Περιδιαβαίνοντας τους χώρους του σιδηροδρομικού μουσείου Θεσσαλονίκης και βλέποντας όλο αυτό το μουσειακό υλικό που υπάρχει τόσο στον περίβολο του μουσείου όσο και εντός αυτού, αισθάνεσαι ότι ο χρόνος γυρίζει πίσω - πολύ πίσω, ως σαν να βιώνεις και εσύ όπως και εκείνοι οι άνθρωποι που δεθήκαν και βιώσαν τον σιδηρόδρομο.
Μπαίνοντας στον χώρο, βλέπεις μπροστά σου τις ατμήλατες μηχανές που για ένα αιώνα περίπου πατούσαν γερά στις ράγες μεταφέροντας ανθρώπους και εμπορεύματα.
Αποτέλεσμα εικόνας για Σιδηροδρομικο μουσειο ΘεσσαλονικηςΑμέσως μετά το κτήριο του μουσείου
το γνωστό με την ονομασία του Κτήριο Στρατιωτικής στάσης. Αυτό και μόνο ως κτήριο έχει την δική του Ιστορία.
Το κτήριο κατασκευάστηκε κατά την Οθωμανική κυριαρχία το 1894 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Pierro Arigoni. Πριν λίγα χρόνια το κτήριο βρέθηκε σε κατάσταση κατάρρευσης. Με την σωτήρια παρέμβαση του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης το κτήριο σώθηκε, το ανακαίνισαν και τώρα χρησιμοποιείται ως έδρα του Συλλόγου .
Στον περίβολό του Μουσείου βλέπουμε τα πιο διάσημα βαγόνια του «Orient Express». Ένα από αυτά είναι το βαγόνι-ρεστοράν του «Orient Express», αγγλικής κατασκευής που χρονολογείται από το 1900. Συνεχίζοντας την περιδιάβαση μας σε κάθε βήμα μας βλέπουμε μουσειακά υλικά του σιδηρόδρομου που σε προκαλούν σε μια αναζητήσει περισσότερων πληροφοριών για την λειτουργικότητας τους.
Άπειρα είναι και τα εκθέματα που υπάρχουν εντός των κηρίων του μουσείου. Μικρά και μεγάλα αντικείμενα συνθέτουν το πάζλ των αναγκαίων εργαλείων για την λειτουργία του σιδηροδρόμου, μεταξύ των οποίων χάρτες, πίνακες δρομολογίων, στολές, σάλπινκες, μαγνητικά τηλέφωνα, ρολόγια, διαφόρων τύπων φαναριών, γραφομηχανές, μηχανάκια ακύρωσης εισιτηρίων, φωτογραφικό υλικό και πολλά άλλα εκατοντάδες εκθέματα του παλιού σιδηροδρόμου.
Εσείς οι φίλοι αναγνώστες ταξιδέψτε πίσω στον χρόνο μέσα από τις εικόνες που αποτύπωσαν με το φωτογραφικό φακό τους τα «Σιδηροδρομικά Νέα» για εσάς.
Για εκείνους που έζησαν τον παλιό μουσειακό σιδηρόδρομο τα συναισθήματα είναι έντονα όπως του κ. Νίκου Κανάκης που βλέποντας την ατμήλατη μηχανή θυμάται τα χρόνια που εργάστηκε σε αυτές.
Μαγνήτες που χρησιμοποιούνταν στην ουρά του τραίνου για την ενεργοποίηση της νάρκης στις σιδηροδρομικές διαβάσεις
Πηγή:
- Περιδιαβαίνοντας τους χώρους του σιδηροδρομικού μουσείου Θεσσαλονίκης. Δείτε εικόνες.
http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2016/04/blog-post_573.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου