία παρουσιάζει ελλείψεις σε σταθμάρχες, κλειδούχους και συντηρητές, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκτελέσει το καθημερινό πρόγραμμα δρομολογίων.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η διοίκηση να πει «όχι» όταν η Cosco ζήτησε στα μέσα του καλοκαιριού να διπλασιάσει τα τρένα που ξεκινούν από τον Πειραιά για Τσεχία. Σήμερα εκτελούνται περίπου 20 με 24 δρομολόγια τον μήνα. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από 200 βαγόνια έχουν «παροπλιστεί» για συντήρησην καθώς η Rosco δεν έχει προσωπικό για να τα επισκευάσει.
Στο πλαίσιο αυτόν διοίκηση και εργαζόμενοι στις σιδηροδρομικές εταιρείες «κρούουν» τον κώδωνα του κινδύνου για αδυναμία εκτέλεσης του καθημερινού φόρτου εργασίας ακόμα και μέσα στον χειμώνα. Αλλά και το καλοκαίρι υπήρξαν μεγάλες περικοπές στο καθημερινό πρόγραμμα για δρομολόγια σε Χαλκίδα και Λάρισα. Μάλιστα, προειδοποιούν ότι αν δεν γίνουν άμεσα προσλήψεις μέσα στη διετία θα περιοριστεί στο μισό το μεταφορικό έργο που παράγουν!
«Αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε περικοπές και δεν ξέρουμε αν μπορούμε να επαναφέρουμε αυτά τα δρομολόγια», είπε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλος. Μάλιστα, ανέφερε ότι ήδη η εταιρεία έχει τα χρήματα για την πρόσληψη προσωπικού και δεν πρόκειται να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για να εκτελεστεί το σημερινό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλοι εργαζόμενοι στις σιδηροδρομικές εταιρείες αναγκάζονται σε πολύωρη υπερωριακή απασχόληση, κάτι που κοστίζει ακριβότερα από την πρόσληψη νέων υπαλλήλων.
Η μείωση του προσωπικού
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η ROSCO έχουν μειώσει -σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και 50%- τους εργαζομένους τους στο πλαίσιο της εφαρμογής των προγραμμάτων εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια βάσει των σχετικών νόμων.
Ηδη οι εταιρείες έχουν σημαντικά «κενά» στο προσωπικό, τα οποία δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέσων. Μάλιστα, με τον νόμο για τις μετατάξεις έχουν μεταταχθεί σε άλλους φορείς του Δημοσίου περίπου 3.000 εργαζόμενοι από τις μεταφορικές εταιρείες και τον Όμιλο ΟΣΕ, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι.
ΟΣΕ
Στον ΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται σε 1.351, ενώ σύμφωνα με τον νόμο για την εξυγίανση της εταιρείας θα έπρεπε να απασχολούνται 2.097 άτομα. Την επόμενη τριετία το προσωπικό θα μειωθεί στο ήμισυ, με τον ΟΣΕ να απασχολεί λιγότερους από 700 εργαζόμενους, οδηγώντας την εταιρεία σε αναστολή της λειτουργίας της.
Σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό εντοπίζονται και σήμερα στον ΟΣΕ και κυρίως σε σταθμάρχες. Για τον λόγο αυτό η διοίκηση ζητά την πρόσληψη 162 εργαζομένων, οι οποίοι θα μπορούν να ενταχθούν στο προσωπικό μέσα σε ενάμιση χρόνο που θα τελειώσει η εκπαίδευσή τους. Η διοίκηση προειδοποιεί ότι αν δεν γίνουν οι προσλήψεις το 2016 θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε κατάργηση τουλάχιστον της μίας από τις τρεις βάρδιες με ότι αυτό συνεπάγεται για τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η κατάσταση του ΟΣΕ, ο οποίος απογυμνώθηκε από εργαζομένους, έπειτα από την εφαρμογή του νόμου εξυγίανσης για τον όμιλο του ΟΣΕ και τις συνταξιοδοτήσεις, αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα από τη διοίκηση του σε έγγραφο με αποδέκτη τον πρώην υπουργό Οικονομίας και Υποδομών, όπου τονίζεται ότι η λειτουργία του βρίσκεται σε οριακό σημείο. Υπενθυμίζεται ότι το 2004 έγιναν οι τελευταίες προσλήψεις στον ΟΣΕ, κυρίως σε διοικητικό προσωπικό.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται στους 712, ενώ σύμφωνα με τον νόμο του 2010 θα έπρεπε να είναι 920 άτομα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν προέβη σε προσλήψεις προσωπικού έλξης (μηχανοδηγών) από το 2010 έως και το 2014, ενώ το 2011 και το 2012 αποχώρησαν από την εταιρεία συνολικά 120 μηχανοδηγοί λόγω μετάταξης και παραίτησης. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρείας, προβλέπονται 476 οργανικές θέσεις μηχανοδηγών, ενώ στο τέλος του 2014 υφίστανται 163 κενές οργανικές θέσεις μηχανοδηγών.
Περικοπές
«Αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε περικοπές και δεν ξέρουμε αν μπορούμε να επαναφέρουμε αυτά τα δρομολόγια», είπε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλος.
Διοίκηση και εργαζόμενοι στις σιδηροδρομικές εταιρείες «κρούουν» τον κώδωνα του κινδύνου για αδυναμία εκτέλεσης του καθημερινού φόρτου εργασίας ακόμα και μέσα στον χειμώνα.
Στον ΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται σε 1.351, ενώ σύμφωνα με τον νόμο για την εξυγίανση της εταιρείας θα έπρεπε να απασχολούνται 2.097 άτομα.
Της Μαρίας Μόσχου
Πηγή:
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113711366
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου