Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

Γνωρίστε την Ιταλική Χαλυβουργία Lucchini RS που εξειδικεύεται σε παραγωγή σιδηροδρομικών τροχών και αξόνων.

Το Λόβερε είναι μια μικρή πόλη με 5000 κάτοικους στις όχθες της λίμνης lago d'Iseo. Ακριβώς δίπλα στην πεντακάθαρη λίμνη φιλοξενείται για πάνω από 100 χρόνια μια από τις μεγαλύτερες χαλυβουργίες της Ευρώπης:
η Lucchini RS.










Στο εργοστάσιο αυτό απασχολούνται περίπου 1200 εργαζόμενοι από την ευρύτερη περιοχή κάτι πολύ σημαντικό ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης.







Στα ακόλουθα βίντεο μπορεί να δει σχεδόν κανείς όλη τη διαδικασία παραγωγής σιδηροδρομικών τροχών από τη συλλογή του σκραπ μέχρι τους τελικούς ελέγχους πριν την φόρτωση για τον πελάτη.








Κάθε χρόνο παράγει εκατοντάδες χιλιάδες σιδηροδρομικούς τροχούς και σιδηροδρομικού άξονες διαφόρων τύπων. Επίσης η μονάδα έχει πιστοποιηθεί σαν προμηθευτής τροχών των σημαντικότερων σιδηροδρομικών δικτύων υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη όπως (DB, SNCF. TRENITALIA).


Η διαδικασία:

Μετά το χυτήριο ο "κουβάς" με το λιωμένο μέταλλο αδειάζει σε μια ομάδα από καλούπια. Στη μέση είναι ο τροφοδότης σωλήνας και οι κύλινδροι (Ingot) γεμίζουν από κάτω προς τα πάνω. (bottom pouring).

Αφού κρυώσουν οι κύλινδροι (τα ingots έχουν διάμετρο από 400 ως 500 χιλιοστά) τα πάνε σε μεγάλα δισκοπρίονα που τα κόβουν σε φέτες (σε θερμοκρασία περιβάλλοντος) με πάχος ανάλογα με το μέγεθος του τροχού. Έτσι παράγονται τα λεγόμενα "κέικ". Ακριβώς δίπλα βρίσκεται ένας σύγχρονος περιστρεφόμενος φούρνος για τα ζεστάνουν τα "κέικ" στους 1200 βαθμούς.


Ένας ρομποτικός βραχίωνας τα βάζει ένα ένα μέσα από την θύρα εισόδου. Μετά θερμαίνονται με φλόγα από φυσικό αέριο (γύρω γύρω ΄έχει περίπου 30 θηριώδη "μπεκ"). Κάθε κέικ έχει κωδικό από ποια χύτευση βγήκε και για ποιο τροχό πάει.

Στην άλλη άκρη του φούρνου ένας άλλος βραχίονας βγάζει τα πυρακτωμένα κέικ μετά από περίπου 9 ώρες.

Αφού καθαρίσουν πρώτα μια επιφανειακή στρώση για να απομακρύνουν τις ακαθαρσίες, το οδηγούν σε μια πρέσα 900 τόνων με δύο καλούπια το πρώτο και το δεύτερο και τρώει τις δυο πρώτες σφυριές που διαμορφώνουν το "κεικ" στα βασικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του τροχού βάση του σχεδίου παραγγελίας. Η διάμετρος τώρα έχει αυξηθεί στα 600 χιλ.

Μετά περνάει από έναν καινούριο περιστρεφόμενο διαμορφωτή (rolling mill) που εγκαταστάθηκε πρόσφατα που εν θερμώ διαμορφώνει τον τροχό με 35 περίπου εξαρτήματα - ράουλα κλπ ενώ αυτός περιστρέφεται στα βασικά γεωμετρικά του χαρακτηριστικά αλλά με μεγαλύτερη λεπτομέρια αυτή τη φορά.

Ταυτόχρονα ένα λέιζερ ελέγχει και δίνει τις πρώτες μετρήσεις ώστε αν κάτι δεν πάει καλά ο συγκεκριμένος τροχός να αποσυρθεί έγκαιρα και να μην συνεχίσει στα υπόλοιπα στάδια και πετάξουν έτσι όλην την παρτίδα.
Η διάμετρος τώρα έχει αυξηθεί στα 850 χιλ.

Ακολουθεί μια πρέσα που κόβει - τρυπάει την πλύμνη (την οπή όπου θα σφηνωθεί αργότερα ο σιδηροδρομικός άξονας).

Στη συνέχεια ακολουθεί το θερμό μαρκάρισμα με έναν κωδικό ανά τροχό αύξων αριθμός που βοηθάει στην παραγωγική διαδικασία. Σε αυτό το σημείο ο ημικατεργασμένος τροχός ποζάρει για την πρώτη του φωτογραφία!!!

Μετά ψύχουν τους τροχούς στους 500 βαθμούς σε στοίβες των 3 τροχών και στη συνέχεια τους οδηγούν σε νέο φούρνο όπου θερμαίνονται στους 800 βαθμούς περίπου.

Ακολουθεί η βαφή του τροχού, δηλαδή ψυχρό λουτρό μόνο της επιφάνειας κύλισης του τροχού με κρύο νερό για 10 λεπτά περίπου (διαδικασία που αυξάνει την εξωτερική σκληρότητα της επιφάνειας του τροχού). Το νερό δεν πρέπει να έρθει καθόλου σε επαφή στη φάση αυτή με το δίσκο του τροχού αλλά μόνο με την επιφάνεια κύλισης και τον όνυχα.

Παίρνουν νερό από τη λίμνη αλλά δεν τους αφήνουν να το πετάξουν ξανά στη λίμνη ούτε μετά από επεξεργασία. Έτσι απλά το ανακυκλώνουν (το ξαναχρησιμοπιιούν οι ίδιοι) Κάθε βδομάδα γίνονται έλεγχοι για την ποιότητα του νερού.

Στη συνέχεια ακολουθεί περαιτέρω θερμική κατεργασία ανάλογα με την επιθυμητή ποιότητα του τροχού (πχ R9T).

και αυτόματος έλεγχος όλων των τροχών:
α αμμοβολή
β υπέρηχοι
γ σκληρότητα

Αν κάτι δεν πάει καλά στον αυτόματο έλεγχο ένας επιθεωρητής Level2 ελέγχει με το χέρι και ένας αξιολογητής level 3 αποφασίζει αν θα περάσει ή θα απορρίψει τον κάθε τροχό.

Μετά ακολουθεί αυτόματος μαγνητικός έλεγχος.

Στη συνέχεια οι τροχοί οδηγούνται προς το τμήμα της μηχανικής κατεργασίας σε μια αυτόματη γραμμή κατεργασίας (για μεγάλες παρτίδες). Αν όμως τα τεμάχια είναι λίγα ανά παρτίδα συμφέρει χρονικά η χειροκίνητη κατεργασία από τους παλιούς τόρνους.

Παντού βλέπεις νέα παιδιά 25-30 χρονών να χειρίζονται υπολογιστές που ελέγχουν τη διαδικασία!!!





Πηγή:
- Lucchini RS | World leader in design and manufacturing of High Speed Wheelsets
http://www.lucchinirs.it/

- Immagini Aeree Stabilimento Lucchini RS

- Lucchini RS Steel Mill, Foundry and Forge Shop

- Lucchini RS - Laminatoio Ruote

- Il Nuovo Laminatoio Lucchini RS

- Lucchini Räderwalze DE 432p25 xvid


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου