Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Νέου Καυκάσου είναι ο τελευταίος (συνοριακός) σταθμός στην ελληνική πλευρά. Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το σταθμό αυτό με το υπόλοιπο δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας ανακαινίστηκε ταυτόχρονα με τη γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας - Κοζάνης.
Η υποδομή του τμήματος γραμμής Μεσονήσι - Ν. Καύκασος αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 12,9 km, κατασκευασμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής. Το τμήμα γραμμής Μεσονησίου - Ν. Καυκάσου διέρχεται από 5 γέφυρες (με άνοιγμα >4,00μ). Ο Σταθμός Ν. Καυκάσου αποτελεί συνοριακό Σταθμό.
Το τμήμα γραμμής Μεσονήσι - Ν. Καύκασος έχει ενταχθεί στα ενεργά δίκτυα σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας.
Η υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 12,9 km, κατασκευασμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής (σιδηροτροχιές UIC 60 και ολόσωμους στρωτήρες betonΒ70). Η γραμμή έχει μέγιστη ταχύτητα κίνησης 120 km/hκαι μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 20,00 tn.
Θεσσαλονίκη | ||||||||
αμαξιοστάσιο Μενεμένης | ||||||||
Εγνατία Οδός | ||||||||
προς Αλεξανδρούπολη | ||||||||
Σίνδος | ||||||||
Α/Δ ΠΑΘΕ | ||||||||
προς Ειδομένη | ||||||||
ποταμός Αξιός | ||||||||
Άδενδρο | ||||||||
ποταμός Λουδίας | ||||||||
Πλατύ | ||||||||
Π1/προς Αθήνα | ||||||||
Λιανοβέργι | ||||||||
Αλεξάνδρεια | ||||||||
Λουτρός | ||||||||
Κεφαλοχώρι | ||||||||
Ξεχασμένη | ||||||||
κανάλι 66 | ||||||||
Κουλούρα | ||||||||
Μέση | ||||||||
Βέροια | ||||||||
Νάουσα | ||||||||
Επισκοπή | ||||||||
Πετραιά | ||||||||
Σκύδρα | ||||||||
Έδεσσα | ||||||||
λίμνη Αγρά | ||||||||
Άρνισσα | ||||||||
Άγιος Παντελεήμονας | ||||||||
Αμύνταιο | ||||||||
προς Κοζάνη | ||||||||
Ξινό Νερό | ||||||||
Βεύη | ||||||||
προς Φλώρινα | ||||||||
Μεσονήσι | ||||||||
Νέος Καύκασος | ||||||||
σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔ | ||||||||
Κρεμενίτσα | ||||||||
Μπίτολα |
Εικόνα πλήρους εγκατάλειψης παρουσιάζει το κτίριο του συνοριακού Σιδηροδρομικού Σταθμού. Οι ρωγμές που διακρίνονται στη φωτογραφία είναι από νερό που έχει εισχωρήσει στους τοίχους λόγω καταστροφής τμήματος της στέγης και των κεραμιδιών,
Απαξιωτική εικόνα για Σ.Σ,πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τον συνοριακό της Ελλάδας.
Τη ίδια ώρα οι γείτονες τελειώνουν την ανακαίνιση της γραμμής Κρεμένιτσα - Μπίτολα (Μοναστήρι), γραμμή που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν εναλλακτική διαδρομή για τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, (μεταξύ Πλατέως - Αμυνταίου - Μεσονησίου - Νέου Καυκάσου - Μοναστηρίου (Μπίτολα) - Σκοπίων κ.λπ.)
Αυτή η γραμμή λειτούργησε μέχρι το 1990 με ένα τραίνο την ημέρα, που έφευγε από Φλώρινα και έφτανε Κρεμένιτσα (συνοριακός σταθμός της Π. Γ. Δ.). Εκεί ερχόταν τοπικός συρμός από τα Bitola (Μοναστήρι) και γινόταν ανταπόκριση, μεταξύ των δύο συρμών. Μετά οι δύο συρμοί γύριζαν πίσω (Φλώρινα και Bitola).
Την ενδιαφέρουσα ιστορία της Σιδ.Γραμμής Θεσ/νικη-Μοναστήρι μπορείτε να διαβάσετε εδώ,
ενώ όμορφες φωτογραφίες από τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς του δικτύου της Δυτικής Μακεδονίας μπορείτε να βρείτε εδώ.
Οι φωτογραφίες του σταθμού είναι του Στέφανου Βαρδάρη.
Πηγή:
- Σιδηροδρομική Υποδομή
http://www.ose.gr/el/2-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CF%83%CE%B5/65-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AE
- Σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Μπίτολα
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AE_%CE%98%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82_-_%CE%9C%CF%80%CE%AF%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B1%CF%82
- ΚΑΠΟΤΕ: Γραμμή \"Μεσονήσι - Μοναστήρι (Bitola)
http://dryades-mesonisiou.blogspot.gr/2013/05/bitola.html
- Ιστορία της Σιδ.Γραμμής Θεσ/νικη-Μοναστήρι
http://florinatreno.blogspot.gr/p/blog-page_21.html
- Σιδηροδρομικοί σταθμοί της γραμμής Πλατέος - Φλώρινας - Κοζάνης
http://geofylakto.blogspot.gr/2015/02/blog-post_4.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου