Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Άρθρο της εφημερίδας Die Welt για το Σιδηρόδρομο - "Δεν είναι δουλειά του σιδηρόδρομου να κερδίζει λεφτά"

Es ist nicht Aufgabe der Bahn, Geld zu verdienen

(Αφορμή για αυτήν την ανάρτηση στάθηκε μια ανάρτηση του συναδέλφου Τάσσου Λαμπρόπουλου στο facebook με σχόλια στο συγκεκριμένο άρθρο). ακολουθεί το δικό μας σχόλιο:

Εκπλήσσομαι θετικά. Δεν μπορεί λέω τόσο καιρό να είμαστε όλοι εμείς που έχουμε αυτή την άποψη για το δημόσιο σιδηρόδρομο ηλίθιοι. Επιτέλους ο σκληρός πυρήνας της ΕΕ έρχεται στα λόγια μας. Οι οποίοι με θες με Holding θες με λογιστικό διαχωρισμό δραστηριοτήτων πάντως σε κάθε περίπτωση απέφυγαν όπως ο διάβολος το λιβάνι την ιδιωτικοποίηση. Ο Μάνος (ο Στλέφανος) είπε κάποτε καλύτερα να κλείσουμε τον ΟΣΕ και να πάμε τον κόσμο με ταξί (μας κοστίζει φθηνότερα). Κάθε άποψη είναι σεβαστή αλλά η συγκεκριμένη κάνει λάθος υπολογισμούς γιατί βλέπει μόνο το άμεσο κόστος.

Ο Σιδηρόδρομος δίνει σε δεύτερο επίπεδο απίστευτα οφέλη. πχ όταν κουβαλάς 4 τραίνα των 1500 τόνων τεύτλα από τη Λάρισα στο Πλατύ κάθε μέρα για 3-4 μήνες (έγινε πέρσι ή πρόπερσι) πριν το κλείσεις Στέφανε το μαγαζί θα πρέπει να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις: 
1) πόσα φορτηγά θα χρειαστείς τη μέρα για να κουβαλήσεις αυτά τα τεύτλα, πόσους οδηγούς φορτηγών και από που θα τους φέρεις στην περιοχή και που θα τους ταΐσεις και θα τους κοιμίσεις για 4 μήνες.
2) από ποιο δρόμο θα τους περάσεις (από την εθνική οδό πχ μέσω Τεμπών;;;; (χλωμούτσικο). 
3) πόσο θα σου κοστίζει η αποκατάσταση της ζημιάς που θα σου κάνουν αυτές οι επιπλέον διελεύσεις στην εθνική οδό 
4) πόσο θα σου κοστίσει σε άμεσο κόστος η αποκατάσταση στα νοσοκομεία των τραυματιών από τα τροχαία που μοιραία θα γίνουν εξαιτίας της αύξησης της κυκλοφορίας στην εθνική και πόσο οι μακροπρόθεσμες συνέπειες για την κοινωνία των θανάτων και τον τραυματισμών που δεν θα μπορέσουν να γιατρευτούν άμεσα. κλπ κλπ. 

Α) Μετά από όσα έγιναν στους Βρετανικούς σιδηρόδρομους καταλήξαμε και συμφωνούμε όλοι στο ότι δεν μπορεί να λέμε ότι θα ιδιωτικοποιήσουμε τις σιδηροδρομικές υποδομές σε ανεύθυνους ιδιώτες που δυστυχώς είναι τόσο ¨"ευέλικτοι" ώστε να βάζουν το ΚΕΡΔΟΣ τους πάνω από τις ανθρώπινες ζωές, 
Β) επί 24 χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση και μετά από πολλές κοινοτικές οδηγίες (σιδηροδρομικά πακέτα 1, 2, 3 και 4) λέει τελικά ότι πρέπει να σπάσουμε τα σιδηροδρομικά μαγαζιά να κάνουμε λογιστικό διαχωρισμό για να διευκολύνουμε την είσοδο των ιδιωτών στο παιχνίδι και να ωφεληθούμε τελικά από τον ανταγωνισμό. Ώστε το κράτος καταλήγουμε να κατασκευάζει την υποδομή και ο ευέλικτος ιδιώτης να την αξιοποιεί. 

Πως όμως; αφού ο Κασίδης ο φορολογούμενος πληρώσει πολλά δις για να κατασκευάσει τις απαιτούμενες νέες υποδομές μόλις τις τελειώσει θα χαρίσει το δικαίωμα να τις εκμεταλλευτεί ένας ιδιώτης (που ίδρωσε ούτε ξόδεψε καθόλου) και που σε κάθε συμβάν ή έντονο καιρικό φαινόμενο θα λέει:
- Α! εγώ δεν ξέρω τίποτε...

βάλε πάλι το χέρι εσύ (κράτος) στην τσέπη του Κασίδι του φορολογούμενου;;;; 

Έτσι όμως μάλλον δεν προκύπτουν και πολλά οφέλη από αυτή τη διαδικασία του ανοίγματος των αγορών. (στους ιδιώτες "επενδυτές") και χαίρομαι που πλέον οι απόψεις μας με τους "κουτόφραγκους" συγκλίνουν. !!!


Πηγή:
- άρθρο της γερμανικής εφημερίδας Die Welt: Es ist nicht Aufgabe der Bahn, Geld zu verdienen
http://m.welt.de/debatte/kommentare/article144510355/Es-ist-nicht-Aufgabe-der-Bahn-Geld-zu-verdienen.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_twitter

- άρθρο του Railway Journal: Germany and France cling to their railway monopolies
http://www.railjournal.com/index.php/blogs/tony-berkeley/germany-and-france-cling-to-their-railway-monopolies.html?channel


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου