
Δείτε το βίντεο:

Η επιφάνεια του ζεύκτη Scharfenberg έχει ένα προεξέχον κώνο και ένα ανάλογο χωνευτό κύπελλο. Μέσα στον κώνο υπάρχει ένας άκαμπτος μεταλλικός δακτύλιος που συνδέεται με έναν περιστρεφόμενο, ελατηριωτό μεταλλικό δίσκο με μια εγκοπή στην αντίθετη πλευρά. Όταν είναι έτοιμο να ζευγαρώσει, το ελατήριο στρέφει το δίσκο έτσι ώστε η στεφάνη να εκτείνεται από τον κώνο. Καθώς τα δυο προς σύζευξη οχήματα συναντώνται, ο δακτύλιος εισέρχεται στο κύπελλο στον άλλο συζεύκτη, σταματώντας τον δίσκο. Τα στεφάνια στη συνέχεια πιέζονται πίσω στο ζεύκτη τους, προκαλώντας την περιστροφή των δίσκων έως ότου οι εγκοπές ευθυγραμμιστούν με τα στεφάνια. Αφού εισέλθουν τα στεφάνια, οι εγκοπές των δίσκων ανοίγουν πίσω στη θέση εκτάσεως του στεφάνου, κλείνοντας τη ζεύξη. Στη συζευγμένη θέση, οι δυνάμεις στις στεφάνες και στον δίσκο θα εξισορροπηθούν, πράγμα που σημαίνει ότι το Scharfenberg, σε αντίθεση με πολλούς άλλους συζεύκτες, δεν εξαρτάται από κάποιο βαρύ μάνδαλο για να παραμείνει ασφαλισμένος.
Μικροί κύλινδροι αέρα, που επενεργούν στις περιστρεφόμενες κεφαλές του ζεύκτη, εξασφαλίζουν την εμπλοκή των εξαρτημάτων, καθιστώντας περιττή τη χρήση δύναμης για να επιτευχθεί καλή σύζευξη. Η ένωση δυο επιβατικών αμαξοστοιχιών μπορεί να γίνει σε πολύ χαμηλή ταχύτητα (λιγότερο από 3 km / h ή 2 mph ), έτσι ώστε η διαδικασία να μπορεί να γίνει σε αμαξοστοιχίες γεμάτες με επιβάτες και να μην ενοχληθούν. Ένα πρόβλημα με αυτόν το ζεύκτη είναι ότι συχνά είναι δύσκολο να συνδεθεί σε μια καμπύλη. Η προγραμματισμένη σύζευξη πραγματοποιείται κανονικά σε ευθεία επίπεδη τροχιά, ενώ έχουν σημειωθεί αρκετές φορές προβλήματα με τη σύζευξη ενός βεβλαμένης αμαξοστοιχίας σε μη προγραμματισμένη θέση.
Πηγή:
- Kupplungsmanöver zweier ICE 3 im Hbf München
https://www.youtube.com/watch?v=d_6EmnX5lYE
- Scharfenberg coupler
https://en.wikipedia.org/wiki/Scharfenberg_coupler
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου