Για αρκετό καιρό, εβδομάδες ή ίσως πάνω από μήνα, θα παραμείνει κλειστή η μία σιδηροδρομική γραμμή, στην περιοχή της κοιλάδας των Τεμπών, σύμφωνα με εκτιμήσεις σιδηροδρομικών. Κι αυτό, για να αντιμετωπιστούν οι ζημιές στην επιδομή, από τον εκτροχιασμό των δύο βαγονιών της εμπορικής αμαξοστοιχίας και την πυρκαγιά, το πρωί της Πέμπτης. Όλο αυτό το
διάστημα, θα υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια των τρένων, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να προσπαθεί να βρει τις βέλτιστες λύσεις, για την μείωση, στο ελάχιστο, των καθυστερήσεων. Μελετάται ακόμη και το άνοιγμα κλειστών σιδηροδρομικών σταθμών, ώστε να αποφευχθούν μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια και να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι επιβάτες, οι οποίοι, ειδικά αυτή την περίοδο, γεμίζουν τους συρμούς.
Επίσης, σοβαρά ερωτήματα, σχετικά με τη μη λειτουργία των συστημάτων πυρόσβεσης στη σήραγγα των Τεμπών, αλλά και γενικότερα, για τα μέτρα πυρασφάλειας που λαμβάνονται, στις υπό κατασκευή οδικές σήραγγες των Τεμπών και την ΠΑΘΕ στον ν. Λάρισας, θέτει η Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Θεσσαλίας, με δελτίο τύπου, που εξέδωσε.
Στο μεταξύ, τα βαγόνια δεν μετακινήθηκαν ο ακόμη, ώστε να γίνουν επιτόπου οι απαραίτητοι έλεγχοι και επιθεωρήσεις, από εμπειρογνώμονες, για να βρεθούν τα ακριβή αίτια, αλλά και από τελωνειακούς και ασφαλιστές, για την αποτίμηση της ζημιάς και στα εμπορεύματα, τα οποία βέβαια, ήταν ασφαλισμένα. Από τις πρώτες εκτιμήσεις, η ζημιά στους στρωτήρες (τραβέρσες) της σιδηροδρομικής γραμμής, εκτείνεται σε μήκος ίσως και μερικών χιλιομέτρων, από το σύρσιμο μεταλλικών στοιχείων των βαγονιών, στη γραμμή. Κατά πάσα πιθανότητα θα αντικατασταθούν και το πρόβλημα είναι στους στρωτήρες, που βρίσκονται εντός της σήραγγας. Οι οποίοι διαφέρουν από τους συνήθεις στρωτήρες της σιδηροδρομικής γραμμής, είναι ειδικής κατασκευής, αντικραδασμικοί και εισάγονται από το εξωτερικό. Αυτοί θα είναι και η αιτία της όποιας καθυστέρησης παρατηρηθεί, για την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της σήραγγας, σε διπλή γραμμή.
Η ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Σε δελτίο τύπου, η Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Θεσσαλίας (ΕΥΠΣΠΘ), σχετικά με το συμβάν, αναφέρει:
«Στις 9-7-2015 και περί ώρα 07:13 το συντονιστικό κέντρο της Πυροσβεστικής ενημερώθηκε για πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στη σήραγγα των Τεμπών. Επί τόπου κατέφτασαν 5 οχήματα με 18 άνδρες από την 8ηΕΜΑΚ,τον 3ο και 1ο πυροσβεστικό σταθμό Λάρισας και σύσσωμη τη διοίκηση. Η φωτιά εκδηλώθηκε σε βαγόνια αμαξοστοιχίας σε βάθος περίπου 1000 μέτρων από την έξοδο της σήραγγας. Λόγω των συνθηκών και των καιόμενων υλικών η πυρκαγιά ήταν μεγάλης έντασης και επικινδυνότητας και την οποία οι πυροσβέστες, με τον κατάλληλο εξοπλισμό κατάφεραν να την προσεγγίσουν, να την θέσουν υπό έλεγχο και να την κατασβήσουν. Χρειάστηκε όμως να προβούν σε εγκατάσταση σωλήνων παροχής νερού περίπου ενός χιλιομέτρου αφού το υδροδοτικό σύστημα της σήραγγας ήταν εκτός λειτουργίας, ενώ δεν δούλεψε όταν χρειάστηκε και το σύστημα απαγωγής καπνού, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει το έργο των πυροσβεστών και την προσέγγιση των τεχνικών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι είχαν και την ευθύνη να θέσουν σε λειτουργία το σύστημα πυρόσβεσης.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα της πυρόσβεσης στη σήραγγα είχε διαπιστώσει η διοίκηση της 8ης ΕΜΑΚ από το 2010 μετά από άσκηση που πραγματοποίησε στη σήραγγα. Είχε μάλιστα ενημερώσει και εγγράφως τους αρμόδιους ότι δεν υπήρχε παροχή νερού. Η Ε.Υ.Π.Σ.Π. Θεσσαλίας διερωτάται: αν η αμαξοστοιχία ήταν επιβατική θα είχαμε θύματα; Τι πρέπει να γίνει ώστε κάποιοι αρμόδιοι να σεβαστούν επιτέλους την ασφάλεια των πολιτών που χρυσοπληρώνουν έργα και μεταφορές;
Τα συμβάν αυτό εγείρει ξανά και το θέμα της ασφάλειας στο οδικό τμήμα που διασχίζει όλο το νομό Λάρισας. Η Ε.Υ.Π.Σ.Π. Θεσσαλίας είχε εκφράσει από το 2009 την έντονη ανησυχία της για το σχεδιασμό της δημιουργίας πυροσβεστικών σταθμών κατά μήκος της εθνικής οδού, που προβλέπει την ίδρυση σταθμού στη Λεπτοκαρυά και τον επόμενο στη Σούρπη, αφήνοντας ακάλυπτο το κομμάτι της οδού που διασχίζει όλο τον νομό Λάρισας (περίπου 110χ.λ.μ) με τις μεγαλύτερες σήραγγες των Βαλκανίων που κατασκευάζονται στα Τέμπη. Σε ενδεχόμενο συμβάν μέσα στα τούνελ, θα πρέπει να αναμένεται βοήθεια από την Π.Υ του νομού Πιερίας και τον υπό κατασκευή σταθμό της Λεπτοκαρυάς, όταν και αν φυσικά επανδρωθεί και λειτουργήσει… Οι πυροσβέστες έχουν καταντήσει πια γραφικοί, με το να υποδεικνύουν συνεχώς τα κακώς κείμενα και τις αστοχίες, όσον αφορά την ασφάλεια των πολιτών. Το φιλότιμο δεν αρκεί.»
Συντάκτης Ευάγγελος Ρηγόπουλος
Ελευθερία Λάρισας
Πηγή:
http://www.eleftheria.gr/%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1/%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/item/21651-%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B2%CE%B5%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%B7%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BD-%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1%CF%82.html
διάστημα, θα υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια των τρένων, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να προσπαθεί να βρει τις βέλτιστες λύσεις, για την μείωση, στο ελάχιστο, των καθυστερήσεων. Μελετάται ακόμη και το άνοιγμα κλειστών σιδηροδρομικών σταθμών, ώστε να αποφευχθούν μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια και να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι επιβάτες, οι οποίοι, ειδικά αυτή την περίοδο, γεμίζουν τους συρμούς.
Επίσης, σοβαρά ερωτήματα, σχετικά με τη μη λειτουργία των συστημάτων πυρόσβεσης στη σήραγγα των Τεμπών, αλλά και γενικότερα, για τα μέτρα πυρασφάλειας που λαμβάνονται, στις υπό κατασκευή οδικές σήραγγες των Τεμπών και την ΠΑΘΕ στον ν. Λάρισας, θέτει η Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Θεσσαλίας, με δελτίο τύπου, που εξέδωσε.
Στο μεταξύ, τα βαγόνια δεν μετακινήθηκαν ο ακόμη, ώστε να γίνουν επιτόπου οι απαραίτητοι έλεγχοι και επιθεωρήσεις, από εμπειρογνώμονες, για να βρεθούν τα ακριβή αίτια, αλλά και από τελωνειακούς και ασφαλιστές, για την αποτίμηση της ζημιάς και στα εμπορεύματα, τα οποία βέβαια, ήταν ασφαλισμένα. Από τις πρώτες εκτιμήσεις, η ζημιά στους στρωτήρες (τραβέρσες) της σιδηροδρομικής γραμμής, εκτείνεται σε μήκος ίσως και μερικών χιλιομέτρων, από το σύρσιμο μεταλλικών στοιχείων των βαγονιών, στη γραμμή. Κατά πάσα πιθανότητα θα αντικατασταθούν και το πρόβλημα είναι στους στρωτήρες, που βρίσκονται εντός της σήραγγας. Οι οποίοι διαφέρουν από τους συνήθεις στρωτήρες της σιδηροδρομικής γραμμής, είναι ειδικής κατασκευής, αντικραδασμικοί και εισάγονται από το εξωτερικό. Αυτοί θα είναι και η αιτία της όποιας καθυστέρησης παρατηρηθεί, για την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της σήραγγας, σε διπλή γραμμή.
Η ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Σε δελτίο τύπου, η Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Θεσσαλίας (ΕΥΠΣΠΘ), σχετικά με το συμβάν, αναφέρει:
«Στις 9-7-2015 και περί ώρα 07:13 το συντονιστικό κέντρο της Πυροσβεστικής ενημερώθηκε για πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στη σήραγγα των Τεμπών. Επί τόπου κατέφτασαν 5 οχήματα με 18 άνδρες από την 8ηΕΜΑΚ,τον 3ο και 1ο πυροσβεστικό σταθμό Λάρισας και σύσσωμη τη διοίκηση. Η φωτιά εκδηλώθηκε σε βαγόνια αμαξοστοιχίας σε βάθος περίπου 1000 μέτρων από την έξοδο της σήραγγας. Λόγω των συνθηκών και των καιόμενων υλικών η πυρκαγιά ήταν μεγάλης έντασης και επικινδυνότητας και την οποία οι πυροσβέστες, με τον κατάλληλο εξοπλισμό κατάφεραν να την προσεγγίσουν, να την θέσουν υπό έλεγχο και να την κατασβήσουν. Χρειάστηκε όμως να προβούν σε εγκατάσταση σωλήνων παροχής νερού περίπου ενός χιλιομέτρου αφού το υδροδοτικό σύστημα της σήραγγας ήταν εκτός λειτουργίας, ενώ δεν δούλεψε όταν χρειάστηκε και το σύστημα απαγωγής καπνού, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει το έργο των πυροσβεστών και την προσέγγιση των τεχνικών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι είχαν και την ευθύνη να θέσουν σε λειτουργία το σύστημα πυρόσβεσης.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα της πυρόσβεσης στη σήραγγα είχε διαπιστώσει η διοίκηση της 8ης ΕΜΑΚ από το 2010 μετά από άσκηση που πραγματοποίησε στη σήραγγα. Είχε μάλιστα ενημερώσει και εγγράφως τους αρμόδιους ότι δεν υπήρχε παροχή νερού. Η Ε.Υ.Π.Σ.Π. Θεσσαλίας διερωτάται: αν η αμαξοστοιχία ήταν επιβατική θα είχαμε θύματα; Τι πρέπει να γίνει ώστε κάποιοι αρμόδιοι να σεβαστούν επιτέλους την ασφάλεια των πολιτών που χρυσοπληρώνουν έργα και μεταφορές;
Τα συμβάν αυτό εγείρει ξανά και το θέμα της ασφάλειας στο οδικό τμήμα που διασχίζει όλο το νομό Λάρισας. Η Ε.Υ.Π.Σ.Π. Θεσσαλίας είχε εκφράσει από το 2009 την έντονη ανησυχία της για το σχεδιασμό της δημιουργίας πυροσβεστικών σταθμών κατά μήκος της εθνικής οδού, που προβλέπει την ίδρυση σταθμού στη Λεπτοκαρυά και τον επόμενο στη Σούρπη, αφήνοντας ακάλυπτο το κομμάτι της οδού που διασχίζει όλο τον νομό Λάρισας (περίπου 110χ.λ.μ) με τις μεγαλύτερες σήραγγες των Βαλκανίων που κατασκευάζονται στα Τέμπη. Σε ενδεχόμενο συμβάν μέσα στα τούνελ, θα πρέπει να αναμένεται βοήθεια από την Π.Υ του νομού Πιερίας και τον υπό κατασκευή σταθμό της Λεπτοκαρυάς, όταν και αν φυσικά επανδρωθεί και λειτουργήσει… Οι πυροσβέστες έχουν καταντήσει πια γραφικοί, με το να υποδεικνύουν συνεχώς τα κακώς κείμενα και τις αστοχίες, όσον αφορά την ασφάλεια των πολιτών. Το φιλότιμο δεν αρκεί.»
Συντάκτης Ευάγγελος Ρηγόπουλος
Ελευθερία Λάρισας
Πηγή:
http://www.eleftheria.gr/%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1/%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/item/21651-%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B2%CE%B5%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%B7%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BD-%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1%CF%82.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου